1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590669 inlägg · 6217 ämnen

Hemsidan...

« · 1061232 · » Till forumet

Sv: Hemsidan...
Janken: ordna så att man kan logga in och ge vissa mod-status som gör att dom kan uppdatera sidan.
Kommentera

dr-nix: vill bara förtydliga att jag inte vill att du ska göra så utan jag tycker man borde ändra sidan så den funkar på det sättet.
Kommentera

dr-nix:
Hmm!
Vi jobbar på det!
Kommentera

Janken: Okej, jag förstår inte problemet. Om nån vill hjälpa till med hemsidan så borde dom väl få göra de, om man litar på dom vill säga. För om folk vill hjälpa till men inte får så tycker jag att styrelsen får skylla sig själva om dom inte vill ta emot hjälp. Då ska dom inte säga att dom har så mycke och göra heller. Man måste kunna lita på folk, alla är inte ute för att jävlas utan många vill nog som jag hjälpa till med de man har intresse av.
Kommentera

General_Moisio:
Kan tyckas så!
Nu har jag eller min sambo inte direkt klagat på att vi har för mycket att göra.
Vi har någon gång påpekat att vi lägger ner åtskilliga timmar på SK men, från min sida, inte menat som klagomål. Om någon har uppfattat det så so är det beklagligt.
Jag tycker att det är skitkul att jobb för SK. Vi får massor med cred och positiv feedback från medlemmar och andra supportrar. Men visst Det tar tid att stämpla tre stämplar på 700 kuvert. Men resultatet är att medlemmarna kommer att få "Magazine 1962" i brevlådan under nästa vecka!
Jag har inte klagat. Snarare tvärtom.
Jag känner mig ganska taggad inför säsongen.
Kommentera

Janken: Låter bra de =) Några sanna supportrar =)
Kommentera

General_Moisio:
För övrigt så jobbar vi på bekymret med att vi har för få "Moddare" till hemsidan. Dock kan man inte ha för många, Risk för att det blir rörigt. Sen måste man fördela ansvaret mellan dessa och se till att dessa komunicerar med varann.
Det torde vara klart innan ES drar igång.
Kommentera

Janken: Okej =)
Kommentera

Janken: Vad menas med "moddare"?
Kommentera

Jensen_12: moddare, moderatorer.
Kommentera

Jensen_12:

Surfade in på din sida och klickade på din och unos blogg då jag får detta meddelande på min dator .

Den webbsajt du försökt nå, jensenochuno.mine.nu, är spärrad i Uppsala kommuns webbfilter. Trafiken till denna webbsajt loggas och följs upp av Uppsala kommun.

Anser du att spärren är felaktig kontakta din lärare och be honom eller henne att kontakta IT-Service via mejl och meddela oss vilken webbplats det är.

Porrsajt ?? :-)
Kommentera

mattias - 74: Måste vara fel på din dator. Funkar bra för mig =)
Kommentera

mattias - 74: Det är långt ifrån en porrsajt. Det finns knappt några bilder alls, bortsett från profilbilderna på mig och Uno. Jag tvekar på att dessa klassas som porrbilder. ;)

Låter skumt att dom blockerat en privathostad server.
Kommentera

General_Moisio:

Ja du man kan ju undra varför, men men dom tycker väl kanske att den inte är lämpad att surfa på :)
Kommentera

Jensen_12:

Glömde det översta

Denna webbsajt är spärrad eftersom den finns på Uppsala kommuns spärrlista över olämpliga webbsajter på Internet

:-)
Kommentera

mattias - 74: Kan vara så att dom inte litar på privata servers då kanske. Det kanske anses vara en säkerhetsrisk bara, för porr är det absolut inte.
Kommentera

Jensen_12:

Jag vet jag bara driver med dig men jag blev som sagt förvånad att det inte gick , få¨r väl läsa den när jag kommer hem för där funkar det iaf eller :-)
Kommentera

mattias - 74: Jag förstod det, förstås. Förmodligen fungerar det så gott som överallt, bortsett från där du befinner dig nu. ;)
Kommentera

