1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590377 inlägg · 6216 ämnen

Hockeyligan tar död på läktarkulturen!

« · 906190 · » Till forumet

Sv: Hockeyligan tar död på läktarkulturen!
Ser ut som Målvakterna avgjorde 70,6% mot 93%
Kommentera

uhahl: 43-17 i skott. Vi måste väl ha spelat hyfsat ändå.
Kommentera

73Sjöbba: Åkerlund är som en jojjo nu
Kommentera

uhahl: med utdelning, 3-5 nu
Kommentera

73Sjöbba:

Jo men inte en "släppkärra"...
Kommentera

Kerstin_k: challe gamblar Åkerlund ut med nästan fyra kvar
Kommentera

Snoop: Jag håller med. Ställ in Timrås medverkan i serien. Det här håller inte!!11!!!!
Kommentera

Sune: Seriöst: visste du inte vad en släpkärra var?
Kommentera

Sune:

Den sitter i din skalle..Var även du med i mupparna??
Kommentera

gud:

Vart har du "släppkärran"?
Kommentera

Snoop:

Visst var du med i Mupparna??
Kommentera

Snoop:

Resultatet är helt oviktigt,det som är avgörande är hur det ser ut därute.
Kommentera

Snoop: vad spelar det för roll?
Kommentera

mikenomad: förlorar man 2 raka matcher mot Brynäs äre inte bra, oavsett försäsongsmatch eller inte.
Kommentera

dr-nix: oj dig ska jag verkligen lyssna på
Kommentera

Snoop: Härligt med genomtänkta, nyanserade reflektioner av hyperviktiga träningsmatcher.
Kommentera

73Sjöbba: Gör en Modo och på med boxarvantarna nu.
Kommentera

Snoop: 2-5 förihelvitta
Kommentera

Snoop: snälla sansa sig.
Kommentera

Nåväl, vi får väl hoppas detta blir en läxa så de skärper till sig i morgon. Jag tar hellre en förlust ikväll än ett otaggat lag i morgon...
Kommentera

Snoop: Kvalserien här kommer Timrå IK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Snoop: vi får väl se när rapporterna kommer efter matchen.
Kommentera

Redax 2: åkerlund kanske är den som är den svaga länken också vettu.
Kommentera

Vad i helsicke gör försvaret? Är de på Espan ikväll..?
Kommentera

den glädjen va ju lika långvarig som den första nästan :(
Kommentera

Peter Regin asisterad av Hynning reducerar :)
Kommentera

hellge: " Exakt så tror jag också det är. Men i så fall har de dålig koll. Dessa Tifo-entusiaster har vad jag vet ingen koppling till ultras och bråkmakare"

Jag vet inte jag , Dalan är nog så mycket ultra man kan bli.
Kommentera

Ambroo: "Jag tror inte du förstår vad det här handlar om. Det är ju först och främst inte förbudet i sig, utan det är all tid och den kostnad som nu kommer att krävas iom det här. Och just detta kommer att ta död på det mesta, då som sagt inte tid och pengar räcker till."

Och min poäng är att gnället är överdrivet eftersom ni knappast står och faller med ett heltäckande tifo.
Det måste väl för jessenamn finnas andra alternativ eller är den nån sorts naturlag eller mänsklig rättighet att få visa upp ett heltäckande tifo?
Man kan ju få det intrycket av en del inlägg att döma....
Kommentera

Frella:

"Enda anledningen till förbudet som jag ser det handlar om att strypa tifo/"ultras"-grupperingarna innan det händer något som påminner om fotbollens huliganer."

Exakt så tror jag också det är. Men i så fall har de dålig koll. Dessa Tifo-entusiaster har vad jag vet ingen koppling till ultras och bråkmakare.

De har en poäng i att stävja ultras-fasoner. Det vore en katastrof om dessa kommer till hockeyn. Problemet är bara att de förbjuder fel snubbar. Tifo-killarna har ingen koppling till bråk, vad jag vet.

