1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Hovetresan!

« · 762019 · » Till forumet

Sv: Hovetresan!
Bo Bly: Jo precis, men gissar att det gömmer sig en del tikare runt om i Gästrikland..så det tar sin lilla tid i början. Får väl se till att intresset blir så stort att vi får skicka iväg bussar från Gävle till hemmamatcherna och andra matcher :)
Kommentera

Nu är det dagen D, kan inte sova längre *gäsp*, vinst 1-3 sviten förlängs.
Kommentera

Fanimej är det om det inte är dax!

Säsongspremiär för en exiltikare.

Kan inte sova, kan inte äta, måste snart knäcka en öl och se så att jag kan dricka fortfarande ANNARS blir det problem.

Har inte träffat nå klackfolk sen jag träffade Willysson på Kristet i somras.

NÄ NU JÄVLAR så tar vi oss en pint sprit Tiklovers och sedan så kör vi ända in i kaklet!
Kommentera

Sitter pa ett internatcafe i Istanbul och laser allt trevligt som TimraIk stallt till med,stolt att vara TIK:are idag.

Hoppas de tar 3 nya sa man far fira med ett par EFES kalla ikvall.

Ha det sa gott i kalla Svedala.

Kram pa er//Jampa
Kommentera

Snart är det dags. Om cirkus 45 minuter rullar bilen söderut från Gävle.
Sjukt taggad...idag sjunger vi halsarna av oss!

Forza Timrå!
Kommentera

Fanzin: Gött mos, drar ner om en timme typ=) ska med damen dock, så vi boka plats mitt emot klacken istället på andra sidan! Så kanske kan filma lite med mobilen och lägga ut på nätet sen=)
Kommentera

TIK-tåget anländer till Hudiksvall just nu.
Kommentera

friskan: En pissmatch på isen i dag. Men en underbar kamp på läktaren. Vi krigade och sjung, vi dominerade totalt. Vart var djurgårdsklacken?! Syns inte, finns inte!

Synd på tappade poäng. Men som sagt, en pissig match från bådas sida. Vi kommer igen!

Passar också på att tacka samtliga som deltog i resan ner. Det blir ett minne för livet. Tack också till de ansvariga som gjorde denna resa möjlig. Ni har kämpat bra!

Forza Timrå!
Kommentera

Kerstin_k: Riktigt rolig resa även om vi förlorade. Tyckte dock att det gick lite knakigt på läktarn också. För många av de som sjunger "mest" stod antingen längst ner eller längst upp, å det blev ett helvete för oss andra som stod i mitten & sjöng som försökte skaka liv i resten som inte gjorde det.

Vill berömma Pärssinen, Nylander, Sundh och Andersson som jobbade något jävulskt som vanligt. Även Eric Moe gör bra ifrån sig igen.

Sune: Tyvärr gjorde Svedberg ännu en plattmatch i mina ögon :/
Kommentera

Egentligen finner jag det obegripligt att så många orkar engagera sig och åka så långt för en match så tidigt i serielunken - endast match sju av 55! Risken var dessutom uppenbar att första torsken skulle komma just idag. Antar att TIK Support vann läktarmatchen hur enkelt som helst, då det i Sthlm enbart är fotboll som räknas (logiskt!). Nåväl, trist för er som åkte ner eftersom det i slutändan är resultatet som räknas. Hur som helst känns det bra att rött och vitt är de färger som dominerar när det spelas hockey i det här landet (vilket sker var och varannandag)...

Jönköping borta redan på måndag. Härmed önskar jag Timrå IK:s Smålandssektion lycka till. Dock är risken för ännu ett bakslag överhängande. Misstänker att vi torskar för andra gången i rad, tyvärr...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Här kommer en förlust med sinne... Ein kleine Bratwurst.... Sheize... Zummet
Kommentera

DJ Hemp:
Men Hempen har du glömt hur det var när du var engagerad och åkte med på resor?
Du har blivit gammal ;)
Kommentera

65selander: säger bara så här jag; HÅRDROCK! en mastodont härjning blev det, jag och söde körde skiten ur de andra men så hade vi "resurser" inne p¨matchen med:)
Kommentera

Nu har stockholmarna roligt. Se länk.
Kommentera

tjobba: Haha! Vilket skitsnack! Okej, klacken var inte så bra som den brukar vara men vi var i alla fall bättre än Järnkaminerna...
Kommentera

tjobba: Plasthandklappsskiten var faktiskt det vidrigaste jag upplevt på en hockeyläktare sen pajashatten, i aggressiv bemärkelse. Död åt Socialdemokraterna i Timrå.

Skön resa dock, med betoning på resa. Nästan så man funderar på om det var FÖR mycket folk, åtminstone för den där läktaren. Att styra upp en sådär pass hög klack är mycket svårt, vilket märktes idag. Framförallt utan trumma.
Kommentera

tjobba: Den där som skrivit den kan ju inte ha så stora krav på sin hemmaklack. Tycker han att det där var en sån jävla bra stämning så... ja.. vad ska man säga.

Sen så hördes nog vår klack mest i alla fall. Okey kanske inte direkt efter DIF gjorde sina mål, men annars så vann vi som väntat klackmatchen ÄVEN om Vi skulle ha organiserat om så att "kärnan" stod tillsammans.
Kommentera

Knylan: kunglig resa ska sägas;) en av mina hårdaste resor kan sägas...
Kommentera

Knylan: kan säga att jag just nu dricker en grogg och lyssnar på IRON MAIDEN!
Kommentera

Knylan: Kan någon gissa varför vi inte fick ha med oss trumma? Linköpingfans hade kastat trumpinnar i Hovet...
Kommentera

tjobba: Jag förmodar att den där artikeln ät skriven av den mest övertygade DIF-supporter som går i ett par skor. Ingen tanke på att försöka sätta det hela i lite större perpektiv där inte. DIF är bäst, och har alltid varit bäst, så är det bara. Heja Stockholmshockeyn, ni regerar....
Kommentera

Dream Team: Någon gång måste stockholmarna få känna sig stolta. Roligt för deras "klack" att kunna känna sig stolta genom att ljuga ihop något för sig själv. :)
Kommentera

LingaN: Ahh skit i dom dom där blöjlirarna... det var inte så kasst på läktarplats tycker jag. ähh, jag skiter i vilket och ta en grogg
Kommentera

LingaN: Så var den gråa sketna vardagen över oss igen då. Skitless och uppgiven nu då. Gumman har styrt stegen norrut igen. Timrå torskar. Bankkontot ekar skrämmande ihåligt och inte fan finns det några poker-frerolls att lira inatt heller. Fy fan vad pissigt alltså.

Måste all skit komma över en samtidigt. Fuck åt förluster, fuck åt evighetslånga väntetider, fuck åt Sthlm, fuck åt DIF Hockey, fuck åt hela skiten.

Jag ger upp.

Ridå.
Kommentera

tjobba: Man undrar ju om den där skribenten satt i kärnan av deras klack. Jag tycker vi höll igång väldigt bra. Synd bara att ibland var det två olika ramsor. Tråkigt nog hände det en incident bredvid mig fast av en olyckhändelse.

Sen tycker jag det var synd att Timrå inte hade marginalerna på sin sida och att de var lite lojja. Bland annat så stog linjedomaren Nilsson lite VÄL mycket i vägen. Tråkigt även att Kokko crosscheckade med 3 minuter kvar som var ganska kocko av honom när man slet för kvittering och istället få utvisning.

I övrigt om resan och matchen vill jag säga att det var en fantastisk resa och ser fram emot nästa. Håren på skinnet verkligen reste sig när man klev av tåget och det ekade "ååh rött å vitt, chalalalaa" där på perrongen.

Men man undrar vad som hölls på med när vi skulle kliva av tåget i Timrå mellan 2 st supportrar i vagn 4? