1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592573 inlägg · 6217 ämnen

Hjältens återkomst

« · 638002 · » Till forumet

Sv: Hjältens återkomst
Herminator: Tack för det! Jag fick aldrig upp artikeln i nätupplagan när jag skulle länka vidare!
Kommentera

Kanske läge efter dessa artiklar i tidningarna att stryka dessa
från listan nu?
Kapanen och/eller Nordgren kommer INTE till TIK...

Var inte Kapanen klar? ;-)
Ja det kan ju vara en totalmörkning i tidningen ....
Kommentera

Jag tror det är NEH:som ligger bakom alla Kapanenrykten.
Man har helt enkelt hittat några kartonger t-shirts med örn, eldsflammor och KAPANEN på när dom städade lagret...

Och vi vet att NEH har duktiga säljare;)
Kommentera

TIKbiff: Har väl hänt fler än en gång att en klubb totaldementerat att något sådant skulle vara på gång. För att någon timme senare gå ut med att det är klart...

Men ska man börja plocka in Finnar av Metsärantas kaliber ungefär, ser jag hellre att man kör på det man har, plockar bort de som inte håller måttet och matchar in Johansson och Lindström, eller kanske Österholm.
Kommentera

Frella: Jag skulle gärna se att man provar ett par junisar då och då för att skola in dessa i seniorhockeyn. Johansson har ju ett dokumenterat målsinne!
Kommentera

Frella: Instämmer
Kommentera

Nä nu känns det som om det är dags att timrå plokar upp sina juniorer....

Några halvdåliga nyförvärv är för mig inte ett alternativ......

Skippa skiten satsa på eliten "våra junisar"
Kommentera

orion:
Det är nog bara att vänja sig med det. Hoppas bara att vi inte har Saik, SSK och Mif före oss när KS är slut.
Fan vilken ångest det skall vara runt styrelsebordet i dessa tider, likheten med denna säsong och 01/02 är slående, Nu är paniken total.
Kommentera

lungan: ja men vafan det är ett satans djävla tjat om junisarna tror ni verkligen inte att kenta och micke kan avgöra om dom "duger" kan ni inte tänka er att dom kanske helt enkelt inte duger. fan varför ska dom plocka upp junisar i den ganska dåliga sittsen som man i dag befinner sig i...? Har man legat på stadig mark kan man väll helldre låta en eller ett par spela INTE NU....
Kommentera

RTS: Tycker paniken verkar ligga tät hör inne jag...
Kommentera

Självklart kommer det förstärkning. Både målis och tänkt målskytt.
Kommentera

Ann: Det är bara onödigt att panika, vi kan inget göra ändå ;)
Kommentera

kalle anka: Panikar inte ett dyft....litar helt o fullt på Tomten i år...:)
Kommentera

Ann: Tänkte mest på de andra.
Kommentera

Jaha det var ingen glädjande nyhet kan jag säga. Tanken slog mig igår att om det inte händer någontng, vad förvånade alla skulle bli. Vad rädd jag skulle bli.

Dom vill alltså inte släppa Kimmo nu pga att slutspelsdrömmen fortfarande lever. Då får vi kanske se Kimmo tillbaka under nästa transferfönster då KaiPa förhoppningsvis är ordentligt avhängda. Hoppas bara det inte är för sent.

Kommentera

Bergius: Det kan man nog säga att dom redan är. Detta är bara ett spel för gallerian.
Kommentera

kalle anka: Vad är då den egentliga anledningen?
Kommentera

Kvalserien är en obehaglig möjlighet, men allvarligt: tagga ner lite. Det är 9 pinnar ner till ett 'jagande' SSK - som imponerat med mäktiga 2 poäng de senaste tio matcherna. Vet att det finns någon seglivad myt som säger att SSK har potential för något stort, men på det replikerar jag: my ass. SSK är riktigt jävla genomuselt.

