1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand

« · 1879572 · » Till forumet


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
nectis: Var ser man hur många biljetter det finns kvar?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Rikky: ja du ser! Jag säger inte att mitt förslag är varken moraliskt, sportsligt eller själsligt ok men jag tycker inte att det är så jävla ologiskt egentligen :)
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Olle: 1/6, den vinsten blev på övertid till och med, så en full vinst mot oss denna säsong har de inte :)
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
kulltorp: jag skulle, seriöst, vilja lyfta scenariot där leksand ser slaget förlorat och vilar några spelare inför den allsvenska finalen och sedan mora. Jag vet att det är lite långsökt men istället för att stånga sig blodiga mot oss i tre matcher till och sen gå bäst av 7 mot KHK så spelar dom 2-3 matcher mot AIK för att sedan ta sig an Mora. Det är säkerligen ingen enkel batalj att vända på denna matchserie, inte heller att piska AIK i bäst av tre men vilket är egentligen deras största chans till minsta möjliga blodspillan? Hur många matcher har leksand vunnit mot oss denna säsong? 1/6? 1/7? Hur många har dom vunnit mot AIK?

Fem matcher mot oss och sedan sju mot KHK? Det tjänar ju varken leksand eller Timrå på.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
The great one: sänktes till 5800 men efter bygget av balkongen är det 6000st som är fullsatt
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
T T: Oj oj... det kan gå så fort att det vänder. Torsk imorgon och sen är det match igen..huva. Det är en extremt lång väg kvar att vandra...
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
tjobba: Det ska inte lyftas några bucklor innan man har gått hela vägen!!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
nectis: Skönt att höra! Äntligen får laget det stöd de förtjänar! Imorn hjälps vi alla åt att skapa ett grymt tryck och en fantastisk stämning i arenan!
Och hörni, vid vinst imorn får väl laget lyfta Svenska Spel Trophy-bucklan?
Kommentera


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Är det 100 000 om man vinner hockeyallsvenska finalen ??? Kan vara bra det för inte fan ska man sitta och åka buss till Karlskrona var annan dag. Måste finas sponsorer supportrar som kan fixa så de kan flyga ner.
Kommentera


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sputnik: Ingen Gallo på träningen idag. Hoppas det är någon småskavank och att han står över för säkerhetsskull bara.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
The great one: Jag har också för mig att dom sänkte maxantalet, men var inte det innan tillbyggnaden av balkongen?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Är det 6000 eller 5800 som är lapp på luckan nuförtiden? För mig det sänktes till 5800?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sune: fy fan. Om det är nåt som vi Timrå supporters är van vid och har med i bröstmjölken så är det nog ödmjukhet. Låt oss få slå oss lite på bröstet nu för en gångs skull. Lägg bort den lutherska läran en stund. Inget är klart än, men vi är närmare målet än på väääldigt länge. Och jag tror att man ska tänka possetivt! Skicka possetiva signal till sin omgivning. Sånt sprider sig. Ärligt så tror jag att dessa killar i Timrå Ik kan gå hela vägen. Dom visar ett kolugn jag inte sett på länge i Timrå. Harmoni..! Vill nämna hela laget..men sån som Wedin är guld värd. Johan Jonsson..Gallo..ja hela laget har stäppat upp på ett overkligt sätt. Som om dom legat och dolt nåt för oss alla andra dödliga. Nää..vilket jäkla gäng dessa unga killar är alltså. Ett ungt jävligt hungrigt Timrå tror jag blir svårt att stoppa nu.!! Ödmjukhet och våga ta för sig. Tro på sig själva. Timråspelarna är minst lika bra som Leksands och KHK !!
Kämpa Timrå IK.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Bragd-Birger: Det rinner tårar av glädje och stolthet ur mina ögon över den fantastiska predikan du har skrivit. Kastade mig på plattan o köpte biljett på en gång!!! Nu lyfter vi taket på ladan med en jävla smäll av röd o vit hockeydynamit med leksingarna som svans på denna raketsäsong o vi hoppas att lillstrimma ler i sin himmel!!!!!!!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sputnik: Det här fightingfacet skojar man inte bort! 💪
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Hassan: hoppas på fulthus
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Hassan: Det går snabbt nu, runt 700 biljetter kvar på sittplats. Alla sektioner är öppen. Det kommer bli 5500-6000 vågar jag lova.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
BlackBay: 811 sittplatser kvar för en stund sen, så nog får det plats några fler. Speciellt nu när övre delen av K och L är öppen.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Mickra: köpte nyss biljetter.... Av dom valmöjligheter som fanns kvar var det ett tydligt tecken på att det har sålts mycket biljetter.
Antingen högt upp på kortsidan/hörnen eller rad 2 på balkongen....... plus bredvid Leksands klack men vem vill sitta där?
Kanske fanns platser nere vid sargen också kan jag tro.
Blir draaaag imorgon!!!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
sargad: Ja, på det viset vore Leksand också i SHL, kanske blir så i framtiden :)
Hoppas inte på det dock, hockeyns signum är just kval!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
sargad:
Man får göra lite hur man vill men någon form av slutspel hör till hkyn. Raka serier kan fotbollen syssla med👊
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Rikky: Jo, men om man körde fotbollssystemet på riktigt så vore vi redan i SHL😊.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Har stött på folk som sågar nuvarande kvalsystemet, att det skulle vara en omöjlighet för oss, det är det inte. JA, jämfört med kvalserien är det stor skillnad, men det finns värre modeller.