Den nya ligger nu uppe :)
Kommentera

Nu är nya sidan uppe för mig ser jävligt fräsch ut se länk!
Kommentera

kaofl: Jäkligt bra och en fantastiskt förbättring !! (Y)
Kommentera

Snoop: men vart är tom wandell???
Kommentera

Cartman: Ja de verkar ta sin lilla tid innan han är med i laguppställningen :S
Kommentera

Cartman: Han fick ju vara med på lagbilden iallafall .
Kommentera

Vilken enorm besvikelse den nya hemsidan är. Inte modern för fem öre designmässigt eller i utformning/programering.

Det enda som egentligen skiljer sig ifrån den förra är att till vänster kommer en fet bannerdesignad (som ser ut som ett 10 minutersjobb i photoshop) grej upp för varje sektion som t.ex. "Arenan" som tar upp 30% av sidan. I mitten har vi all information och till höger om detta överöser de oss med en massa skitreklam.

Näe, hoppas verkligen denna sida kommer att uppdateras och att detta bara är en betaversion.
Kommentera

Yellowcard: Ungefär så känner jag också.
Kommentera

Cartman: Tydligen inte helt klar till 100% skulle han försvinna, ja då kan jag verkligen hålla med om vad alla experter siat om timrå, skulle gissa på att deras värdering av Timrå IK är utan Tom Wandell, vilket man kanske borde göra med andra ord. det verkar forfarnade finns risk att han inte spelar i Timrå IK till hösten tyvärr.

Vad har en spelare att sia om när det är kontraktet som talar, han har ett gällande kontrakt med Dallas, vilket innebär att Dallas kan göra vad dem vill med honom.
Kommentera

Ser riktigt proffsigt och cleant ut nu på hemsidan måste jag säga. Skönt med den ljusa bakgrundsfärgen tillsammans med dom röda och blåa färgerna som återfinns lite här och där. Det mesta går att nå redan på startsidan också. Kanonjobb av designern!
Kommentera

Och varför splittra upp en väl fungerande länksida i sex submenyer?

Snälla Sandström, ändra tillbaka.
Kommentera

Jensen_12: Håller med, har man sett den gamla så är detta mycket bra.
Kommentera

Snoop: Och jämför man med andra lag idag känns detta som tidigt 90-tal, typ. Men det kommer säkert att byggas på med tiden.
Kommentera

Snoop: en klar förbättring men ändå en besvikelse tycker jag iaf. Men är väl en vanesak antar jag.
Kommentera

Snoop: Jag gillar att hela sidan nu är centrerad, och ser mycket renare ut. Inte lika mycket krims krams längre. Att ha en enfärgar bakgrund känns också det helt rätt. Man tappar inte fokus pga att det är något jobbigt mönster överallt.
Kommentera

Jensen_12: nu tappar man bara fokus pga. all reklam och dynga istället=)
Det hemska är att det är nån "riktig" webdesigner som gjort sidan och säkert tagit en 40000 lök i pröjs. Skulle kunna göra en bättre själv på 1 dag.
Kommentera

Janken:Du gör ett utomordentligt bra jobb. Ta bara det här med platskorten t e.x. Ett rent lyft! Snygg design och lätthanterligt. Inget som vittrar sönder i plånboken lagom till jul.

Att sedan tidningen lever vidare med tillägget 19 före 62 utan mitt ombesörjande är ju fantastiskt glädjande!

Nej jag kan faktiskt inte på rak arm komma på någonting negativt att yttra mig om. Men finner jag detta så kommer jag givetvis påpeka det också.