Leksand då? Blev stabilare när artist-backarna anlände, men är fortfarande blott ett allsvenskt topplag. RR2:s favorit Wallenberg - försäsongens kung som var på väg mot en ny vår - fortsätter att stänka in kassar och har hittills mäktat med lika många som vår egen spjutspets C-J Johansson.
Aldrig att Leksand går om Timrå. Då ska man vika ner sig något fruktansvärt.
Kommentera

Bergius: Du vet väl att det går till så nft.
Kommentera

Bragd-Birger: Känns inte som vi ska vara speciellt orolig att vi kommer att hamna i Kvalserien, känns som att vi är lite för bra för de.
Vi behöver som sagt några målskyttar och vi vinner några matcher så kommer denna onda trend att vända och vi kommer till slut på en fin 7 plats i tabellen.

Känns även hopplöst att få hit Kimmo Kapanen Kaipa verkar inte vara speciellt glada att släppa honom inte med tanke på att dom ligger näst sist så kanske frälsaren Kapanen kanske kan hjälpa dom kvar, men de finns säkert fler målvakter som lär vara bra mycke bättre än Oksa som är grymt ojämn just nu.
Kommentera

General_Moisio: SM-Liiga är en stängd liga vilket innebär att man lättare plockar spelare från redan avhängda lag.
Kommentera

Bergius: Ja men som man läste i artikeln så vill dom inte släppa Kapanen dessutom har han kontrakt.
Kommentera

Vad gäller Kapanen så, visst. Kul om han kommer. Men inte fan är det på målvaktssidan som förändring måste ske om vi ska klara oss helskinnade ur den här säsongen? Oksa är absolut inte någon toppkeeper. Kanske elitseriens ojämnaste med en obehaglig förmåga att sprida returer.
Likväl: rent statistiskt finns det sex lag som släpper in fler mål.

Nä, ska det värvas är det först och främst offensiven som måste rättas till. Det sägs att det bästa försvarsspelet utspelas i offensiv zon, och det har tidigare timråupplagor tagit fasta på. Frågan är dock som alltid - vad finns på marknaden? Dyngsäkra toppnamn lär det knappast bli. Snarare chansningar som, om inte annat, kan ge en välbehövlig injektion i truppen.
Problemet är väl dock att de spelare som kan vara aktuella är sådana som hittills misslyckats med att leva upp till tidigare ställda krav, med självförtroende därefter. Inte riktigt den mentala status man vill att frälsare ska ha.
Kommentera

Bragd-Birger: Du har så rätt, de blir bara chansningar om de blir några nyförvärv men vi skulle verkligen behöva målskyttar då kanske de ger en injektion i laget och andra kanske följer exemplet. Hoppas kan man alltid göra. MEn som sagt de blir inte Kvalserien iaf de klarar vi nog
Kommentera

General_Moisio: En målskytt eller två skulle absolut sitta som en smäck. Haken med målskyttar är dock den att dom är jävligt eftertraktade. Gör dom mål gör man inte sig av med dom - såvida dom inte har något allvarligt fel i huvudet (se Hyvönen).
Alltså blir det till att hitta någon som tidigare har, eller i en ny framtid kan förväntas, hitta nätet.
Oavsett vad det blir är jag tämligen säker på en sak: sportcheferna på hockeysnack lär gå i taket.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag vidhåller att Wallenberg hade varit en betydligt bättre värvning än t ex Peter Ström. Och Wallenberg har ju faktiskt bara gjort en poäng mindre än vårt "bästa" nyförvärv
Kommentera

Bragd-Birger: Lyckas nubben ta hit några målskyttar av kvalite då gör han de verkligen bra för de är som du säger dom växer inte direkt på träd så de blir väldigt svårt att få hit målskyttar av rang
Kommentera

Har vi inte några friska själar utlånade i allsvenskan?
Vore det inte ide att försöka plocka hem dom?
Vad jag förstår så har vi två spelare som pytsar ganska bra i den näst högsta serien... Skillnaden är ju inte så översvallande att man borde kunna skola in dem i ES... Kenny kan ju kliva in i landskamper.

