1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590456 inlägg · 6217 ämnen

Hemsidan...

« · 909715 · » Till forumet

Sv: Hemsidan...
Knylan: hehe, var inte för hård mot honom nu =D
Kommentera

the_dude: Känner igen mig där.

Jag brukar tröttna på att kolla på bilderna i galleriet eftersom när man bläddrat igenom ett tag så märker man att det oftast är samma personer på bild efter bild efter bild.
Kommentera

Knylan:

"Kriterier för att bli trumslagare: taktkänsla, känsla och blick. Samt en förmåga att kunna irritera medelålders män i Modos gästbok. Det sista är dock inget krav."

Kanske bordet det också vara ett krav att trummisen borrar ett hål i ena änden på trumpinnen och knyter ett snöre genom den, som i sin tur fästs i en hälla på jeansen. Ungefär som man gör till barnen och vantarna. Det funkar inte att kasta bort trumpinnarna varje gång Timrå förlorar (-:

www.hockeysnack.com/medlem/hellge/filarkiv.php?showfile=stndig_025.jpg
Kommentera

hellge: För vilken gång i ordningen är det du upprepar samma sak(er) nu?
Jag tvivlar på att tjat lönar sig nämnvärt mycket just här, snarare tvärtom.
Kommentera

Dream Team: Han visade ju i alla fall i och med sitt inlägg, den gode hellge, att Knylan fick honom att ta åt sig.
Kommentera

Knylan:
Tänka sig att det fanns 3 st trummisar som ställde upp när du inte var där.
Och poäng blev det också............härligt av er som ställde upp när det krisade.
Kommentera

friskan:

Skönt att du fick det bekräftat att din son ställde upp för Supporterklubben..
Kommentera

gud:
Vilka det var spelar väl mindre roll, (visste inte ens vilka det var) jag tycker att det är bra att någon ställer upp när det krisar. Tycker du att det är fel?
Kommentera

friskan:

Även jag tycker det är riktigt riktigt bra att det finns folk som backar upp..

Iom att du valde att berätta det så visste vi alla att din grabb var med..

Och som mamma så är du jättestolt...

Vi andra som bor längre ifrån vet inte om det en eller tio som dunkar trumma och helt ärligt "struntar" allafall jag i det..

Jag är mycket nöjd med 2 poäng ikväll..Är inte du??
Kommentera

gud:
Klockrent på min ära.
Kommentera

Nya timraik.nu ryktas vara på gång inom en mycket snar framtid.
Kommentera

T T: Kul med fler rykten, även om det för en gångs skull INTE är snack om någon centeri form av Sakic eller Robitaille. Kul med lite nytt, det behövs verkligen!
Kommentera

T T: Var kommer han ifrån då, och hur ser statsen ut på den där Timraik. Coolt namn. Men du, hur kan du slänga ur dig sånt utan en länk?
Kommentera

Paddan: Robert Gustavsson?
Kommentera

Om en ny hemsida är på g hoppas jag att örnj-vlen tas bort.
Kommentera

dr-nix: Skulle inte ha så mycket emot att den där hemska bakgrundsfärgen försvinner också.
Kommentera

Kerstin_k: I morgon kommer den nya hemsidan upp, vi får väl hoppas på det bästa.
Kommentera

Hälge: Hoppas verkligen den är bra och ser fräsch ut, för den som är nu känns väldigt gammal.
Kommentera

Hälge: Hoppas bara att dom inte har lagt upp dom där jävla ränderna i bakgrunden.
Kommentera

Hälge: Finns ju en hel del önskemål angående den nya hemsidan. Den gamla håller absolut inte måttet. Det som gladde mig mest när jag läste nyheten var följande;

"Den kommer också under hösten byggas på med en medlemsfunktion där Du kommer att kunna få bland annat nyheter och pressmeddelanden lite snabbare än övriga, om Du går med så klart."

Äntligen börjar man förstå att det finns en vinning i hemsidan. Använd den till vad den är tillför. Perfekt att låta medlemmarna få tillgång till saker och ting före andra. Nu hoppas jag bara att man haft ett ordentligt brainstormande kring funktioner för medlemmar. Hur vore det tillexempel med tillgång till TV-inslag från träningar, resor och matcher? Hur vore det tillexempel att låta någon spelare blogga för medlemmarna. Sånna funktioner skulle på allvar kunna göra så att fler får upp ögonen för hemsidan. Som det är nu är det ju bara något som föreningen pliktskyldigast har och använder sparsamt.
Kommentera

Cartman: själv blir jag nöjd om man tagit bort örnen från huvudsidan..
Kommentera

Kerstin_k: tikare.se borde göra något liknande.
Kommentera

dr-nix: Anlita Hockeyligans webbdesigner och börja med tv-inslag? Ja, vi får väl fundera på det...
Kommentera

T T: hockeyligans..haha där var du rolig :P
Kommentera

dr-nix: Man skulle kunna göra så att när man går in på hemsidan så kommer det först upp en introsida där man kan välja om man vill komma till tikare.se eller direkt till hemsidan.
Kommentera

dr-nix: Sports Editing Sweden AB. Så vitt jag vet är det de som gör nya timraik.se.
Kommentera

T T: är det dom som gör hockeyligan.se också då?... Jag är inte speciellt imponerad av deras hemsida om jag ska vara ärlig. Men vi får väl se hur dom lyckats med timraik.se

Cartman: hur menar du?... Det jag menade angående tikare.se var att man borde ha inloggning. Optimalt skulle man kunna embedda hockeyligan.se så man kommer åt detta forum via en länk från tikare.se (dvs så du är här inne och håller på men fortfarande håller till på tikare.se, men antar att det inte går att lösa).
Kommentera

dr-nix: På tal om tikare.se menade jag.

Det jag syftar på är en introsida med länkar.
Typ en sån som leksand har.
Kommentera

En nyhet med nya Timrå IKs nya hemsida är att ingen av de ursprungliga webbnissarna Mattias Sterner, Per Åkerdahl eller jag själv finns med på något sätt. Mattias slutade ju tidigt och sedan dess har Per Åkerdahl varit inblandad i driften och jag har stått för utvecklingsbitarna m.m. Så nu tackar vi för oss och låter andra förmågor ta över. En epok går nu slutligen i graven. Det ska bli spännande att se hur den nya hemsidan blir. :-D
Kommentera

Cartman: aha. och bara för att rätta till en grej.. jag menade att embedda hockeysnack.com inte hockeyligan.se (sorry höll på att fundera på på timraik.se hehe).
Kommentera

Marcus: synd, låt oss hoppas att dom inte formar nya timraik.se efter hockeyligan.se...Det vore katastrofalt (och knappast en förbättring av sidan i mina ögon).

Inga planer på att göra något med tikare.se föresten?
Kommentera

dr-nix: Efter att ha jobbat med hemsidan i en form eller annan i 11 år så känns det ganska skönt att få vara fri. Personligen så satsar jag nu helhjärtat på att göra Hockeysnack bättre.

Jag tror det kommer att hända något med tikare.se framöver. Den sidan har ju hängt med ett bra tag ända sedan vi skapade den för några år sedan. Vad jag vet så är det en ny design på G. Vet dock inte hur långt borta den är. Det svåra är ju inte designen utan att få tag på folk som vill uppdatera den och göra den levande. Vilken ambition SK har med hemsidan vet jag tyvärr inte.
Kommentera

Marcus: angående driften så tror jag själv att nyckeln ligger i att hitta ett antal folk som kan driva sidan. Istället för att ha en eldsjäl som sköte hela sidan så skaffar man ett flertal personer som kan ansvara för var sin bit. Det gör att folk som är intresserade inte blir bortskrämda av att driva hela sidan.

Men SK borde luska ut hur allvarlig man är med hemsidan. Nästa iteration av tikare.se borde introducera en blog eller två t.ex. Jag kan tänka mig ett par personer här inne som säkerligen kan tänka sig skriva en blog till tikare.se som folk vill läsa. Men hur som helst hoppas jag att tikare.se får nytt liv för just nu misstänker jag att större delen av trafiken består av folk som hoppar vidare till Jimmys blog på st.nu.
Kommentera

dr-nix: Skulle man kunna nånting om hemsidor skulle man kunna driva den.
Kommentera

General_Moisio: du behöver inte kunna html för att driva en hemsida nödvändigtvis. En bra designad hemsida gör att sidan blir lättare att driva. Du får väl fråga Markus hur lätt hans sidor är att sköta men jag tror inte det är så svårt som du föreställer dig.
Kommentera

dr-nix: Okej för isåfall om han lär mig kan jag säkert sköta hemsidan. Har ändå inget för mig.
Kommentera

General_Moisio: Allt beror väl på hur avancerad man är. Jag håller själv på lite med webdesign och kan enbart HTML/CSS. Det är inte säkert jag skulle klara av att driva en större hemsida för det. Man kanske behöver ha kunskaper inom PHP, databaser och programmering också.
Kommentera

General_Moisio: Att uppdatera tikare.se är lika enkelt som att skriva inlägg på HockeySnack. Du behöver inte kunna något om hemside-snickrande överhuvudtaget. Om man kan lite är det ju en bonus men man klarar ju sig ypperligt utan...
Kommentera

Marcus: Okej men de låter ju bra =)
Kommentera

Marcus: Vad innebär det att sköta tikare.se? Vad är det som behöver "skötas om", så att säga?
Kommentera

Jensen_12: Hör av dig till Frella eller någon annan inom SK om du vill hjälpa till med tikare.se
Kommentera

Marcus: Nu tror jag inte att jag är rätt person att fråga längre (om jag någonsin varit det). Bättre då att ställa sina frågor till Ordförande Björn(actionleif) eller JimmyH.
Kommentera

Cartman: Vi har haft en ny sida på G i 2 år nu, men vår utvecklare har inte legat i något just :)
Kommentera

dr-nix:
Man kan ju undra varför inte Marcus och Åkerdahl fick fortsätta med den.
Kommentera

Såg nedan att det var önskemål om t.ex. bloggar på hemsidan, det vore väll inte helt fel? Det finns säkerligen en hel del aspiranter och det vore kul med lite förnying på den fronten:)
Kommentera

janssonovich: Du sköter ju matchrapporterna så bra så det är väl lika bra du börjar blogga om laget också.
Kommentera

Pestilence: aa, och en exil-blogg från dig då älskling? :)
Kommentera

Det är nog inget problem att få folk som uppdaterar sidan. Bekymret är bara att tillåta dessa att göra det!
Kommentera

Janken: Vad menar du? Vill dom göra allt själv eller?
Kommentera

General_Moisio:
Njaä... Inte så...
Men det finns många skrivkunniga entusiaster och engagerade människor som skulle kunna bidra med såväl sportsligt, socialt som emotionellt material men det blir lite krångliga vägar dit!
Det är, tex, blott en person i SK:s styrelse som har tillgång till hemsidan i dagsläget.
Kommentera

« · 909715 · »