1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590411 inlägg · 6217 ämnen

Hemsidan...

« · 137615 · » Till forumet

Sv: Hemsidan...
Smokey: Jaha där ser man... då funkar det alltså. Jag fick inget response.. får ta och kolla mina inställningar då !

Kör du IE eller Netscape eller nåt annat ?
Kommentera

Marcus: Tackar!
Kommentera

E-man: Explorer. Minns med skräck när sådana ord automatiskt blev censurerade;-)
Kommentera

Smokey: Fasen.. den kör ju jag också.. jaja får kolla på det sedan. Nu skall man på 30-års kalas. Åker tidigt så man hinner hem till hockeyn ;) !

GO Timrå !
Kommentera

Marcus: Kan inte du ombesörja (eller lobba för) att layoten på hemsidan för shopen justeras något. Det jag tänker på är första sidan med den justa bilden på Kappanen. På bildens högerflank visas tre supporterartiklar. Den översta, dvs "hårdrockstrasan", måste bort.
Lägg in den coola "Timrå" t-shirten.
Tackar på förhand.
Kommentera

E-man: Ölen smakade gott, Brynäs var ganska lätta att slå trots att dom var sex mot fem, Lärking hade glömt att han hade zebrakostym, men mot ett Timrå IK som aldrig ger upp räcker varken Brynäsgnet eller domarlarv. Dagens uppgift slutförd, nu väntar sköna sängen.
(Stämningen i bussen hem var magnifik, efter trettiotvå år, sa nån, var vi där, lite som att hitta Nordostpassagen... om jag nu ska vara ödmjuk en stund!)

Löven och Brynäs, ingen rädder för vargen här...
Kommentera

nu när någon hos Timrå har tagit bort länken
till Hockeysnack inne på www.timraik.nu
på TIK031 hemsida finns den länken så det är
enkelt att komma in till Hockeysnack den vägen.....

läge kanske att göra TIK031 hemsida till start sida??
klicka bara på länktips...
Kommentera

Fick mig ett gott skratt då jag läste "Supporterklubben den levande Timråsajten". Det var finurligt formulerat. Finns det döda timråsajter oxå!?
Kommentera

Sv: Hemsidan... Kommentera

Swordster: timraik.nu har ju faktiskt sprattlat till och börjat röra på sig igen efter lång likstelhet.
Kommentera

Marcus: Tycker också att det är finurligt formulerat.

Du kanske kan ändra tillbaka så att det blir som tidigare?
Kommentera

Jag hittade den här gamla tråden och jag måste säga att den gäller väl till en stor del nu också.

När jag besöker Timrås hemsida, då vill jag bl.a se info om den senaste matchen. Som det är nu så får man gå in på någon annan sida eller vänta till tidningen kommer.

Vet inte riktigt hur webmaster jobbar med timraik.nu, men det skulle vara kul om den blev lite mer aktuell. Det är nog ganska viktigt också, då en bra sida förmodligen lockar fler besökare.
Kommentera

Hälge:
Blev inte Timrås hemsida klart sist i nån tidnings koll på hur bra elitserienslags hemsidor var?? För helt ärligt så suger skiten...
Kommentera

gud: Det stämmer bra det. Man gjorde väl om sidan var det förra eller förförra hösten? Den förändring som gjordes (till det bättre?) verkade inte ha glatt de som bedömde sidan, för betyget blev väl att den var typ under all kritik. Ord som "svårläst", "rörig" och andra mindre bra saker hördes väl..
Kommentera

Hälge: Timrå är väl inte kända för att vara först med det senaste. Först när alla andra klubbar har ngt så vågar man sig på gårdagens nyheter, typ såsom örnar...
Kommentera

Jag måste inflika och säga att timraik.nu är bra mycket bättre i dagsläget än som det såg ut för några år sen strax efter att Marcus klev av som webmaster för sidan. Då kom det knappt information om matcherna.

Nu så tycker jag att det uppdateras hyffsat iaf. Men som sagt så får man se det ur ett Timrå-perspektiv, det är inte för mycket på något sätt liksom. Men såna saker som galleri har ju tillkommit under senaste säsongen vilket är bra.

Finns givetvis mycket mer att önska, av både timraik.nu och även tikare.se. I fallet tikare.se så är det helt enkelt så att vi är för få som arbetar med den, precis som med allt annat inom Supporterklubben. JimmyH får i princip dra hela lasset själv, och han gör det jävligt bra. Men vi måste få in lite nya krafter någon gång, även om jag är fullt medveten om att vi är i princip befriade från återväxt.