Hur funkar såna kontrakt???
Är dom bundna där eller???

Jag tycker att det är ett slöseri att släppa en sån som Seb Lauritzen... Men det är väl kört med jonom. Han har väl riktigt kontrakt i allsvenskan... eller??
Kommentera

RocknRolf2: Nu värvades ju Wallenberg in i Maskens geniala lagbygge tilldelad rollen 'sniper'. Tyckte bara att det var festligt att så många hockeysnackare - och däribland du - grämde er så och drog sådana växlar på försäsongen. Honom skulle vi haft! Han blir en sensation! Jäla Nubben!!11!

Ström var en annan typ av värvning, och det vet du. Med facit i hand totalt meningslös, men försök inte låtsas som att han värvades som en målskytt.
Kommentera

Bragd-Birger: Vem värvades som målskytt då? berätta gärna! Wennerberg? (ooh han gjorde ju 17 mål 02/03, han MÅSTE ju ha potentialen!) . Warg? never. Frans Nielsen? knappast. Regin? hallå, han är 19. Laakonen? nja, snarare spelfördelare.

Ja, Ström var en annan typ av värvning, en totalt helt jävla ologisk värvning. Grovjobbare my ass!
Wallenberg hade däremot varit en bra värvning, i alla fall en logisk värvning. Gjort en stabil insats tidigare i TIK och hade en bra säsong bakom sig.
Kommentera

Bragd-Birger: Målskyttevoodoo. Målskytte är som annat skytte. Man måste vara kall och tro att man skjuter rätt. Vid minsta tvekan är chansen redan förbi. Utan ett uns självförtroende kan man inte göra målskyttar av folk som endast har lättare att kliva fram i en omgivning där bättre spelare dominerade och levererade. Om inte målskyttar finns på marknaden. Ja, då ser det väl ut så. Det är inte bara vi som letar eller har behov. Vi ligger faktiskt inte ohjälpligt sist även om trenden har varit mycket tung nu i nov/dec. Som tur är har flera lag stora svårigheter. Det enda som kommer att hända är att marknaden är upphaussad. Så om du har gamla meriter. Snöra på dig grillorna och ge dig ut på marknaden. En comeback kan ge sjyssta pensionspengar.

Blir lätt en bluesbaserad säsong det här. Men även där är man realist. "if it wasn't for bad luck I wouldn't have no luck at all...."
Kommentera

RocknRolf2: Förvirrande svar. Vill du återigen ha min syn på varför man misslyckades med att få till en bra spelaremix - bl a bestående av målskyttar? Glöm det.

Nu diskuterade vi Wallenberg, och jag konstaterade enbart lite syrligt att han stänkt in lika många kassar som vår sjundeback. Du börjar dra upp Ström, och nu kallar du Wallenberg en 'bra/logisk värvning'. Ok. Då nöjer vi oss där.
Kommentera

Bragd-Birger: på förhand en 'bra/logisk värvning' ja. Och betydligt större målskyttspotential än sopor som Wennerberg.
Ström fanns det ingen som helst vettig tanke bakom. Föredetting som varvat ner i blåbärsliga!

Jag konstaterar lite syrligt att vår sjundeback bara stänkt in en kasse mindre än vårt "bästa" nyförvärv.
Kommentera

Janken: Skulle också hellre se spelare från toppskiktet i a-svenskan..
det har varit många "importfloppar".. i många lag..tom i a-svenskan skickas många kanadensare o amerikaner hem senast nu brent Robinsson från Rögle..
Kommentera

RocknRolf2: Patrik Wallenberg mot Mattias Wennerberg, hade det gort någon mäktig skillnad egentligen? Problemet är väl ändå att vi inte har en stark första formation. Där hör knappast Patrik Wallenberg hemma.
Kommentera

RocknRolf2: Rätta mig om jag har fel, men var inte du 'på förhand' ganska nöjd med värvningen av Wennerberg?
Vad menar du med 'betydligt större målskyttspotential än sopor som Wennerberg' ? Säsongen Wallenberg gjorde elva kassar i Timrå (02/03) gjorde Wennerberg 17 i Modo. Ingen av de båda har varit i närheten av detta sedan dess. Wallenberg har väl mest harvat i allsvenskan.

