Helg Ernest: På sportradion sa dom att Timrå såg ut som ett nytt lag sedan sist. Fullständigt spelövertag men vi verkar ha ruskigt svårt att få in puckjäveln bakom Honken...
Att börja med en seger på hemmaplan efter den inte helt lyckade ES-premiären känns givetvis riktigt skönt, men det var väl lite onödigt att göra det så spännande på slutet.
En första period då jag tycker vi har övertaget, men kanske inte skapar så jättefarliga chanser.
En andra period då vi inte alls är med i matchen längre.
Så kommer då den tredje där Robban med sitt viljemål tänder grabbarna på isen och det plötsligt går bra igen. Och så det där onödiga på slutet så att det blir så där infernaliskt spännande.
Mange och Zäta bäst idag. Några helt osynliga och det bådar väl gott att det finns mer att hämta. Hoppas jag.
Slutet gott allting gott. Det finns dock mycket kvar att önska. Segern är vår...tja, Giffarna borde efter denna säsong ha lärt Timrå ik att en match inte är slut förrän den är slut..men det kanske är något fel med den lokala tiden i Sundsvallstrakten..
Åsså detta med att få in den.. Ska det vara så svårt? Fem perioders torka...inte ens "slippery when wet"..och lite glida in lite lätt. Kan det vara fel avstånd kanske? Fel vinkel? Missbedömning av den egna förmågan? För mjuka klubbor? Robban kom iallafall bakifrån innan han tröck in den..
Grattis till segern, SKÖNT om än lite onödigt spännade på slutet. Såg ni Hedströms backhand med tillhörande slashing på plocken ( onödigt men ändå ) ??? f**n lika hårt skott som en junior dragit på ett slagskott ! Hedström kommer vara glödhet i år ! Lägg på Manderville, Modin och Berg - ja då blir Timrå riktigt tunga att möta ! Det här kommer ett kul säsong ! Zäta vilken lirare !
iggy: Just den situationen med slashingen, jag tycker som du att det var jä*ligt onödigt att rappa till plocken. Men samtidigt så kan ju en sådan situation skapa lite "oreda" kanske en liten fight och det kändes ju som att det var ngt sånt som behövdes i det läget. Så länge jonte inte drar på sig allt för många "dumma" utvisningar tycker jag att han ska fortsätta just på det sättet. Som Knylan också har beskrivit så var han den ende som "tackade ordentligt" efter matchen, lite Sjögren stuk på Jonte! Men fan vad jag saknar Sjöken, kanske inte så mycket som hockeyspelare men inställningen och krönikorna!!!
Åke the Myth: Jag själv förespråkar att touchicingen ska införas återigen. Då skulle vi slippa hälften av alla dessa förbannade avblåsningar av destruktivitet.
mok: Det hände väl en endaste dödsolycka nere i Tjeckien och då satt diskussionen igång.
Jag tycker att regeln med den gamla icingregeln är förlegad sedan länge. Om man kollar in NHL så tror jag nog inte att skaderisken ligger nå högre där än nån annanstans.
mike66: Men å andra sidan skulle det inte hjälpa Brynäs, dom skulle slå icing ändå o inte åka efter. Men det skulle hjälpa oss lite mer, dumpa o kör, hej vad går nu blir det mål!
mok: Jo det känns aningen frustrerande när man ser vad många spelsekvenser det skulle kunna spelas vidare i. Denna icingregel som vi har i dag gynnar knappast sporten ishockey i det långa loppet.
Vi som publik betalar dyra slantar för att se bra hockey borde kräva tillbaka touch icingen. Vem faen vill sitta och njuta av 57 icingavblåsningar i en perre?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
JIPPI