Känner sig någon motiverad så är det bara att höra av sig, behövs folk till det mesta. Men en sån sak som TIK I Media kräver inte så mycket av den ansvarige, kopiera och klistra in liksom.
Kommentera

Knylan: Som sagt, det jag saknar mest är rapporter efter match, skador i truppen m.m...

Även om inte serien startat, så har ju säsongen gjort det.
Kommentera

Hälge: Tänk att Timrå var ledande och fick beröm för sin hemsida i datamedia under relativt tidig it-tid! Sedan har det inte gått lika mycket framåt. Precis som att Härnösand var första staden i Europa med elektrisk gatubelysning...
Nu är den väl hemsidan bra innehållsmässigt, man har ju spelarpresentationer, men den är fruktansvärt sen med nyheter och det känns inte som ett kärleksprojekt direkt.
Marcus har gjort ett fantastiskt jobb.
Engagemang krävs alltid för att göra något bra.
Kommentera

dr dängroth: En webmaster måste ju få lite input att skriva om också. Mitt Brynäs har ingen Webmaster och Ledningen kan väl inte ens logga in i en dator med tanke på nyhetsflödet ;-)

Tycker lite synd om er nu men sådär har vi left ett par år nu med skador och djävelskap... våran tur kommer väl säkert i Mora nästa helg :-(
Kommentera

Hej !

Jag vill först be om ursäkt för att hemsidan inte uppdaterats i den takt som vare sig Ni eller jag skulle önska. Men jag har ett antal strängar på min lyra och för tillfället är det ”försäljningssträngen” som det spelas mest aktivt på, då den kommande säsongens reklam, kundaktiviteter samt säsongskort skall säljas in. Man skulle kunna säga att jag för närvarande jobbar 80 % med försäljning och 20% med hemsidan. Något som kommer att förändras till det motsatta när elitserien startar igen.

Men hav förtröstan.

Jag kan berätta att en ny hemsida är under konstruktion och kommer att släppas lagom till seriestart. Även om arbetet kommit igång, och eftersom jag har lärt mig att man skall vara lyhörd för vad användarna/besökarna tycker, vore jag tacksam för förslag på innehåll till den nya.

Men, snälla, inget tjafs om örnar och tallar då detta som jag ser det borde vara ett avslutat kapitel i och med årsmötet där det bestämdes att tallarna skulle finnas med på bland annat hemsidan och så kommer också att ske.

Maila Era förslag till [email protected] så skall vi se vad som går att göra.

Hälsningar

Jocke Sandström
Webmaster timraik.nu
Kommentera

Sandström: Kul med ett svar och en förklaring från ansvarig. Då är det bara att se fram emot den nya sidan, då.
Kommentera

Hälge: Lysande med ett sånt snabbt gensvar, skulle jag vilja säga! Svar på tal så det räcker! Likväl förvånar detta mig en del vilket väl kan sägas vara både negativt och positivt. Det blir intressant att se hur den nya hemsidan artar sig. Utmärkt också att vi som flitigt besöker sidan också får en chans att påverka den.
Kommentera

Dream Team:
Själv sitter jag o filar ihop ett mail just nu med lite ideer på vad
som kan förbättras

Nu sitter det säkert FLER som har några ideer så passa på att maila..
Även om det skulle vara en lite "knäpp" ide så maila ändå.. Ju mer vi "vanliga" visar att vi bryr oss kan vi påverka..

Mailbomba Jocke nu med ideer...;)
Kommentera

gud: Det är ingen hemlighet att jag är en tvättäkta korsning av statistiknörd och kalenderbitare. Vore det inte informativt att kunna läsa varje spelares statistik, match för match, i en spelarpresentation eller intern statistiksida? Rådata insamlas redan på stats.swehockey.se och vad som återstår är (om än omfattande) endast bearbetning och presentation.
Kommentera

Hälge: Skader i truppen är yrkeshemligheter!
Ej nått som motståndarna skall ta del av.
Kommentera

Helg Ernest: Ähh, det jag menade var ju t.ex som igår då Robban blev skadad att det skulle gå att läsa på hemsidan. Det är väl ingen hemlighet, det går ju att läsa på andra ställen.
Kommentera

Hälge: Jo, nu ja.
Men när det drar igång, så spelas det 2-3 matcher /veckan.
Då är det defenetivt inte meningen att cotcherna skall kunna matcha laget
med motståndarnas sjuklista som underlag.
Kolla alla lag får du se, ingen har skador med i infon.

