Bigthelin: Pääjärvi? Jo han spelar välan rätt så mycket! Men ja.. Helt nytt lag nu i andra perioden. Timrå typ.. dominerar lol.. snacka om laget som makes no sense..
Yellowcard: jo det verkar som att dom har lite spel nu i andra:D hoppas pääjärvi får spela lite då. dels för att han verkar vara bra ikväll(som vanligt) och dels för att vi vill ha kvar honom i timrå;)
Yellowcard: ja det var någon som skrev om det. säkert rykten som vanligt men även om det är sant eller inte så bör man väl spela så mycket som möjligt med de heta spelarna:)
Abron: De är som Hynning säger att offensiven den kan dom men de går åt för mycket energi åt defensiven så offensiven blir lidande, för de är ju hönsgård varje gång man är i egen zon.
Den enda kedjan som Timrå har oerhört problem med i försvarszon är ju Hlavac o co. Men dom spelar ju väldigt bra också. Men man blir ju förvånad. Helt plötsligt så kliver Timrå in och spelar den hockey man vill dom ska spela för att sedan spela som ett bottenlag i div2. Hirsch ska ha beröm för hans spel i 2:a, snacka om att han är reaktionssnabb :)
Yellowcard: Han sa väl själv att han tyckte att den tog i stolpen alldeles nyss på intervjun. Skit samma, han är bäste Timrå-spelare hittills. Hoppas verkligen att han får sätta en, då han skapat så mycket de senaste matcherna själv men inte fått dit den.
Forward: Men är det inte det som har varit så typiskt för Timrå sedan Challe tog över. Det är som två olika lag som spelar och man vet aldrig vilket som kommer att dyka upp till matchen.
Känns som att allt hänger för mycket på inspiration och lyckade soloprestationer och om inte det funkar så är det godnatt.
Abron: Jo jag saknar Jonte, jag tror absolut han skulle kunna få det bristande försvaret att bli bättre - jag tycker han varit helt ok defensivt. Sen får jag som för mig att han suttit och blivit matchsugen och förbannad nu och vill in och måla lite.
MB: haha jo jag vet han tjänar som en gam, men lönen är baserad på VAD han KAN göra! Vi vet alla vad han kan göra, Jonte måste bara hitta dit igen. Kanske just en bänkning är medicinen. Dont know.. Men hoppas iaf.
Bigthelin: ja det är ju som fint att ha en bra målvakt .. då kan ju backarna slappna av lite mer också och inte vara så ängsliga .. bästa matchen på 15 omgångar skulle jag vilja säga .. fast sånt kan man ju gjädjas åt om man ligger på en annan plats i tabellen .. nu är det bara poäng som glädjer ..
Alltså jag förstår inte! Försöker Timrås backar skaffa nya kompisar under matcherna eller. Se bara när Hirsch blockerar så får LHC stå å gröta upp emot en halvminut efter att domarn blåst (känns det som) men när det är över på andra sidan så får ju timråspelarna en rak höger när dom bara är innanför blå då Hento blockerar. OCH dom accepterar de! :|
fighter: Det känns dock som vi är på gång eller hur? Om vi fortsätter spela frammåt som vi gjort i period 2 och 3 dvs. Bakåt är det ju fortsatt katastrof dock, litet fall frammåt med Hirch men ja... Bakåt.. Det blir vårt fall och utvisningar så klart.
De två sista perioderna har varit helt ok idag, men det är en sak som jag inte kan fatta. Och det är varför ett revanschsuget lag inte kommer ut i första perioden och kör på det sätt som vi nu startade tredje.
Vad fanns det att förlora? Att komma i tidigt underläge mot såna här lag är alltid dömt att misslyckas, men nu var det precis som att vi väntade på det innan det var dags att börja spela.
Är det nån som kan förklara varför vi kan skilja så mycket mellan olika perioder i matcherna. Är det prisutdelning av Hollywood-resor i periodpauserna som gör att vissa perioder motiverar spelarna mera? Upplys mig!
Per HApps: Bobbarna tror jag du kan glömma i KS även om de gör en ovanligt bra säsong hittills. KS till våren ser ut enl. följande: TIK, Brynäs, MIF, LIF, Mora samt Löven eller VIK.