TIKbiff: Ska man tro artikeln (som är införd 16.30) så skulle det bli klart inom ett par timmar. Ett par=2, det innebär isf att det är klart nu hur det blir....
Spanarn: Såg i första träningsmatchen mot Skellefteå att Laakonen var för lätt i närkamperna. Hade mina tvivel på både Warg och Wennerberg men får väl erkänna att de gamla Modospelarna överraskat positivt så här långt.
El Aka Ali: Vi har haft en forward för mycket så det behöver inte nödvändigtvis betyda att det är någon på ingång. Sundsvall behöver spelare så Nubben kan värva utan att oroa sig.
rödovithockeydy: I och med att han signat för Helsingfors får han inga fler lönecheckar från Nubben. Varför inte ta hit en kanadick på artistskatt nu när det gått några omgångar. Vi får en duktig spelare som kan spela hela säsongen.
rödovithockeydy: Ja, typ att giffers ligger under med 1-0 borta mot Landskrona. En fem års lindans tog härmed slut, tyvärr. Lider med alla Gifsupporters just nu för tillfället.
Per HApps: Som varandes supporter kan jag säga att hela denna säsong har varit ett större lidande än vanligt! Nästan skönt när det är över och man kan sluta våndas, när det är definitivt...
Visst Laakkonen skulle vara riktigt vass center när han kom hit, men ändå känns de som han inte fått nån riktig chans, han kanske inte funkade utanför planen vad vet jag men jag tycker de e tråkigt att han lämnar iaf..:(
General_Moisio: Center? Nej, nej. han är ytterforward. Chanser har han fått, men inte visat någonting. Första bästa vasabåt tillbaka till Suomi! Mkt bra...
wesse: Jag kan ansluta mig till RocknRolf2 ,han har ju helt rätt även om han kanske är uppfattas som lite tjatig. Två floppvärvningar som måste ersättas, thats it!!!!
General_Moisio: Personligen tycker jag att det är lite tråkigt att han lämnar oss. Jag hade höga förväntningar på honom och räknade med ett antal poäng. Jag har hela tiden (de 6 matcher han spelat) suttit och väntat på genombrottet, på islossningen. Men den har tyvärr inte kommit. Förmodligen är detta vad laget tjänar på och då är det bara att böja sig inför det. Han har ju trots allt inte levererat vidare mycket.
Kerstin_k: Nej men jag tycker att dom matcherna han har fått spelat verkar vara för lite, men iofs så värvades han ju för att han skulle producera nånting framåt inte bara ett ynka litet assist.
Men vi får hoppas att nubben värvar nånting vettigt nu då å ingen chansning för att han är desperat.
rupert: Så usel vet jag inte. Oksa kan väl säkert spelat hyfsat. MEN, han är för instabil för att vara förstemålis. Och det har han verkligen visat hittills. Tänk på att Oksa är värvad för att ha överlägset mest speltid av ALLA Timråspelare. Vi tar hit en kille som är rätt anonym i ett bottenlag i finska ligan.
Ändå får du det till att jag driver nån slags personlig kampanj mot honom. Nej. Jag hade velat sett ett tyngre namn på målvaktssidan, ett fläskigt fetdyrt namn. Och just där är felet i Nubbens värvningsfilosofi, som annars i grunden är rätt.
General_Moisio: Inget snack att det var rätt beslut! Som flera andra före mig påpekat; han var för klen helt enkelt! Å hade inte tillräckligt med "Greatsky-kvaliteér" för att kompensera det...
rupert: hoppar in ett slag.. Vad hos Oksa som gör en nervös är att han går 5 meter ut för att rädda skottet sedan far returen rakt ut och Oksa är helt snett ute. Även lite teflon över honom, puckarna glider av honom istället för att han kan nypa dem. Men jag tror ändå att han kan bli helt ok Får arbeta lite mer på träningarna så blir det nog hyfsat stabilt.
rupert: Klart att han har floppat dom matcherna som han spelat men de kasnke inte är så lätt å komma hit å känna pressen på sig att lyckas hela tiden. Tror att de kan vara en av anledningarna till att han till sluta fick gå från Timrå tyvärr.
RocknRolf2: Sett till målvaktsmarknaden tror jag nog Oksa var en rätt genomtänkt värvning....enda JAG hängt upp mig på är varför C Hirsch aldrig var aktuell...eller var han det??
larry73: Jo, han kör väl den finska stilen. Tycker att han borde få in mer av den svenska stilen.. om ni förstår vad jag menar. Man blir ju lite lätt tokig på han.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.