1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04

« · 1637459 Till forumet

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
Då var man hemma lätt skakis i kroppen efter Turklandsäventyret. .7 poäng blev det i baren på tre matcher..helt sjukt där ja satt bland ryssar o tyskar i Timråtröjan o.tjöta!
Nu sitter man i baren hemma i källarn o smakar på
dricka man köpt på planet..
Hur många poäng blir det i baren ikväll?
Skål tamjefan o ha en alla tiders kväll med segrare o schimpanser! !
Kommentera

Bragd-Birger: Visdomsord. Baserade på lex:säsong 2008-2013?
Kommentera

Knylan: När jag beräknar Timrås chanser brukar jag utgå från smärtoptimeringsprincipen. Denna säger att maximal ångest uppnås om Timrå vinner i kväll och vi alla febrar och fantiserar otillåtna drömmar under uppehållet. Sen: omstart med fem raka torsk och störtdykning i tabellen.
Kommentera

Hälge: Det är dagens sanning. Inget är på långa vägar avgjort. Vi måste få en svacka, även spelmässigt, någon gång. Rent historiskt så brukar det vara dystert just perioden från det uppehåll som kommer nu fram till decemberuppehållet.
Kommentera

Kapten Nosring: Jag sa exakt samma sak inför AIK-matchen för en vecka sen. Den matchen kunde inte TIK vinna. Precis allt talade för en torsk. Sen råkade det bli tre pinnar ändå. Man förstår ingenting.

Nu har vi serieledarna på bortaplan. På hemmaplan slog vi Hästen på alla möjliga sätt, förutom målmässigt. Vi vann skotten med 47-18 men kunde inte göra mer än två mål, samtidigt som Norja sviktade. Nu har vi hittat ett sätt att vinna matcher, ett sätt vi inte hade hittat då. Norjas grodor blir inte lika avgörande, samt att han lyft sig. 

Men nej. Det ska inte gå.

Kommentera

Kapten Nosring: Banbrytande vore om vi är bra efter uppehållet.
Kommentera

Knylan: ikväll ska inte Timrå vinna, det här är den typ av match vi förlorar. Helt klart. Vinner vi ikväll är det något riktigt banbrytande vi ser i år.
Kommentera

Kan vi komma överens om att ikväll blir det väl ändå torsk i alla fall? Det skulle kännas rimligt att gå in till ett uppehåll med en förlust i ryggen så att vi får något att grubbla över. Laget har tappat ödmjukheten, och så vidare. Behöver balans i detta. Kommer på mig själv att sitta och orera över att "det finns i grund och botten väldigt få lag som är bättre än Timrå IK i den här serien, vi har en oerhörd chans att gå upp".
Kommentera

« · 1637459