1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590820 inlägg · 6217 ämnen

Här kommer floppen. Nu väntar jag på turnen och rivern...

« · 1083760 · » Till forumet

Sv: Här kommer floppen. Nu väntar jag på turnen och rivern...
Idag var man defenitivt värda poäng men idag är vi ineffektiva och alla målvakter får ett trendbrott i eon, jobbigt jobbigt.
Kommentera

De hade en stabilare målvakt, ett inte fullt lika dåligt försvarsspel och ett effektivare anfallsspel och därför förlorar vi idag (även alla andra dagar...).
Kommentera

Per HApps: Snälla prata inte om slutspel. Om man undviker att måsta kriga om kontraktet så är det en bonus, kvalserien är en mardröm. I år kommer det vara en positiv sak att inte förlänga den ordinarie säsongen med vidare spel...
Kommentera

Vi har inte match på 10 dar säger Hynning och därför gick vi bara in och körde i sista. Men varför i helvete sa man inte det till varandra redan innan första? Orkar vi inte spela hela matcher?
Kommentera

Så vann Nubben bojs ikväll igen, nu sticker de mot förstaplatsen...
Kommentera

Ambroo: Fan, du är en hejare på analyser du...slår huvvet på spiken där tror jag minsann. Själv är jag rätt nöjd, vi skakade en ES-kollega och förlorade endast med uddamålet på hemmaplan. Kan vara bra för självförtroendet att ha i bagaget i en kommande kvalseriennnn
Kommentera

Synd att inte Jonte spelade mer så alla kunnat klaga på honom.annat är det med Tom enhandarn Wandell som dräller med pucken överallt.
Hirsch får chansen från start Och bjuder på 1 noll efter 2 minuter känns stabilt.
LÄCKER SOM ETT DURKSLAG O VASSA SOM SMÖRKNIVAR de ä TIK just nu
Kommentera

Yellowcard:

Tacka f-n för att utvisningarna blir Timrås fall varje match!!! Slutar inte Challe upp med att ställa upp i sin mini box som ett gäng B-pojkar och låta motståndarna komma till avslut 10 ggr per bp så går det åt helvete precis som det gjorde idag. Timrå är f-n det enda lag i ES som inte stressar puckhållaren i bp. Så j-la dåligt!!!!!! Sen blir man mäkta imponerat av RJ:s slagskott i pp som tog ca en halvtimme att få iväg på täckande back som senare renderade i att Wandell fick ta en utvisning och blev tiks fall i kväll!!!! Vissa är så otroligt dåliga så man får migrän!!!!
Kommentera

Nu Ligger vi sist i elitserien. SSk kniper minst 1 poäng och passerar därför TIK i tabellen.
Kommentera

Yellowcard:
Nu i kväll gav jag upp hoppet om en vändning, och för det ber jag om ursäkt, tack och hej. Lägger inga mer pengar på ett vuxendagis, nu blir det ett gymkort och beach 2009.
Kommentera

Per HApps: "Det kommer att bli en spännande kvalserie till våren med TIK, SSK, MIF, MORA, LIF och kanske ve och fasa Sundsvall Hockey."

Jag tycker minsann inte att Timrå IK spelade på kvalserienivå idag. Jag tycker vi spelar ut LHC dom två sista perioderna.

Känns riktigt pissigt att förlora en match med uddamålet när man väl verkade vara på gång igen.

Kommentera

Raggaren Putte: hur fan ska vi göra sen då? vi har ju inte 10 dagars uppehåll efter varje match!
Kommentera

mikenomad:

Vi är sist, å vi kommer inte längre ner nu så det finns bara en väg att vandra.

