hellge: " Exakt så tror jag också det är. Men i så fall har de dålig koll. Dessa Tifo-entusiaster har vad jag vet ingen koppling till ultras och bråkmakare"
Jag vet inte jag , Dalan är nog så mycket ultra man kan bli.
Ambroo: "Jag tror inte du förstår vad det här handlar om. Det är ju först och främst inte förbudet i sig, utan det är all tid och den kostnad som nu kommer att krävas iom det här. Och just detta kommer att ta död på det mesta, då som sagt inte tid och pengar räcker till."
Och min poäng är att gnället är överdrivet eftersom ni knappast står och faller med ett heltäckande tifo. Det måste väl för jessenamn finnas andra alternativ eller är den nån sorts naturlag eller mänsklig rättighet att få visa upp ett heltäckande tifo? Man kan ju få det intrycket av en del inlägg att döma....
"Enda anledningen till förbudet som jag ser det handlar om att strypa tifo/"ultras"-grupperingarna innan det händer något som påminner om fotbollens huliganer."
Exakt så tror jag också det är. Men i så fall har de dålig koll. Dessa Tifo-entusiaster har vad jag vet ingen koppling till ultras och bråkmakare.
De har en poäng i att stävja ultras-fasoner. Det vore en katastrof om dessa kommer till hockeyn. Problemet är bara att de förbjuder fel snubbar. Tifo-killarna har ingen koppling till bråk, vad jag vet.
Misstänker att risken för elfel och brand är högre än vad gäller OH-flaggor som fattar eld. Enda anledningen till förbudet som jag ser det handlar om att strypa tifo/"ultras"-grupperingarna innan det händer något som påminner om fotbollens huliganer. Men översitteri finns det gott om, och oftast får det bara motsatt verkan.
actionleif: Angående en liten gnutta ljus. Det finns kloka Brynäsare också. Klistrar in Selanders inlägg från ES-boken; "Är nog ingen som har råd att köpa riktig tyg iaf. Och plast är ju det som de flesta använder till sina engångs tifon. Heja SHL friskt humör..."
Hahl Bundy: Som jag bubblade; Han är likadan överallt, i alla forum och vad debatten än gäller. Han ska alltid ha sista ordet och trots att den stora massan tycker en sak så ska han också alltid ha rätt.
Huge: Då kan ju du och alla andra som är så förnuftiga betala kakan/lägga ner de arbetstimmar som nu uppstår. Jag tror inte du förstår vad det här handlar om. Det är ju först och främst inte förbudet i sig, utan det är all tid och den kostnad som nu kommer att krävas iom det här. Och just detta kommer att ta död på det mesta, då som sagt inte tid och pengar räcker till.
Hahl Bundy: Jag ser det inte som ngt försök att genomdriva en debatt i det här fallet. Snarare en mission som går ut på att försöka få dig och andra att inte resonera så inskränkt. Mission impossible, som det verkar....
Klarläggandet från HL i länken härnere visar väl på att debatten varit en aning överdriven. Det är inte alls förbjudet med heltäckande tifon så länge dom uppfyller kraven på brandklassat material.
Wayne Gresky: Det är mycket som kan hända igen, på alla plan, när som helst och var som helst. Näe jag har däremot ingen förståelse alls för det här beslutet och kommer nog aldrig heller att ha det.
Huge: "Jag förstår att du vill ha bred koncenus bland inläggen och att exakt ALLA bör hålla med om att förbudet är trams, men du får nog svälja att det finns personer som försöker se lite mer nyanserat på saken..."
Jag har väldigt svårt att förstå dig som ser allting ur ditt "Nyanserade" perspektiv att förbudet är "trams" o att vi inte är nyanserade i ditt lilla universum. Ditt nyanserade sätt är nog ditt eget ego, o som det överhuvudtaget inte går att ändra på.
F.ö tror jag att du bara försöker skapa nån sorts debatt som du finner nån sorts tillfredsställelse i att genomdriva.
Ambroo: Jag ville bara visa att det har hänt och att det kan hända igen. Jag säger inte att jag tycker att jag tycker att förbudet är bra, men jag har viss förståelse för det.
Däremot så är det lite kusligt att konstatera att förutsättningarna för branden till stor del uppfylldes av den gamla ´lada (Vi snackar nu typ 1982...). Tydligen var det skräp under läktaren som fattade eld och antände en träläktare...
Nåväl, tycker vi (Nåja, Ni. Jag sitter ju här nere och tycker en massa...)räknar på en flamsäker OH-flagga samt hissar övriga vertikalt. Alla nöjda och glada...