Vi ska vara glada för att det är bäst av 7, kolla bara på Leksand, dem torskade målskillnaden stort med 14-25, men vann matchserien, det är det positiva för HA-lagen skulle jag säga.

Tänk om dem kört fotbollssystemet, bäst av 2, då hade vi troligen varit illa ute.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Nu börjar det se ljust ut när det gäller biljettsituationen. Ser att dom öppnat upp de översta sektionerna för försäljning. Det skedde aldrig inför förra hemmamatchen.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
modomille: Med tanke på att du tjatade halvt ihjäl dig själv över att vi inte hade spelare med massa poäng i sig inför säsongen o att vi inte räcker till för att vara i toppen pga det så väljer jag att inte tro på det du anser vara bästa motståndet..
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Kerstin_k: apropå hybris så är det inget Dahlén sysslar med i a f. Eller vad sägs om svaret på följande fråga (hämtat från artikel i expressen).

Vad gör er till ett bättre lag än Leksand?
– Vi måste vinna en match till. Det finns inga kommentarer på din fråga.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Timrå Isstadion:
Nej eftersom jag supportade honom.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Tarasov: märkligt att rikta det svaret till FH avdammad....
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
FH - avdammad: Så länge det stannar inom supporterleden är det ingen fara. Om samma hybris smyger sig in i spelartruppen kan vi - och dom - stå där efter match fem och fundera på vad faan som hände.

Klart att vi ska unna oss att njuta. Kanske inte så mycket över framgången. För ärligt; än så länge har vi inte nått någon framgång alls. Det har vi knappast gjort om vi lyckas slå in den sista spiken i Leksand ens. Då har vi "bara" satt oss i ett gynnsamt läge att nå framgång.

Nej, då ska vi njuta - och få hybris - av spelet vi har visat upp; Den hårda kampen, de smarta besluten, offerviljan i egen zon, det finurliga anfallsspelet och den defensiva muren som känns bättre konstruerad än både Berlin- och Kinesiska muren tillsammans. Att Dahlén är en one man army, att Gallo, Boyce, Johnsson, Berglund med flera tuggar fradga i varje byte. Att backarna är redo att stoppa allt med alla möjliga medel. Att Haukeland känns så där ruggigt fokuserad. Att hela laget kuggar i varandra konstant.
Tycker Parks motivering till matchens lirare i går passar hela gänget; "fucking warrior all night".

Av dom anledningarna tillåter jag mig själv att få en gnutta hybris. Inte för mycket dock, lite klädsamt mycket. Än är det här inte klart.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Man kan inte mer än att älska Gallo. Vilken jävla retsticka till spelare, lite som Ledin fast lite mer fart under rören. Åker runt på uppvärmningen och skickar pucken efter isen över planen där Leksand värmer upp, tjafsar lite med Friesen och är enbart jävlig med folk :)
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
FH - avdammad:
Klart man skall få vara glad om man leder den allsvenska hockeyfinalen med 2-0 i matcher. När skall man annars vara glad :) Släpp det lutherska arvet!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Axle San: Inte så mycket kaxighet som ett uppdämt uttryck av ren och skär hockeyglädje. Vi har haft så många ökenvandringsår så nu när vi har ett uns av framgång så exploderar det. Det är en hårfin linje mellan segerglädje och hybris, men vi måste få unna oss att slå över pendeln lite.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
modomille: Du vet....Om man dansar där nere år efter år. Som KHK gjort nu, kring kvalstrecket, ibland hamnar man precis ovanför, ibland under.

Du vet....till slut skiter det sig. Till slut kommer verkligheten ikapp och man åker ut med dunder och brak.

Eller hur ;-) ?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Knylan: Dock så verkar ni inte dra någon stor nytta av att vinna finalen då ni kommer få möta KHK istället för Mora. KHK har en del bra SHL spelare och honken i målet. Sedan så har dom mycket rutin från kval nedåt. Jag hade iallafall velat möta Mora istället.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sune: Helt rätt i att det börjar bli väl kaxigt, vi får inte glömma att Leksand rest sig ur askan tidigare och de lär använda det som inspiration i det läge de är ni.

