GuRRa: Första perioden: 1-0 (2.28) Markus Matthiasson (Pär Styf, Mikael Lind) spel fem mot fyra 2-0 (12.52) Fredrik Tideman (Peter Gerhardsson) spel fem mot fyra Andra perioden: 3-0 (3.49) Markus Sjöberg (Markus Matthiasson) Tredje perioden: 4-0 (17.22) Henrik Zetterberg (Robert Carlsson, Anders Huss) Utvisningar: Timrå IK 2x2 min. IK Nyköpings NH 90 4x2 Skott: 34-8 (14-3, 8-4, 12-1) Domare: Thomas Andersson, Gävle Publik: 5500
Tycho: Tack tack ;) Djävulskt vilka vackra bilder man blir fanimej tårögd alltså när man blickar tillbaks. Ett minne för livet. Denna kommun är ju så svältfödd på framgång så man slår ju bakut var gång det sker något sådant här. Att inte jag fanns med på nåt av korten tycker jag dock var dålig stil när jag kvällen till ära hade "stylat" till mig i långrock och skjorta och slips. Minns hur jag rusade in på planen och skrek i extas och hur jag sen fick en kram av självaste Bosse Ahl i omklädningsrummet och fick läppja på segerns sötma genom att dricka skumpa ur flaska. Smakade fantastiskt.
Kan garantera er att den dagen det blir SM-Guld då jävlar blir det röj!
Marcus: Underbar nostalgitripp med få pixlar ; ), men blundar jag och minns ser jag knivskarpt! Undrar hur många såna kvällar som ingår i en normal livstid...
orion: Det skulle väl skönare att ha slagit ut MoDo, i ett länsderby inför utsålda hus och ett gigantiskt stort mediaintresse?? Förresten är jag inte så säker på att MIF går till slutspel...
Dream Team: Åkej då, det är bara det att jag tycker MoDo är värda respekt, men kanske just därför bör dom lira final. Vi säger MIF på elfte plats eller sämre då...man har väl rätt att ändra sej!
Var det inte MIF som tog ledningen med 4-0 i första perren mot FBK för inte så längesedan? Sedan gick väl FBK ikapp i den andra och kvitterade väl också till 4-4. Har för mig att det var något åt det hållet..
Återigen får man användning utav Boorkens bevingade uttalande: "Det svåraste som finns inom ishockeyn är att leda matchen med 3-0"
Vänligen skicka ett mess.
Tack på förhand.