För den svenska publiken så är NHL-strejken gudomlig.... För en dyrkare av ett älskat lag så är den PEST anser JAG......
Jag tycker att strejken kullkastar allt som har med fairplay inom svensk sport att göra....
TIMRÅ IK's trupp såg konkurrenskraftig och kavat ut innan det andades STREJK.... Vi hade satan i gatan stridit om SM-pocken tror jag....
Men nu kullkastas alltså det mesta......
- Vad händer med de spelare som får stiga åt sidan för cremé de la cremé från NHL? - Transferfönstret, är det öppet....? - Är det rättvist att spela om SM-tecknet som det är nu? - Borde inte Elitserien stängas som det ser ut nu? - Är det sportsligt att ett lag kan ramla ur Elitserien i dagsläget? - De lag som har ambitionen att gå upp, ska dom kunna det i bekostnad av ett lag som ramlar ur, kanske p.g.a strejk och då oxå av att de inte kan ekonomiskt hänga med detta år? - Vad säger Leksand som bara SKA upp...?
Hursomhaver, det rödvita som finns i min själ där är det för att stanna...
FORZA TIK............alltid, alltid.........................
Friman SR: Jag skrev om juniorerna.Det är dom som blir lidande först.Sverige är ljusår efter på juniorsidan detta gör ju saken inte bättre.Titta på Modo dom har en så lovande spelare som Oscar Hedman han lär ju få spela i Allsvenskan och det är ju synd.
Om något lag åker ur så har dom ju inte klarat av att komma bland dom två bästa i kvalserien, så varför ska dom va kvar?
De flesta spelare går ju också till sina tidigare ES klubbar, så why not? Övriga lag har en del annat smått och gott att välja på, Mora har skaffat ett par stycken och samma gäller Linköping.
Ni (timrå) håller ju på att förhandla med världens (?) bästa målvakt, se det som en chans att se hockey i Sverige på en nivå som ES aldrig kommer att komma upp i igen.
Bo Bly: Klart det är lite synd om juniorerna, men en säsong som dom inte får chansen i ES tror jag varken gör från eller till. Det kommer i alla fall bli en mycket intressant vinter i år.. Vem har sagt att ett lag blir bättre med en massa NHL proffs ?? fortfarande är ju hockey en lagsport!! Kolla landslaget i world cup, en massa superstjärnor, men ett lag ICKE!! Hoppas TIK får över Kiprusoff vilket lyft, ska inte bomma en match hemma i vinter förutom de två första tyvärr..
yaqop: Idrott är idrott och en kvalserie kan skrämma vem som helst, laget som utan NHL-strejk kanske hade varit i slutspel, hamnar plötsligt där och får stora skälvan och ramlar ur.......Vad faan vet jag, men det kan säkert hända eftersom idrott är just idrott.....
Ja, för publiken så blir det FEST, FEST, fest med NHL-strejk, men rent sportmässigt så kan jag inte tycka att det är särskilt sportsligt......
Jag kan INTE låta bli att undra hur starka inte ÄLSKADE TIMRÅ IK hade varit utan denna satans NHL-strejk......
Friman SR: Jag är inne på din linje. Visst, det ska bli skitskoj att få se dessa världsstjärnor som kommer sätta extra krydda på elitserien så länge konflikten pågår. Fest, absolut!
Men om det så skulle bli det första och sista SM tecknet jag får uppleva med mitt TIK skulle jag aldrig kunna sätta äkthetsstämpel på framgången, aldrig!
Spela av säsongen och se fram mot nästa, för min del.
Dem som påstår att denna säsong smakar illa ljuger.
Nu är det lockout och då ska man väl givetvis ta vara på en sådan på absolut bästa tänkbara sätt. Vi kanske aldrig kommer få uppleva en bättre elitserie någonsin.
För oss hockeyälskare kommer ju detta bli en enorm upplevelse så länge strejken varar. Det är bara att passa på att njuta nu när NHL-stjärnorna flyttar hem till sina respektive klubbar.
För övrigt vill jag läsa under "morgondagen" att den fantastiske Kiprusoff ansluter till TIK.
För en dyrkare av ett älskat lag så är den PEST anser JAG......
Jag tycker att strejken kullkastar allt som har med fairplay inom svensk sport att göra....
TIMRÅ IK's trupp såg konkurrenskraftig och kavat ut innan det andades STREJK.... Vi hade satan i gatan stridit om SM-pocken tror jag....
Men nu kullkastas alltså det mesta......
- Vad händer med de spelare som får stiga åt sidan för cremé de la cremé från NHL?
- Transferfönstret, är det öppet....?
- Är det rättvist att spela om SM-tecknet som det är nu?
- Borde inte Elitserien stängas som det ser ut nu?
- Är det sportsligt att ett lag kan ramla ur Elitserien i dagsläget?
- De lag som har ambitionen att gå upp, ska dom kunna det i bekostnad av ett lag som ramlar ur, kanske p.g.a strejk och då oxå av att de inte kan ekonomiskt hänga med detta år?
- Vad säger Leksand som bara SKA upp...?
Hursomhaver, det rödvita som finns i min själ där är det för att stanna...
FORZA TIK............alltid, alltid.........................