Typ . Idag grabbar skall ni slå deras Nr. 12 på vänster hand, han bröt lillfingret förra matchen och spelar med skena.
Kommentera

Helg Ernest: Som jag skrev alldeles nyss, så menade jag som t.ex igår när Robban blev skadad.
Kommentera

Hälge: Varför ska hemsidan gå ut med att Robban blivit skadad. Ser inte skillnaden mellan din och Helg Ernest argument.
Kommentera

Robban: Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men det jag menade från början här var alltså det att jag önskade matchreferat från matcher som spelats och då även en lite rad som t.ex: "Tyvärr gick tummen ur led på Robban och han befaras vara borta 4-6 veckor".

Sånt väntar jag mig av en hemsida, eftersom det ändå står i tidningen sedan.

Om ni tycker något annat, så får ni givetvis göra det.
Kommentera

Hälge: Jag håller med dej, det står t.o.m om Robban på hockeyligans hemsida. TIK's hemsida borde uppdateras oftare
Kommentera

Kronblom: Den kommer att bli bättre när serien startar. Det meddelade webmaster tidigare idag.
Kommentera

Hälge: skiter i vicket just nu.........................'''

vill att alla gratulerar Tony´s 6 e VM seger för faan................

GRATTISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Kommentera

Hälge:
Hälge:
Inte tror jag att det blir en "ny" hemsida som utlovas. Tror att det blir en ansiktslyftning med Botox, samt uppstamning av lös hud.

Själv är jag av den uppfattningen att det viktigaste som finns på en sida är dagsfärsk och intressanta nyheter , kryddat med lite statistik och krönikor.

Men det är ju saker som inte skriver sig själva. Jockes och dom övriga kanslisternas viktigaste jobb är ju som han själv skriver. " kommande säsongens reklam, kundaktiviteter samt säsongskort ".

Både tikare.se och timraik.nu är i grunden riktigt bra hemsidor, men så länge man inte uppdaterar dom spelar det ingen roll hur mycket Botox man sprutar i dom om innehållet är tunnt och ihåligt.

Så hellre en rynkig hemsida med innehåll, än en Botoxerad som är tom.
Kommentera

Sandström: Tack. Kommunikation är bra!
Kommentera

Sandström: Var det idag som den nya hemsidan skulle släppas ?
Kommentera

Hälge: Jag har också hört det. Och ny webshop också väl? Eller var det bara önsketänkande? :)
Kommentera

pettsson: Tänkte mest på att Sandström skrev så här tidigare:

"Jag kan berätta att en ny hemsida är under konstruktion och kommer att släppas lagom till seriestart."

Det borde väl vara nu det.
Kommentera

Hälge: Ja, det är faktiskt jävligt lagom just nu.
Kommentera

pettsson: nu ere på G
www.timraik.nu/
Kommentera

SaraS: Oj, härligt! Hoppas den är ordentligt uppgraderad med några spännande funktioner. En blogg, eller en dagbok från någon av spelarna hade varit mumma!

Alltid roligt med omväxling, det förnöjer som sagt!

Talloggan var fin där uppe i höger hörn :)
Kommentera

Kerstin_k: Ja, jag fick en tår i ögonvrån. Så vackert... :)

Men det var väldigt vilken tid det tog. Den där tempsidan har ju legat där i flera timmar nu. Jag har inga fler naglar att bita på!
Kommentera

pettsson: Här kommer en liten teaser. Ni tallvänner kommer att bli glada då ni ser den nya sidan...

PS. Slit inte ut uppdatera-knappen nu. :)

Kommentera

Marcus: Jag gör så gott jag kan. :) Det ser du nog, hehe. Jag trycker Ctrl-R reflexmässigt snart.
Kommentera

Marcus: Det där skulle du aldrig skrivit. Nu lär väl ett antal "uppdateringsknappar" braka ;)
Kommentera

Marcus: Ingen fingervisning om hur lång tid det kan tänkas vara kvar?
Kommentera

pettsson: Ja under 10 minuter :) reload reload...
Kommentera

Marcus: Ja är inne på den nya sajten nu =)
Kommentera

Bergius: Jag med! Flashigt värre. :)
Kommentera

Marcus: Äschdå, har ni inte hunnit med att lägga in talloggan under pressmaterialet? Har du nån eps-variant av skönheten?
Kommentera

« · 137615 · »