Angående ditt syrliga konstaterande: om Wallenberg lirat i Timrå istället hade alltså C-J Johansson och Wallenberg producerat ett mål mindre än vårt 'bästa' nyförvärv. Wow, vilken värvningsmiss.
Kommentera

JimmyH: jo visst. Men Wallenberg har ju statistisk motsvarande våra "bästa" värvningar (dessutom klart bättre +/-) Därför tycker jag det är självmål att vara syrlig mot honom om man samtidigt försvarar Nubbens genidrag
Kommentera

Bragd-Birger: Jag hae en rätt skeptisk inställning till Wallenberg. Men när man vägrade ta hit bättre så tänkte jag att det fanns nån potential där. Betydligt större potential? Ja, om vi skiter i o2/03 och kollar på senaste säsongen: Vad väljer du helst, en spelare som gjort 1 mål i eliten, eller en spelare som varit typ bäst och mest producerande i hela allsvenskan?

Wallenberg är ingen stor värvningsmiss. Jag skiter väl i han Wallenberg, men det är fel att hoppa på honom som värvning, då kastar man sten i glashus
Kommentera

RocknRolf2: Ja men det känns som skitsamma. Vi skulle kunna hitta tredje/fjärde kedjespelare en hel dag som har bättre statistik än Wennerberg och company, det betyder ändå inte att de skulle ha kunnat förbättrat vårt lag nämnvärt.
Kommentera

Wennerberg ska det stå i första raden.
Kommentera

RocknRolf2: Du hade inte 'en rätt skeptisk inställning till Wallenberg'. Läs din egen historia.

Annars tyckte jag bara att det var en lite lustig passning. Du ger ju gärna sken av att ständigt göra bättre bedömningar än Nubben. Tyckte att Wallenberg var ett bra exempel på en värvning som för vissa var alldeles lysande i augusti, men som blev något annat med facit i hand. Precis den typen av passningar som du ger Nubben med en frekvens av 14st/dygn.
Kommentera

Bragd-Birger: Sorry, missade RR2:s tillägg där.
Kommentera

Bissett19: De visste vi redan
Kommentera

General_Moisio: Tja blixten typ:-)........sorry,jag som trodde jag hade världens scoop!!!
Kommentera

Bissett19: Du är ett par timmar efter oss alla andra men de är lungt ändå.:P
Kommentera

250kg kärlek: Känns bara som backarna kommer lite mer på Kapanen än vad dom gör mot Oksa. Kapanen visar ett stabilare målvaktsspel som sprider sig till backarna och dom vågar lite mer på målvakten och spelet blir enklare och bättre.
Kommentera

Smokey:
FEL!!! Nu skall jag för en gångs skull gå helt emot dig. Företaget du nämner kan absölut inte ha duktiga säljare. Vore det så skulle de för länge sedan ha hotat företaget med att gå ut i vild strejk om det inte toga fram tröjor, kepsar, halsdukar o.s.v. som säljer. De flesta säljare arbetar, såvitt jag känner till, med en provisionsdel på sin lön. Ju mer de säljer, ju mer tjänar de. Vore ryktet placerat av detta företag skulle de ha presenterat en kollektion med TALLAR och Kapanen. Alternativt borde lagret av örnar,eldsflammor o.s.v. reas ut.
TALLARNA TILLBAKA !!! KAPANEN TILLBAKA!!!
Kommentera

Daniel Kungsör: Nja... NEH har nog ingen koll på Timrå. Dom ringer nog bara dit. Pengarna tjänar dom på lag som ligger närmare. Dit de lönnfeta och trötta NEH-säljarna åker med sina nedsuttna Jaguarer. Resor mot Karlstad, HV-land och Göteborg. Säljresor som säljarna säkert upplever som att dom reser med öppen käft genom en sparvsvärm.