Några nya lirare så löser det här sig på ett bra sätt....
Kommentera

Ja se där ja sista platsen är vår och utan nyförvärv tvivlar jag på att vi lämnar den.
Kommentera

Jensen_12: ok vi spelar bra idag, MEN försvaret är ju skrattretande! kan dom hålla pucken mer än 0.00002 sekunder i egen zon tro? man börjar fan undra!
Kommentera

AndersN:

Jodå, om man skall ha sista platsen skall det vara nu, vore värre om det bara var 2-3 matcher kvar, eller.
Kommentera

Blizzard: Vi får kanske införa något slags rotationssystem i truppen så att varje spelare enbart spelar var 10:e dag. Men blir nog till att kalla upp några till juniorer då om det ska gå ihop. ;)
Kommentera

Blizzard:

Ja, blir ju så när ledningen inte fattar på vilken nivå backarna måste ha för att spela i ES!!!
Kommentera

Abron: Nädå...det är ingen panik. Challe sitter säkert och några nya spelare skall vi nog kanske inte ha, de måste ju tillföra något också. Det är en himla jämn serie och snart kanske det vänder. A. Axelsson sa häromsistens att han trodde det kunde vända, eller tja..han sa åtminstone att det var vad han måste tro. Sedan var han inte säker på vad övriga spelare i laget trodde...Det är så härligt förtroendeingivande med sådana uttalanden.

Ang. nyförvärv: VARENDA JÄVLA LEDIG SPELARE PÅ MARKNADEN SKULLE TILLFÖRA NÅGOT I DAGENS TIK!!!
Kommentera

Abron: Det är illa som det är just nu idag. Hur många lag har historiskt sett vänt ett sånt här scenario tror du? Har man dessutom en massa interna problema att ta i tu med så blir det än värre då energitappet blir större och större för varje dag.
Kommentera

1 Modo 19 9 4 6 2 62- 50 33
2 Linköpin 18 9 5 4 1 53- 42 33
3 Rögle 19 9 5 5 1 58- 51 33
4 Skelleft 18 9 4 5 1 53- 42 32
5 Brynäs 19 8 3 8 2 44- 52 29
6 Frölunda 19 7 5 7 2 51- 50 28
7 Färjesta 19 8 3 8 0 41- 43 27
8 HV71 20 6 6 8 3 57- 60 27
9 Luleå 19 7 4 8 0 53- 53 25
10 Djurgård 20 5 7 8 3 52- 60 25
11 Södertäl 19 4 7 8 2 48- 56 21
12 Timrå 19 4 5 10 4 51- 64 21
Ja för ngn Vecka sen njöt de flesta av att Frölunda Luleå låg i botten me nu seglar de alla förbi och går in i hårdträning medans vi sjunker djupare ner i total kris,
Men inget är fel För lite osämja i laget jaja Hört lösa ryckten om prassel med andras Tjejer så vad vet man.
Kommentera

Det absolut ENDA som var bra med den här kvällen är att nu med sistaplatsen under bältet i 10 dagar, så måste det t o m för strutsarna i ledningen vara helt uppenbart att det här som händer nu kommer att fortsätta att gå åt helvete om inget görs åt det mycket snart.
Kommentera

Idag såg man iaf lite hjärta hos våra spelare med pucken verkade hata oss idag:@
Kommentera

Tänk om vi bara kunde sätta alla chanser vi skapar!
Kommentera

Nu kan vi alla fall inte falla längre i årets Elitserie...det spelar faktiskt ingen roll vad Challe och Nygård går för - det måste väck! Med de problem som finns i dagens trupp fungerar det inte att lalla på med ett fåtal nya spelare.
Kommentera

Men hur kan ni sluta gå på matcherna? Det är väl nu de behöver stöd. Finns ju i alla fall någon spelare som vill någon, Tenkrat t.ex.
Kommentera

Just nu så är det bara sju lag i Sverige som skiljer Sundsvall och Timrå rent placeringsmässigt. När hände det senast?
Kommentera

Tjalle: Då får vi hoppas att dom tar med sig Thomas J, Christer E och fjantarna till sportchefer... då kanske det finns hopp!!!
Kommentera

Smokey: Tja, idag var man i alla fall värd att vinna. Så förbannat synd.

Men lägre än så här kan vi inte sjunka. Det är ju alltid något.

Ta en välbehövlig vila. Rannsaka er själva. Firra nått förvärv, gärna en center och kom tillbaka som ett starkt Timrå IK.

Historian talar mot oss. Men inte fan ska vi lägga oss ner och självdö bara för det. Tyckte spelet idag talade för att det fanns en vilja. Låt oss hoppas att den är större efter uppehållet.