"they beating up the wrong guy"
Kommentera

Misstänker att risken för elfel och brand är högre än vad gäller OH-flaggor som fattar eld. Enda anledningen till förbudet som jag ser det handlar om att strypa tifo/"ultras"-grupperingarna innan det händer något som påminner om fotbollens huliganer. Men översitteri finns det gott om, och oftast får det bara motsatt verkan.
Kommentera

Ambroo: Ha ha jaaa :)
Kommentera

Hahl Bundy: Som en klok man en gång sade; "Som att resonera med en tegelvägg";-)
Kommentera

Ambroo: Han är ju "nyanserad".
Kommentera

actionleif: Angående en liten gnutta ljus. Det finns kloka Brynäsare också. Klistrar in Selanders inlägg från ES-boken; "Är nog ingen som har råd att köpa riktig tyg iaf. Och plast är ju det som de flesta använder till sina engångs tifon. Heja SHL friskt humör..."
Kommentera

Hahl Bundy: Som jag bubblade; Han är likadan överallt, i alla forum och vad debatten än gäller. Han ska alltid ha sista ordet och trots att den stora massan tycker en sak så ska han också alltid ha rätt.
Kommentera

Ambroo: "lägga ner TID på de arbetstimmar som nu uppstår" ska det vara...
Kommentera

Huge: Då kan ju du och alla andra som är så förnuftiga betala kakan/lägga ner de arbetstimmar som nu uppstår. Jag tror inte du förstår vad det här handlar om. Det är ju först och främst inte förbudet i sig, utan det är all tid och den kostnad som nu kommer att krävas iom det här. Och just detta kommer att ta död på det mesta, då som sagt inte tid och pengar räcker till.
Kommentera

Huge: En får säge detsamma.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag ser det inte som ngt försök att genomdriva en debatt i det här fallet.
Snarare en mission som går ut på att försöka få dig och andra att inte resonera så inskränkt.
Mission impossible, som det verkar....

Klarläggandet från HL i länken härnere visar väl på att debatten varit en aning överdriven. Det är inte alls förbjudet med heltäckande tifon så länge dom uppfyller kraven på brandklassat material.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är mycket som kan hända igen, på alla plan, när som helst och var som helst. Näe jag har däremot ingen förståelse alls för det här beslutet och kommer nog aldrig heller att ha det.
Kommentera

Huge: "Jag förstår att du vill ha bred koncenus bland inläggen och att exakt ALLA bör hålla med om att förbudet är trams, men du får nog svälja att det finns personer som försöker se lite mer nyanserat på saken..."

Jag har väldigt svårt att förstå dig som ser allting ur ditt "Nyanserade" perspektiv att förbudet är "trams" o att vi inte är nyanserade i ditt lilla universum.
Ditt nyanserade sätt är nog ditt eget ego, o som det överhuvudtaget inte går att ändra på.

F.ö tror jag att du bara försöker skapa nån sorts debatt som du finner nån sorts tillfredsställelse i att genomdriva.
Kommentera

Ambroo: Jag ville bara visa att det har hänt och att det kan hända igen. Jag säger inte att jag tycker att jag tycker att förbudet är bra, men jag har viss förståelse för det.
Kommentera

Däremot så är det lite kusligt att konstatera att förutsättningarna för branden till stor del uppfylldes av den gamla ´lada (Vi snackar nu typ 1982...). Tydligen var det skräp under läktaren som fattade eld och antände en träläktare...

Nåväl, tycker vi (Nåja, Ni. Jag sitter ju här nere och tycker en massa...)räknar på en flamsäker OH-flagga samt hissar övriga vertikalt. Alla nöjda och glada...
Kommentera

Per HApps: Tänk om Hockeyligan kunde komma med något sånt här ist;
Kommentera

Wayne Gresky: Tja, det är ju bara drygt 20 år sen och dessutom så är det fotboll det gäller och där finns inte några förbud...
Kommentera

actionleif: Ett värdelöst svar.
Kommentera

Oavsett mina åsikter om Hockeyligan så får jag dock ge dem en eloge för att de svarar på mail...
Kommentera

actionleif: Lenas mailbox bad förresten om att vi skulle sluta maila in klagomål.
Kommentera

« · 906190 · »