Woody: Ikväll blir det ingen walk in the park, ingen enkel resa. Aldrig att Leksand åker upp hit och lallar i 60 minuter. Dom är nog grymt motiverade och taggade att stjäla åtminstone en match här uppe.
Noggrannhet, ödmjukhet och stenhårt jobb är vad som krävs - från samtliga i den rödvita dressen. Då skulle det möjligtvis kunna gå vägen. Men jag tror att vi får se Leksands bästa match mot Timrå på hela säsongen ikväll.
Se upp nu Timrå domarna höjer nivån eftersom vill inte avgöra nåt såg på 8 delarna igår såg 3 utvisningar som jag ser som minst 5min. Men domarna blundar och disciplin nämnden lika så kanske skulle ringa min instruktör som nu sitter på högsta posten inte postnord dock..
koskinen: Är man dum i huvudet om man missar halva matchen på grund av innebandy? Är man ännu dummare om man tror att det faktiskt hjälper Timrå att man missar halva matchen. Inga medel är för dyra i kväll. Ända in i kaklet!
koskinen: Påminner om några klassiska "det-var-nästan-klart-matcher" genom historien. Oerhört länge sedan men för en gammal tikare fortfarande öppna sår.
I denna matchserie har vi gynnsamt läge JA, men är det klart? NEJ
1978. Leder mot Björklöven med 8-1 med en period kvar. Måste vinna med 5 för att stanna i Elitserien. Slutresultat 8-4. 1979. Avgörande match hemma i elitseriekvalet mot SSK. Ledning 5-1 slutar med förlust 6-7.
Fast på den tiden hade vi inte detta fantastiskt målmedvetna lag utan ett humörs och medgångsbetonat lag som kunde drabbas av enorma "franska nerver"
SMÅLAND: DETHÄR kan vi bara inte missa... Segern är vår, Leksand kommer troligen inte gå in för 100% ikväll säger min känsla, den eventuella hämnden mot Mora går inte att motstå för Dalmasarna!
PezN: Ja det går alldeles för fort. Alla har för bråttom, han som skriker först och dom andra. Ta det lugnt och sakta, vänta några sekunder om det behövs. T - T.........I - I....... osv
Själv lutar jag åt det andra hållet. Tankarna börjar komma hos grabbarna nu vad de är på väg att eventuellt kunna göra och hos motståndarna finns det egentligen inte så mycket att tveka på. Full gas där.
tjobba: jag tycker att det går för fort när de inleder med "Ge mig ett T, I, M osv". Det slutar oftast med att de som ska följa den ensamma som skriker, skriker samtidigt som den ensamme och inte efter honom. Men några nya ramsor kommer säkert komma upp när det vankas SHL-kval. Nu hoppas jag att ni får med hela hallen ikv och jag ska stå på jobbet med paddan mitt i synfältet :D
timra_060: Tycker oftast ramsorna tappar sin tyngd när de går för snabbt också, dra ner på tempot en aning så hinner folk klämma i ordentligt vilket skapar större tryck. 😀
Är det bara jag som tycker att vissa ramsor går i lite för högt tempo nuförtiden? Till exempel vid numerärt underläge när "klapp klapp klapp Timrå" körs. Skulle den gå lite långsammare så får man nog med sittplats igen, vilket inte blir fallet då det är svårt att klappa med i så hög takt. En bra klack kan alltid bli bättre :)
tjobba: Tycker " Vi heter Timrå och vi ger aldrig upp" " Vi heter Timrå och nu så ska vi upp" Rätt så lika men kanske lite lättare att sjunga/skrika med.....!!!! TimraIK4Ever...!!!!
Förslag på ramsa till klacken för i kväll och resten av säsongen. I stället för "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" - "Vi är Timrå och vi ska upp igen!". Vad tror ni andra? :)
dr-nix: Är trycket såhär högt tror jag inte Timrå sparar biljetter för att folk ska kunna köpa på plats för då kan dom förlora på det, kan dom sälja alla biljetter innan luckan öppnar så gör dom det, Dom skrev på fb för en timme sedan att det fanns 300 sitt och 600 stå.
hockeyärnice: det sparas väl ett visst antal biljetter för köp på plats (dvs. Det går inte att köpa alla biljetter i förhand). Eller funkar det inte så längre kanske?! Menar på att det kan bli biljetter som blir osålda för folk inte har köpt biljett på förhand och tror att det redan är slutsålt så de struntar i att komma. Men vem vet, jag hoppas det blir lapp på luckan ikväll
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·