Vad sägs om att Timrå IK blir det lag som för första gången på flera år tar sig från botten och klarar nytt kontrakt? Ja tack!
Kommentera

Historien visar att det är väldigt svårt att vända en sån här tabellposition. Med den kassa karaktär som verkar finnas har man ju ännu mindre förhoppning. Inte direkt som Luleå tex, som i såna här lägen kan ta sig i kragen och kötta sig upp över strecket.

Symptomatiskt när TIK i en spelsekvens i andra perioden skapar 6 lägen på 20 sekunder. 3 ggr studsar pucken över klubban, 2 gånger får Axelsson pucken på stödiebenet och vid det sjätte tillfället ramlar Wandell. Det enda jag kan säga är att det såg tragiskt ut - Tragiskt

Vet inte hur fan man kan tycka att det är skönt med ett uppehåll. Personligen kan jag bara säga att nu ska man gå omkring med ont i magen i 10 dagar. Sedan VF borta - och kanske 7 poäng upp till strecket. Visst vill man hoppas på en vändning, men jag vet inte... Jag tror att jag jag får sätta personliga hälsan före och skita i detta. Orkar inte gå omkring och vara bedrövad som en zombie hela vintern och våren.

Fy fan - FY FAN
Kommentera

lincoln:

Nu vill jag inte lyssna till nått mer snack om kritisk situation för Timrå, nu har vi nått botten nivån vilket kan betyda att vi bara kan ta oss uppför, vi ligger ju redan sist. Vi kan inte komma längre ner i bottenslammet, å de vore väll fan taskigare om det bara var några få omgångar kvar.
Vad skulle jag göra om jag vore ansvarig för det sportsliga i Timrå IK, svårt att veta då jag inte vet hur det är med likviditeten, för tyvärr är det den styr. Men samtidigt måste man riskera lite när man tappar placeringar, om inte man hänger på kan raset bli än värre och ingen vågar tro att ett kval är lätt fixat. Självklart måste föreningen se till vilka resurser som står till buds, men även om det finns slantar kan det vara svårt att hitta prima spelare just nu. Möjligen finns en del på andra sidan Atlanten, men har Linkan å c/o pejl på de uteslutna i NHL, någon ny Sloan vill vi inte ha hit.

I går var jag kritisk till ledningen för TIK, idag efter diverse utlåtanden så tror jag att man nu kommer göra allt för att komma några placeringar upp i tabellen. Att sparka Challe tror jag är fel, om inte nu spelarrådet har en avvikande ståndpunkt.

Nu laddar vi i tio dagar, sedan kör vi 5 segrar i rad, å hamnar i slutspel position, eller kanske som Challe skulle sagt, i vinnarhålet.

LYCK TILL
Kommentera

Abron:
2-3 matcher till med denna trupp och du kan ställa in dig på kvalserien,ny tränare eller nytt blod måste in,helst både och.
Finns inget go eller jävlar anama i detta lag alls,finns absolut inget som tyder på att spelet ska bli bättre.
Kommentera

AndersN: Ett klart fall framåt arbetsmässigt. Med en center, en målvakt och en back under uppehållet så kan vi nog undvika KS. Men det gäller att agera nu och inte i januari. Om B och H ryktet stämmer så är ju frågan vem det är som sprider dålig stämning och vem som ska bort?
Kommentera

Frella: Vi är nästan överens,jag tror till o med vi kan undvika kvalserien utan ny målvakt,om den nya backen blir bästa eller näst bästa back och centern är riktigt riktigt bra.
Kommentera

Gick på matchen ändå idag då jag verkligen vill studera vad som är så otroligt fel i denna upplaga av Timrå IK.
För mig är det fullständigt uppenbart vad felet är! Alla med någorlunda hockeykunskap borde se samma sak.

Det som det brister i är backsidan! Vi har för tunna, för svaga, för orutinerade backar. Det syns gång på gång i egen zon under matchens gång.

Man är ibland först för att hämta pucken men förlorar sedan närkampen i situationen efteråt, motståndarna får ta både två och tre returer, motståndarna får åka in i 'slottet' helt obehindrat, några av våra backar ramlar i närkamperna, man skyddar/hjälper inte målvakten tillräckligt.

Här! Precis här ska krutet (pengarna läggas) och INTE på någon ny målvakt eller center!
Erixon, Moe, Persson väger alltför lätt i egen zon. Moe bör få spela i power-play, Erixon och Persson bör placeras någon annanstans.

