1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590973 inlägg · 6217 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-12-17

« · 1716081 Till forumet

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-12-17
SMÅLAND: 13 minuter kvar och underläge 2-1.. Har redan listat ut att om vi förlorar beror det på att hästens klack sjunger "ole ole ole ole ola" som DIF brukar göra, samt att Harald sitter i studion. Inget brukar gå bra då.
Kommentera

Heisenberg:
13 min känns som en evighet!
Här är kl 22 nu..
Klippt o skuret o vi vänner på steken o leken!
Kommentera

Dahlens pöjken utjämnar, stabilt!!!!
Kommentera

Hahaha, Harald lite rolig ändå " Dahlen, vilken rapphet! Måste han fått från mamma!"
2-2!!!!!
Kommentera

Heisenberg: haha vilket jävla förarbete av sirén!!
Kommentera

HC Vita Hästen - Timrå IK 2-2
Kommentera

Kom igen nu! Det är NU vi ska ha självförtroende att gå för VINST!
Kommentera

Ja sa ju att dä var en evighet!!
Det tar vi en Vodka sunrice på .
Skjut sönder Bragehästen NU!
Kommentera

SMÅLAND: Själv kör man mintuu, därför jag kröp fram under stenen ikväll. Sätt hästen på plats nu, fram med piskan och låt dem mocka skit efter matchen!
Kommentera

Heisenberg:

Jag har gått igenom hela listan här på hotellet både uppifrån o nerifrån o det känns bra nu fast en seger innan Jul vore så jävla fantastiskt så jag inte finner ord.
Och på Annandag kör vi all in i Tingsryd!
Kommentera

SMÅLAND: Fan vad härligt det låter att vara utomlands! Förlängning nu.
Kommentera

Ja de är så skönt här i Hurghada o poängen är underbar :-)
Kommentera

SMÅLAND: Förlust efter förlängning, men å andra sidan var det ett tag sen man tog en förlust i förlängning så bra. Går in i julledighet med en mycket bra känsla! MOT TOPP 5!
Kommentera

En poäng tar vi med oss! Och ett överlag bra spel, fin rebound i tredje. Synd på stolpskottet där, men...en bra match med två pigga lag.

Nu får vi lite välförtjänt julefrid, sen tar vi med oss spelet senaste veckorna och snäppar upp lite till.

Respect, Timrå!
Kommentera

HC Vita Hästen - Timrå IK 3-2
Kommentera

Lill challe vad i helvete gör pajasen på isen menlösare spelare finns inte. Borde syssla med kälkhockey
Kommentera

Siren var en pigg överraskning och måste även han vara nära en fast plats i a-lager
Kommentera

Ganska risig andraperiod . I övrigt ganska jämt med ungefär lika mkt målchanser . Kryss rättvist
Kommentera

Bryter man ner serien i sekvenser så har vi i den hör femmatcherssekvensen hest borta, Tingsryd borta, hest hemma, löven hemma och AIK borta. Tre svåra bortamatcher. Tar vi åtta av femton poäng de här fem omgångarna gör vi det bra. Men formen är fortsatt god.

Nu får vi hoppas att bobbarna slutar vara menlösa för en dag och kan ta poäng mot Mora så inte de börjar klättra ikapp. Bob känns ju inte som ett akut hot i tabellen...
Kommentera

Jag är rätt nöjd med en poäng efter den här matchen.

Hästen slog ner oss rejält i andra perioden. Vi hade stora problem där. Det såg nästan ut som när vi var som sämst. Fick vi två pass inom laget så var det bra...

Vi tappade puck på alla linjer och sjönk ner i knäet på Mattson efter byten lika långa som flygningen till Egypten.

Vi reser oss igen och gör match av det i tredje...

I förlängningen kunde det gått lite hur som vi hade en i stolpen och hästarna hade någon bra chans med...

Synd att det blev bonus till hästen, det lär jag få äta upp på jobbet ett tag framöver men men...

Kvällens i särklass sämsta var domartrion! Åt båda håll skall sägas! Ingen jävla konsekvens whatsoever förutom att linjedomarma blåste av betydligt mycket mer än vad som var rätt! Och hur fan dom kunde ändra beslutet om att hästen var för många på banan fattar jag inte! Ser man till hur hysteriskt noggranna man var med bytena i inledningen av serien så kan man fråga sig vart det tog vägen...

Vi gör en sett till hela matchen bra insats utan både Pettersson o Persson
Mina favoriter ikväll från rätt taskig vinkel i hallen var ändå: Siren Utmanar och driver bra och forecheckade på ett föredömligt sätt!

Wedin med samma omdöme plus att han ofta vänder spel och transporterar puck från försvar till anfall!

Jens Westin jobbade hårt och bra.

Oscar Johansson såg spelsugen ut med!

Molinder: jag uppfattade honom som bra ikväll med han fattar övervägande bra beslut med pucken och har förmågan ihop med Pär Hallin att bryta puckar och se till att den hamnar i våran ägo med kontroll. Jag såg även ett ganska fränt fysiskt spel vilket jag tycker totalt lyst med sin frånvaro tidigare! Molle blommar nu!

Såg vad jag tyckte såg ut som öppen irritation mellan två Timrå spelare i dag med och det hoppas jag slippa framöver. Jag kan förstå att frustrationen växer när det är tungt men fan inte tjafsa öppet. Inte ok!

Ang Lill Challe så var han inte glimrande idag han likt många andra slog dåliga passningar när dom som minst behövdes men sånt är livet på en pinne poängsviten håller i sig för Timrå IK och Berglund var riktigt bra mot Oskarshamn! Han var långt ifrån ensammen om att ha det svårt ikväll.
Kommentera

Vad vore Vita Hästen utan Marcus Eriksson?

Hur många matcher har han vunnit åt hästen?

Han är fan som sonnie var för oss ett tag...
Kommentera

söder över: Bra matchrapport, tack. Jag hade räknat med noll poäng i afton, så man är riktigt belåten med att vi lyckades lugga ♘ på lite havre.
Kommentera

« · 1716081