Problemet är nog att en säljpryo hittade några kartonger smaklösa t-shirts med eldsflammor och Kapanen på när dom städade lagret. T-shirts som togs fram under en fylleorgie när man hade personalfest och lekte "norrlandstema".

NEH-säljaren skrattade nästan häcken av sig när han såg dessa nästan bortglömda alster... "Åhhhh fy fan! Dom där tröjorna försökte vi kränga till något nytt hockeylag utanför Sundsvall, He, he, he... Släng skiten"

"NEJ! Men vänta ska du få se!" Den fryntlige säljaren ringer ett samtal...

Efter samtalet så har någon på TIK-kansliet kanske plockat upp en miniräknare. 250 t-shirts x 250 kr är lika med 65 000 kr!!! Minus någon hundring styck i inköp... "Hmmm... Kapanen måste vara en bättre affär än den där Oksa... Precis som NEH säger... Och så är drevet igång...

Nu är detta givetvis inget jag vitsordar i sak. Och alla likheter med en befarad verklighet är givetvis bara rena tillfälligheter.
Kommentera

Bragd-Birger:
Ja i just fallet Wallenberg så vidhåller jag att det hade varit en betydligt mer logisk värvning än dem i Modo t ex. Det beror väl delvis på att jag fortfarande har stor respekt för toppspelarna i allsvenskan pga tydliga minnen om vad såna som Lind och Matthiasson kunde uträtta i eliten.

Det är din tolkning vad jag ger sken av, jag säger bara att jag är jävligt förvånad och besviken över hur man handlade. Och att en stor del i skulden till dagens skit ligger just där, och inte i bortförklaringar Nhl eller nåt annat.

Ta fallet Hedström. Klart som fan jag blir extra besviken på den utvecklingen när man redan fattat från början att han skulle dra! klart som fan man blir extra less på Nubben mfl.
Nubben antyder fortfarande att det var någonting oväntat att han stack. "vi hade lika gärna kunnat få behållt honom, det drog ju trots allt ut på tiden innan han definitivt bestämde sig för NHL och Anaheim. Sen visste vi väl att hans förstahandsval låg någon annanstans." säger Nubben i earnie eagles intervju.
Att man dessutom ansåg Hedström som mer eller mindre klar på riktigt bekräftar han vidare med "Som jag sa, vi tappade nyckelspelare på sårbara positioner mitt under sommaren och marknaden var väldigt begränsad."

Och det var en sån jävla miss, man hade inte råd att värva spelare som Sahlstedt tidigt på säsongen eftersom man naivt nog tog en spelare för givet som med all sannolikhet ändå skulle och ville dra. Snacka om att chansa och bygga luftslott! Detta blev ju ännu mer tydligt när resten av värvningarna var minst sagt av det försiktiga slaget.

"Man kunde inte veta hur det skulle gå med Hedström blablabla". Klart man kunde, var det så otroligt svårt att räkna ut?

2005-04-15 15:36 skrev jag:
Hedström stannar INTE, det har jag väldigt svårt att tänka mig. Money talks.

När nån kommenterade det utvecklade jag min övertygelse till hans bortgång (2005-04-15 15:40):
ChriZt3r: Ja, Hedström har gjort en riktigt bra säsong i Timrå. Plus att han antagligen kommer göra ett bra VM. Plus att NHL förmodligen kommer sukta efter spelare som inte nödvändigtvis behöver tjäna jättepengar.

Vad var det för otroliga insiders Nubben hade som vi vanliga dödliga + pressen inte fattade då kan man undra?

Som sagt, det är i dem här momenten som grunden till dagens skit ligger! det går inte att komma ifrån
Kommentera

« · 638002 · »