1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Händer nåt i Arenan?

« · 723197 Till forumet

Händer nåt i Arenan?
Nån som vet nåt om vad som händer under sommarn i Arenan?.

En mediakub ska väl monteras, har det påbörjats?

Kommer det byggas till fler platser... en sk etage ovanför ståplats eller liknande?

sånt man funderar över när det är stillestånd i Jonte-frågan för tillfället.
Kommentera

Sv: Händer nåt i Arenan?
BlackBay: Nytt kök alldeles i anslutning till restaurangen. Kansliet flyttas till att ligga mellan E.on och grytan ( barackerna som man fick av kommunen används) Där kansliet låg kommer ett nytt matchvärdsrum plus en ny pub att byggas. Sedan ska något göras åt omklädningsrummen till Strimma hallen, vet inte riktigt vad men det borde bli några fler, för de är inte i behov av renovering än.

Så blire serru !
Kommentera

Sifredi:
Varför öppnar inte TIK restaurangen under VM och visar Sveriges matcher på Tv-apparater?
Hade varit kul att kunna sitta bland vänner och bekanta, käka lite gott och dricka en pilsner. Samtidigt som man kikar på fotboll.
Kommentera

Dom har ju till och med en projektor där som kan hängas upp uppe i restaurangdelen.
Finns väl ingen krog inne i stan som inte är fullbokade dom kvällar SWE spelar. En pytt, bira och lite fotboll för en hundring borde ju vara helt ok eller?
Kommentera

Per HApps: Ja man kan ju undra, det är väl ingen som tänkt på det, eller orkar ta tag i det som vanligt.
Kommentera

Sifredi: Sen undrar ju jag, men det har jag gjort i två säsonger vid det här laget: Finns det nån vaktmästare i Eon? Har han några verktyg? Toaletten vid ståplats till höger om korvmojen har varit utan låshandtag forever...fyra toaletter har varit tre i två år. Folk i någorlunda ansvarig ställning hävdar att det är omöjligt att laga...(med nuvarande vaktmästare!!!) Timrå IK går på Bibblan? Timrå IK går på Zoloft?
Kommentera

Detta vore kanske något för Earnie att sätta tänderna i .. tror absolut mer på detta än cafékvällar etc. etc. ..

Alla ni som inte firade nationaldagen på torget i vivsta .. snacka om att ni missade något.. ni får ta revanch på Hamletföreställningarna istället, dessutom bjuder jag på ett smakprov
-Våran egen Earnie Eagle

www.hockeysnack.com/medlem/actionleif/filarkiv.php?showfile=dsc00032.jpg
Kommentera

BlackBay: BlackBay: En mediakubben ska även hängas upp i taket, vecka 38:a ska den vara på plats...

När det gäller tanken på att bygga ut på läktarhåll så finns det planer till säsongen 2007/08 (gäller även loger). Det är väl hur det ska göras som sätter lite käppar i hjulet, det i kombination med att det givetvis är en kostnadsfråga.
Kommentera

Sifredi: Så det är alltså klart att det bler en pub under ståplats? Äntligen!
Kommentera

Ambroo: Lite trött, så därav mitt lite dimmiga svar i början till BlackBay...
Kommentera

Ambroo: Ja det blir det. Jag tycker att det skulle vara mer pubar, en på varje sida så alla som vill ta sig en bira ska kunna göra det utan att stå i kö. Men det är väl inte högprioriterat antar jag.
Kommentera

Sifredi: Absolut, men en pub vid stå är det som saknats mest. På långsidorna får de gärna bygga en restaurang på vardera sida som även har en pub i anslutning, men det är väl som du skriver inte prio ett...
Kommentera

Varför görs ingen PUB vid ståplats Entrén? Där det var supporterkiosk förut?
Kommentera

Verkar som ni också vill vara en "event-arena"

Timrå ishall moderniseras
publicerad 9 juni 2006 - 11:41
Uppdaterad 9 juni 2006 - 11:42

Timrå Ishall ska byggas ut för att kunna rymma fler verksamheter, även aktiviteter utanför ishockeyn. Publikutrymmen, omklädningsrum och förrådsutrymmen ska moderniseras

Kostnaden för byggnationerna är beräknade till nästan tretton miljoner kronor. Projektet beräknas ge tre nya arbetstillfällen.

Kommentera

65selander: iof så fastlogs detta faktum när man byggde om ishallen (ett av kraven för EU-bidrag var att man skulle kunna nyttja arenan till annat än ishockey)
Kommentera

dr-nix: Kan stämma men den den ombyggnaden kommer väldigt sent isf.

