1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590631 inlägg · 6217 ämnen

Hedströms motivation

« · 967989 Till forumet

Hedströms motivation
Saxat ur dagens dagblad.
I ett slutspel vet jag att jag skulle ha höjt mig ytterligare. Ju mer det gäller desto bättre blir jag. Ibland har jag lite svårt med motivationen, men ju närmare slutspelet kommer så blir jag bättre.

Skrämmande att läsa att Jonte har problem med motivationen,men det har man ju sett hela säsongen.
Kommentera

Sv: Hedströms motivation
Pucken: Har han problem med motivationen är det ju dags att lägga av
Kommentera

Pucken: Man bör nog inte syssla med hockey på elitnivå om man hittar motivationen först vid slutspelet. Tragiskt att läsa
Kommentera

Lövva: Det där med motivationen tror jag att det gäller många rutinerade spelare. Det är inget man pratar om bara och framför allt inte vill höra som supporter.

Serielunken.
Kommentera

Lövva: Stod det inte nåt i stil med att han "tappar motivationen ibland". Det fenomenet torde exempelvis ett flertal av de spelare som tillhör de regerande svenska mästarna kunne skriva under på. Ja, att det för vissa spelare är svårt att fokusera på här och nu alla gånger är nog vanligt förekommande.
Kommentera

Lövva: Han är väl knappast ensam i ES med att ha motivationsproblem under seriespelet? Knappast ensam om att ha underpresterat heller. Det borde kanske du som luleå-fan känna igen? ;)

Det finns väl många som tycker att det är jobbigt att gå till arbetet på måndag morgon, förstår inte varför detta skulle vara något annorlunda.
Kommentera

Olle: Visst, men att underprestera och känna sig omotiverad är ju två helt skillda saker. Därmed inte sagt att de ej existerar omotiverade spelare i elitserien. Tycker dock inte dem hör hemma i elitserien då de har monsterlöner som kommer in på kontot varje månad samt några tusen fans på läktarens om stödjer dem 27-28 matcher per säsong. Tjänstefel helt enkelt att vara omotiverad under "serielunken".
Kommentera

Lövva: Det är väl lite hur man vill tolkar artikeln också.

Att han har "svårt med motivationen" är rimligen inte samma sak som att vara omotiverad.

Men det utesluter ju samtidigt inte att han åker omkring omotiverad. Det beror väl på vad han menar då han säger det.

Och åker han omkring omotiverad och inte bry sig så håller jag med dig om att det är tjänstefel. Men är det så att det betyder att han måste peppa sig själv extra för att vara motiverad så ser jag inget som skulle kunna ses som tjänstefel.
Kommentera

Lövva: En enkel tumregel är att man skall ta allt som skrivs i tidningarna med en nypa salt. Hedström är säkert ett tacksamt intervjuobjekt, då han alltid verkar öppenhjärtig och ärlig.

När det är människor vi talar om och inte robotar, så tror jag att det är omöjligt att alltid vara 100% motiverad. Det är ju bara att gå till sig själv och då spelar det ingen roll egenligen hur många nollor det finns på löneutbetalningen.
Kommentera

Hur än man vrider och vänder på det så är det ju utan tvekan ett olyckligt uttalande. Men som sagt, en nypa salt tack.
Kommentera

Skarin: Jonte är en sån som är genom ärlig och säger som han tänker utan att tänka efter.
Det är upp och ner för alla i laget. Jag tycker att han varit bra i många matcher i år. Så att han skulle ha nåt svårare att motivera sig än nån annan
det köper jag inte.
Sen kan det ju hända att han har för hårda krav på sig själv att alltid prestera.
Och att de ibland sätter griller i huvudet på honom.

Nu är de bara att hoppas att allt går bra med honom. Så vi kan få se han nästa år. Snurra upp motståndarna i sin rödvita tröja
Kommentera

Tvåtallar: Apselut.
Kommentera

Appropå motivation har Dackel lessnat i Brynäs han vart övertalad före jul
att fortsätta, men han längtar nog till slutspelet..
Kommentera

Tacklingen på Jonte var inte schysst. Domaren har kunnat tagit ut Printz enligt följande regler. Jonte var inte puckförare. Varför anmäler ingen detta ?

524 – CLIPPING - Clipping
a) En spelare som tacklar på ett clipping-sätt eller som sänker sin egen kropps position
för att tackla mot eller under en motståndares knä, skall ådömas:
- Mindre straffet, (2)
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
b) En spelare som med clipping skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme,
ådömas:
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)

534 – HINDRA SPELARE – Interference
a) En spelare som hindrar eller försöker hindra en motståndare som inte är i besittning av
pucken skall ådömas:
- Mindre straffet (2)
b) En spelare antingen i spelar- eller utvisningsbåset som, med någon del av sin klubba
eller kropp, hindrar puckens rörelse eller en motståndare på isen under pågående spel
skall ådömas:
- Mindre straffet (2)
c) En spelare som, med någon del av sin klubba eller kropp, hindrar målvakten då denne
befinner sig i sitt målområde skall ådömas:
- Mindre straffet (2)
d) Om, när målvakten tagits av banan, någon medlem i hans lag, inklusive ledare, som
otillåtet, med någon del av sin klubba, något annat objekt eller kropp hindrar rörelsen av
pucken för en motståndare som är utanför sin försvarszon, skall domaren tilldöma det
icke felande laget ett:
- Mål
Kommentera

Dallas: Du har fel gällande att Jonte inte var puckförande. Han drev pucken och är tacklingsbar två sekunder efter han släppt den.

Däremot kan jag hålla med om att clipping skulle ha kunnat dömts ut då han var fruktansvärt sen och träffade benet. Men tror att jonte hoppade precis innan tacklingen gör att domaren inte tar för den utvisningen.
Jag hade inte klagat på 2 minuter om läget hade varit tvärt om, för gör man höfttackling måste man veta vad man håller på med och det gör verkligen inte Printz i det läget. Han är som sagt fruktansvärt sen...
Kommentera

Tycho: Själv tycker jag att det är hyfsat ointressant att diskutera ifall Printz tackling var sjysst eller inte. Det är en tveksam situation bland mängder andra liknande under en match som i det här fallet fick en j-kligt tråkig utgång...
Kommentera

mikenomad: Diskutera kan man ju, men jag tror inte det leder någonstans...
Kommentera

mikenomad: Håller me du ja.. För mycket skitsnack runt om de hela.. Lika bra att glömma och gå vidare.. Inge annat att göra ändå!!
Kommentera

mikenomad: Det som har hänt har hänt, synd att folk ska bli skadade bara.
Ville bara kommentera inlägget... Det kändes som lite onyanserat... :)
Kommentera

Uddan: Precis. Om det nu blir så att det anmäls och beslut ska fattas så kommer det inte att påverkas av det vi skriver. Sen påverkar det ju inte oss om Printz blir avstängd, kanske bara att han får det han förtjäner, enligt vissa.
Kommentera

« · 967989