Swordster: Procentuellt sett är det kanske fler av skogsborna som går å¨sport. Eller så går samma folk på alla sporter. Ni har ju inte så mycke annat för er där uppe :)
mok: Det håller inte ändå! Hela Västernorrland har 244 238 innevånare. (GBG 479 000) Norrland inkl Dalarna 1 403 770. (västra götaland 1 518 000) Resten av riket står för resten av innevånarna fördelat på halva ytan av riket! Sen är det ju besynnerligt om Gais drar så mycket publik i under vintersäsongen!?!?! Kaparna!?!? Kör dom isracing på vintern! Tänk oxå på vad som drar i Norrland! Älgjakt, pimpelfiske mm. Så kan vi ju inte lämna hembrännarn vind för våg för att sticka på hockey heller!
Helg Ernest: Det är ju dock svårt att göra en rättvis bild utav läget, eftersom upptagningsområdet, som redan nämnts, nog varierar väldigt mycket från fall till fall. Eftersom klubbar på mindre orter nog garanterat "invaderas" av publik från andra närliggande kommuner (detta sker säkert i större städer med, men där har jag valt att avstå), har jag även noterat den, eller de närmaste större städer/orter som kan tänka stå för detta "överskott". Slutsatser, om det går att dra några, får var och en göra om man vill. Jag avstår dock, just nu iaf.
De siffror jag hittat anger publiksnitt säs. 2003/04 (grundserie) och den totala folkmängden i resp. kommun.
Dream Team: Jag kan garantera dig att dom som kommer ifrån Borlänge, Falun och Leksand till Mora för att se hockey kan räknas på ena handens fingrar. Vi är att betrakta som länets svarta får eftersom vi har haft ovettet att ta upp kampen med "hela landets gullegris".
Stigsson: Okej, ja, men det är ju såklart inte lätt att känna till hur såna saker ser ut. Jag gjorde det enleöt för mig genom att ta närmsta större orter, utan vidare analys av respektive orts inställning, o.s.v.
Hehe.. både jobbigt och lite roligt samtidigt det. Ni mot alla, liksom. Fast ni har ju redan vunnit, kan man nog säga. Vad ska "det andra laget" ha för argument, liksom.. ;)
kungsbacka: Det är redan utrett! Danne I tycker att vi skall jämföra Timrå med själva Frölunda... Men i så fall skall vi jämföra Frölunda med Sörberge! Timrå med GBG! Medelpad med västergötland! Västernorrland med Västra Götaland! Men eftersom Kaparna tar så mycket publik från hockeyn i GBG området så kan vi inte göra dn jämförelsen! Vi måste ju även väga in att Sundsvall Frisbieklubb konkurrerar med TIK om publliken... Så jämförelsen är omöjlig att göra!
Danne_l: Ursäkta mig! Det var nån annan som tyckte det! Men det var kul att slänga käft en stund! (Om man nu kan uttrycka sig så på ett forum) Tack för det!
Dream Team: Nu har jag räknat lite ! Ser väll inte så pjåkigt ut va ? Det är ju dock svårt att göra en rättvis bild utav läget, eftersom upptagningsområdet, som redan nämnts, nog varierar väldigt mycket från fall till fall. Eftersom klubbar på mindre orter nog garanterat "invaderas" av publik från andra närliggande kommuner (detta sker säkert i större städer med, men där har jag valt att avstå), har jag även noterat den, eller de närmaste större städer/orter som kan tänka stå för detta "överskott". Slutsatser, om det går att dra några, får var och en göra om man vill. Jag avstår dock, just nu iaf.
De siffror jag hittat anger publiksnitt säs. 2003/04 (grundserie) och den totala folkmängden i resp. kommun.
tik power: Det är bara ren rå statestik. Upptagnings områdena för ishallarna är ju större än komunerna som det är beräknat på. Men visst är det lite intresant ? Dream team har ju skrivet i upptagnings områdena, men dom är ju inte med i beräkningen. Skulle nog bli andra siffror om man tog alla komuner inom en 5 mils radie.
Ambroo: Jajjemen. Fredrik "Walle" Wallberg, Emil Skoglund, Michael Lindström, Cassel, Lind m fl.
Men "Walle" flyttade sista året i Medelpad till Hyttmästarbacken (tror jag det va?)
Ett sånt jävla liv om nätterna. De håller på att flytta pianon och annan skit mitt i nätterna och gapar och skriker som fan. De är inte riktigt kloka på dessa breddgradder. Helt otroligt, kommenterade "Walle" på klockrent Örebro-mål.
ernie eagle: Glöm inte Starostenko.. Glömmer aldrig när Ivan (Ryssen som var med och spydde på en löven resa) Skrämde livet av Dimmans kärring, han stod och ylade på ryska i brevinkastet på storfyllan :-)
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Tänk att det började med Manderville och slutar med olika sporter i Göteborg. Knepigt.