Kommentera

Yellowcard: Det har ju blivit mindre reklam nu, enligt mig iallafall. "Bortakortet"-reklamen var där tidigare. Sen så har man ju dolt guldklubbe, diamantklubben osv. Jag tror inte du skulle kunna göra en bättre på en dag själv, faktiskt. Det är nog en hel del programmering inblandat, samt att komma på alla idéer osv.
Kommentera

Yellowcard:

...vad hindrar dig att göra en, lägg upp på ditt eget webhotell så kan vi andra bedöma sedan... ; -)
Kommentera

Yellowcard: Nu vet inte jag vad Andreas och Marcus hade för överenskommelse med föreningen men jag har svårt att tro att de var i närheten av summan som Timrå får betala för den nya sidan. Dessutom, just nu som den ser ut, så skulle det förvåna mig om de inte gjort ett minst lika bra jobb (bättre skulle jag tro).

Men detta är någonting som kanske bestäms över föreningens huvud. Annars känns detta, just nu, aningen märkligt.
Kommentera

Cartman: kör ett till försök då, jag beställde säsongskortet för ungefär 1,5 vecka sedan, ska man få ett kort efter det?
Kommentera

Och inte en klubblogga så långt ögat kan nå. Däremot kan man ladda ner Confereraloggan...
Kommentera

Blizzard: Hm, det gäller att hälla isär begreppen säsongskort och Säsongskortet.
Kommentera

Jensen_12:

Nja kanske inte en dag som så klart var en ironisk överdrift! Men jag är både utbildad bildlärare/webdesigner så jag vet att detta skulle kunna ha gjorts mycket bättre samt att sidan som den är nu är väldigt väldigt basic ur ett webdesignmässigt perspektiv. Hoppas verkligen inte iaf designet kostat mer än nån tusing iaf.

Nåja, detta är min synpunkt iaf, bra att många andra hyllar den dock - jag bryr mig inte allt för mycket då man knappt tittar på sidan ändå eftersom alla nyheter kring laget följer man nästan bättre på andra sidor.
Kommentera

Nu tänker jag inte säga så mycket om den nya hemsidan, inte än. Vill surfa på den ett tag först.

Det jag dock kan säga är att den är ett steg framåt. Stort eller lite steg? Ingen aning. Mitt första intryck är lite tudelat...
Kommentera

250kg kärlek: Kanske inte Andreas/Marcus drar in pengar - det jag syftar på är "design och grafik: mailto:[email protected]"

uppenbarligen är det någon fredrik på företaget sportsedit.se som designat sidan?
Kommentera

T T: hej och hå nu var mina hjärna inte riktigt vaken! nu fattar jag :)
Kommentera

erathoo: Haha.. Kanske det kanske, betalar du för sidan osv=P
Kommentera

Blizzard: nu skule man haft en *edit* knapp igen och ändra mina till min
Kommentera

Yellowcard:

he he ...vi kan säkert väl skramla ihop nåt här på hockeysnack .... he he :-D
Kommentera

Jag blev lite skrajsen av mig när jag hörde att det är samma folk som designat hockeyligan.se som gjort timraik.se. Så resultatet var väl väntat, dvs en sida designad av klåpare vad det verkar. Att dom inte tagit bort örnen förbättrar knappast min syn på sidan.
Kommentera

Några större förändringar är inte heller att vänta.

"Den kommer också under hösten byggas på med en medlemsfunktion där Du kommer att kunna få bland annat nyheter och pressmeddelanden lite snabbare än övriga, om Du går med så klart.

Det förs också en dialog med spelarna om att de skulle blogga, inte bara en av dem utan allihopa lite då och då, vilket skulle vara kul. Har stor förhoppning att det kommer att genomföras.

Några delar av sidan är inte helt uppdaterade vad gäller bilder och annat, men vi vill ändå släppa upp sidan då den är färdig i det stora hela. Lite finlir kommer det att vara en tid framöver."

Kul om spelarna kommer att blogga, det ligger i tiden. I övrigt känner jag mig en aning besviken att inte sidan "levererar" mer. Men, jag vänjer mig nog.
Kommentera

« · 1061232 · »