Jag tror också det är därför Backlund tappade självförtroendet, han fick för lite hjälp ifrån backsidan. Kom ihåg att Backlund tillhörde våra bästa spelare de första omgångarna!

En Sanny Lindström, en Lance Ward, en Robert Schnabel behöves verkligen!
Vi är i skriande behov av backar med pondus och tyngd!

Först och främst bör Timrå värva två stabila, defensiva backar, först därefter kan man fundera på om man ska ta in ytterligare en tredje back eller om centerpositionen är mer prioriterad.
Kommentera

Laken:
Klock rent, håller fullständigt, dock inte din åsikt om Eriksson....
Kommentera

Laken:

En bön.

O kära land i öster, sälj oss en center ala Krykov/Hahl och ge oss en "typ" ung Koskinen och gärna en back-krigare "typ" Aki-Petri så lovar jag att aldrig säga Finnjävlar igen.

Jag älskar Finland.
Kommentera

Ambroo: Det är mao närmare ner till Sundsvall än upp till Skellefteå.....och då tänker jag inte geografiskt. :-/
Kommentera

Laken:

PRECIS!!! Är bara Styf och Lehtonen som håller!! Har jag sagt hela tiden
Kommentera

Taurus: Vet ngn vicket finger som är paj på Styfen
Kommentera

uhahl:

Den mitt i handen ;-()
Kommentera

uhahl: Det är på den innersta falangen av fingrets tre, närmast handen, som frakturen sitter.
pekfingret.
Kommentera

uhahl: Nä vet inte!! Men flera kommer att bli sönderskjutna med detta box play!!! Liten j-la box och låt dom skjuta 10 ggr per bp!!!! Funkar otroligt bra så här långt!! Enda laget som inte stressar puckföraren i bp!! Otroligt!!!!!
Kommentera

Taurus: Håller helt med, t.o.m. vissa gånger när det är 5 mot 5 så blir det lätt tendenser till "boxplay" när vi blir nertryckta!
Kommentera

Laken: Jag hoppas du skojar? Två backar och ev en center? Vem ska spela center då? Pyörälä lär nog riva kontraktet självmant om han får fortsätta som center. Men det klart, vi har ju Lander och Samuelsson som kan centra varsin formation. Det räcker säkert långt i ES och KS.
Kommentera

Värvningslista i prioriteringsordning:

1) Defensiv, stor, stark back!
2) Defensiv, stor, stark back!
3) Defensiv, stor, stark back alt. möjligtvis center.

Frågor eller håller du inte med, läs mitt inlägg nedan!
Kommentera

Ambroo:

Ja det har jag sagt nu i en månads tid, det verkar som om spelarna inte trivs, och att det är oroligt i laget, men Challe....ja han tycker att det vore bra med mer oroligheter i laget....enligt uttalande i pressen.
Nu har man 9 dagars uppehåll på sig att kicka Challe och få hit minst 2 backar och en center, och en COACH !!!!!

Hur kunde det bli så här av ett TIK som glatt oss alla under flera säsonger ?
Här snackar man arénabygge när man behöver ett lagbygge med trygghet och harmoni i laget.

Dagens förlust var fruktansvärt grym då jag tycker att TIK var värda 3 poäng idag, men jag säger bara...titta på försvarsspelet, det håller inte i elitserien....och tusan vet om det håller i en ev. kvalserie.

Nä nu dj...ar vill det till att ta krafttag i styrelsen !

Tycker jag då !
Kommentera

Laken: Helst av allt transatlanter med sin sjukt underbara inställning!!! En topp center från AHL som alltid går på kassen och en fysisk back från samma liga med hyfsat spelsinne och skott!!
Kommentera

Frella: Nej, jag skojar nada. Backsidan är enligt mitt sätt att se det så oerhört mycket viktigare att stärka upp än centersidan. Det är i backsidan det brister!

Sedan, vore det kanon om Hedström byttes emot Nordquist, så han vi löst centersidan också!
Kommentera

Lämnar inte Nr 3 o Nr 8 truppen snart hjälper det föga om vi får in 3-4 Chris pronger.
Kommentera

« · 1083760 · »