Om 2-0 blir 2-1 så kan pendeln svänga snabbt...full fokus och ödmjukhet krävs för att stänga serien..
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sune: Tycker vi kan vara kaxiga med gott samvete, åtminstone i stunden. Vi är det lag som åker snabbast, tänker snabbast, orkar mest, har den bästa defensiven och det bästa målvaktsspelet. Otroligt är vad det är. En defensiv där backar som Didrik och Dallas är sinnessjuka, två backar som det riktades hårda guldduschar mot för så sent som förra säsongen. Jag vet inte hur mycket man kan tillskriva värvningen av Hampus Larsson den nivåhöjning vi sett men jag tror att hans betydelse är enorm. En back få visste vem det var men som kliver från Västerås in i ett helt nytt lag, blir kapten direkt och är precis vad en förstaback ska vara. Lyfter mest tid av alla och har knappt varit stressad på hela säsongen.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sune: Jepp inget klart än!!

Vet att highlights redan delats igår men måste dela igen. Kan inte se mig mätt på det. Att se killarnas enorma reaktion efter målen. Man strålar av glädje. Ren, oförställd lycka i sin underbaraste form på en idrottsarena. Denna, tillsammans är vi starka och kan göra vad vi vill-attityd. Det går inte annat än att älska den :-)

TIMRÅ IK är dom bästa!!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Tycker det börjar bli lite väl kaxigt härinne, vart är ödmjukheten hos vissa?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
sargad: jepp, Freddan var väl vår backup ända fram till 2003? Så han spelade under Lill-Kenta en säsong.
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Sputnik: som sagt..Leksand är äckliga. Utan gubben Ejendal hade dom konkat för länge sen. Det mest pinsammaste är att knätofsarna trots alla miljoner och supporters får dom inte till det. Så kommer unga Timrå spelar ut snobbarna 2 matcher på raken nu. Det är såååå jääää_la underbart!!
Törs man säga 45 000 000 😉
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Vi supportrar kan ju spekulera i och göra oss lustiga över motståndarnas stora plånbok eller tjocka magar eller vad det nu kan vara.

Laget fokuserar på egen prestation, att göra nästa byte rätt o riktigt. Bibehållen fokus, a & o. Det är framgångsrecept a'la Lill-Kenta. Var Freddan med i laget under Lill-Kenta förresten? Känns som en Freddan fått till en modern inkarnation av Kentas ledord 😊
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
El Maco: ....vet inte vad du pratar om....
Kommentera


Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Fan! Man börjar bli en gammal gubbe. Typ 30-års åkande till bortastå för att stötta Timrå IK börjar sätta sina spår.

Stel i knän och på tok för seg dagen efter hockeyresa med pilsner och regelbundna kiss och matstopp efter olika obskyra riksvägar och nervevade bilrutor med timrålåtar dånande på högsta volym, påverkar kroppen hårt.

När blir det rollator och sittplats? Känner större skräck för det än åldringsvård och höstsol.

Säga vad man vill om Leksand. Dom har en jävligt bra organisation i sin Tegera Arena. Egen gästsupporterbar är mumma, öppna restauranger och trevligt bemötande rakt över.

Otroligt härlig stämning på klacken i går! Tack till alla som lyfte våra iskrigare en nivå till! Det är därför man kanske orkar stå en säsong till!

Röd och vit hockeydynamit!
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
BlackBay: Bättre att spela den när vi (förhoppningsvis) vunnit matchen...
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Missar återstående matcher. Är på Arlanda nu men... Var på plats igår i Leksand. En liten omväg men det var det värt. Otroligt stolt. På väg till bilen efteråt så paraderade man genom snorgråtande dalmasar. Några gjorde en kort nick o vek bort blicken... själv var man ödmjukt kaxig!
Sonen var inte med. Trodde att hans Timråintresse var över sen nåt år tillbaka. Ringde honom efter matchen sa att Timrå vann...
- Jag vet farsan. Jag köpte hem matchen!
Höll på att köra av vägen tårögd och lycklig! Min uppfostran har lyckats. När jag sen upptäcker att han gillar Timrås bilder på Instagram osv så inser jag.... pojken är hemma! Han är röd o vit....
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
SMÅLAND: kanske läge för musikansvariga att spela Dire straits "Money for nothing" när Leksand entrar isen imorgon?
Kommentera

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Apropå Hållander så verkar det som att det var en säkerhetsåtgärd att man lämnade honom hemma igår och att han ska vara klar för spel nu på tisdag.
Kommentera

« · 1879572 · »