Tror ingen ny arena/hall kan bara klara sig på hockey i dagens tider. Så det är ett steg i rätt riktning, Fördelen att när man man äger arenan så slipper man lämna arenan för spel i en mindre sunkig arena bara för att "SCAN" skall köra någon Horse show :-)

Kommentera

65selander: En liten rättelse bara. Scan har sedan länge släppt ideén om att göra pengar på hästar.
Kommentera

Lillebror förnekar sig inte. Nu görs det tappra försök att ta över storbrors frikyrkostämpel.

"Den lokala församlingen av Jehovas vittnen inbjuder dig att vara med vid sammankomsten. Tid och plats anges här.
Fredagen 30 juni kl. 9.30-17.15
Lördagen 1 juli kl. 09.30-17.05
Söndagen 2 juli kl. 09.30-16.10
e-on Arena, Timrå"
Kommentera

Lumber Jack:
Det var mer än vad jag visste. Tack för att du delar med dig av vad som stod i medlemsutskicket du fick.
En positiv sak med JV är att ni städar Arenan efter eventet.
Kommentera

Lumber Jack: Klirr i kassan lär det bli och pengar är som bekant pengar...

Bara det inte bedrivs otukt med familjemedlem så får de husera fritt där, det brukar ju även ni ha tillåtelse till och det trots att ni inte följer det förstnämnda.
Kommentera

I dag har Dagbladet skrivit i sin nätupplaga att Timrå IK kommer bygga om för närmare 16 miljoner kronor. 5 000 000 står EU:s strukturfond för, Timrå kommun och länsstyrelsen skjuter till 2,6 miljoner och resten betalar Timrå IK själva. Länk.
Kommentera

LingaN: Tyvärr inga fler platser i den budgeten som det verkar. Utan det är bara samma som rapporterats om tidigare dvs man flyttar köket och öppnar en pub bakom ståplats. Mer omkl rum och en mediakub.
Kommentera

Frella: Är det helt klart med en pub under ståplats ??
Kommentera

-Gurra-: Om det blir en pub eller vad det blir var man lite otydlig om.
Kommentera

Fet-Ecke: Det måste såklart handla om en pub, problemet ligger väl i att man inte är så givmilda med att dela ut utskänkningstillstånd från kommunens sida. Var väl knappt så man fick öppna den pub man har nu.
Kommentera

Frella: Jo, det har ryktats om en pub hela tiden jag har hört något om ombyggnationen. Du har helt rätt ang. utskänkningstillstånd!
Kommentera

Fet-Ecke: Okej.. men det skulle defenitivt vara trevligt.
Kommentera

BlackBay: Mediakuben till E.ON Arena är nu beställd och kommer i augusti. Allt enligt Thomas Johansson.

Saxat från Dagbladet:

"– Det är en rejäl sak som kommer att hänga upp i taket. Jag skulle tro att den kommer att täcka hela mittcirkeln, säger han. 
Kuben är åttakantig där det finns chans att se bilder från fyra håll. 
– Vi tror att det här kommer att bli väldigt bra. Det är en stor investering på några miljoner, säger Johansson. 
Timrå har varit den enda laget i hela Elitserien som saknat en jumbotron i sin arena."
Kommentera

Dream Team: Eftersom jag har lite att göra så påpekar jag att Jumbotron är det flera som saknar... Är bara Globen som har en Jumbotron.

Jumbotron är Sonys svar på mediacuber :-)

Kommentera

65selander: jag har fått för mig att det är tvärtom dvs. Mediakuben är resten av företagens svar till Sonys Jumbotron.
Kommentera

dr-nix: Jo Sony var först och sedan kom lillebror till världen :-)
Kommentera

dr-nix:
Skall bli spännande att se vad som kommer att presenteras på skärmarna till vintern. Har ett förslag på hur spelarentren skulkle kunna göras på ett nytt sätt.
Till vilken skickar man förslaget?
Kommentera

Per HApps: Mediakuben anländer v.34 och ska monteras under den veckan. Kjell-Åke är den som är ansvarig för hela den biten och kommer även hålla i de saker som visas på den. Du kan ju skicka ditt förslag till honom så kan han nog hjälpa dig vidare annars.
Kommentera

LingaN:
Det byggs för fullt nu precis som det sas i tidningen då i juni.
Det är resturangköket som kommer att flyttas först.
Kommentera

friskan: Och vi levererar grejer. Så det blir rejält och bra.
Kommentera

pinus:
Kalasfint hoppas bara att allt är målat med bra målarfär då blir alla nöjda och glada ;)
Kommentera

friskan: +g
Kommentera

« · 723197