1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590458 inlägg · 6217 ämnen

HH s serie syn

« · 15590 Till forumet

HH s serie syn
Att alla lag skulle passa för varandra, är för mej lika ologisk som att gnälla på enskilda spelare, gnälla på enskilda spelare efter 8 omgångar är lika logisk som att köpa och griljera julskinkan i juli,

Men efter att blivit kallad fjant, och allt så kan man trösta sig med en sak Många är de lag som försökt rädda sig kvar i Elitserien med Grishockey, Björklöven, Linköping, Leksand, Ser ett mönster, det håller i 20 omgångar tills det blir allvar om poängen, då står dom där med långa näsan och kan inte lira puck då lag som Timrå ligger på 200 i deras zon, och själv sitter dom i avbytarbåset och gråter med en helt oförstående tränare, Nästa möte mot AIK är närmare jul och då kommer skinkan värmas, och vändas av Örnens vassa klor,

Varför, Jo på 70 talet var det lönande att spela grishockey då vart motståndarna rädda om dom fick ett rapp, nu står dom upp och slår tillbaka, Och varken AIK eller Luleå, Har spelare som är byggda för att spela den stilen, Då ska du väga 110 kg och vara stenhård, Kan tänka mej att sätter spelare som Peltomaa eller Jidrich hårt mot hårt, då blir de flesta Gnagare som jag såg igår tämligen sköra, och trötta och drar på sig skador pågrund av deras eget spel,

Men, att spela mot sådana lag är både fysiskt och psykisk jobbigt och laget behöver stöd, den som inte förstår det kan ta på sig en ryggsäck lasta den med 90 kg, ta en stilla promenad till Närmaste Kiosk och köp tidningen, och gå tillbaka, översätt det du känner att du ska åka skridskor med full utrusning i 60 min, och folk begär att du skall tänka klart,
Kommentera

Sv: HH s serie syn
HH: VAD HAR HÄNT????jag känner inte igen dej.
Kommentera

HH: Leksand o Linköping spelade inte grishockey då de åkte ur... Det var oxå därför TIK ifjol troddes skulle bli det nya LHC, dvs klara sig kvar med offensivt spel...

Min syn så här långt:
Positivt: TIK är klart bättre än ifjol som helhet... Backspelet o målvaktsspelet ser mkt bättre ut... Jindrich o Wallin visade igår att de kommer att få mkt speltid... Crippe får sitt stora genombrott o kommer troligtvis få debutera i landslaget om han fortsätter på den inslagna vägen... Spelet på hemmaplan imponerar, vi har fortfarande en stark svit med antalet matcher utan nollpoängare (senaste nollan: 26 nov 2000)... DeRouville är en riktig matchvinnare som kommer att ge oss många poäng... Matthiasson har fått en klart bättre start en på länge, löpträningen verkar gett resultat... O det kanske viktigaste: Vi ligger på slutspelsplats trots att vi inte spelat på topp ännu...

Negativt: Vi gör för lite mål på våra chanser helt enkelt framför allt är det effektiviteten i PP o Zätas produktion som varit sämre en beräknat... Timo Peltomaa var min favo-spelare ifjol, har varit mkt blek iår... Blev bänkad (alt skadad) igår... Hoppas han blev bänkad för det är isf inte mer än rätt, ser inte ut som om han ens kämpar... Hautamaa vinner för få tekningar o har för dålig fart på skridskorna, där hoppas jag få se mer så småningom... Ryggsäckshockeyn passar TIK mkt illa o framförallt Zäta som blir tufft bevakad... Han måste ändra sin spelstil annars blir det väldigt enkelt för motståndarna att plocka bort honom... Kanske man kan sätta ihop han med Peltomaa som kan ge han mer utrymme samt att få igång Timo oxå... Dessutom tar vi för lite poäng på bortaplan (ingen 3:a sedan 23 nov 2000)... Skulle behöva vinna en 5-6 totalt för att gå till slutspel, förutsatt att vi är fortsatt starka hemma o bra förlorar en 4-5 totalt...

Men nu har vi bara spelat 9 omgångar och det är egentligen lite för tidigt för att se några trender i en serie men de åtta första lagen verkar få lite försprång på de 4 sista... TIK är på god väg och att våran målsättning dvs en slutspelsplats ser inte allt för långsökt, det kan vi klara... Men än är det mkt kvar... 123 poäng o spela om så...
Kommentera

Snälla Jimmy....spelade INTE Linköping grishockey när de åkte ur....?

De spelade den värsta grishockey i mannaminne....

Sportradion och tidningar dömnde ut laget så till den milda grad.

Minns du inte......?
Kommentera

En av anledningen till att LHC snabbt blev avhakade förra sejouren var just det att man inte kunde spela "grishockey". Anfall var inte bästa försvar och det var en läxa man fick lära sig......
Kommentera

....med den spelartrupp man befogade över ska jag väl flika in.
Kommentera

Jimmy !

Nice att det finns fler som har synpunkter på Z,as spel. När jag i förra veckan avgav negativa åsikter så blev jag idiotförklarad samt att man var en gnällspik, that,s it.
Min kommentar till matchen i lördags är följande: Svensk hockey har domar problem, Tik med målfabrikationen.
Men målen kommer, är så säkert så, bara man inte tror sig ha 6 lätta points i kommande matcher.
Kommentera

Shadar Logoth: Nja... Det ska va om de försökte ändra sig efter Weinstock fick sparken isf... Deras grundidé var offensiv hockey, har jag för mig iaf...
Kommentera

« · 15590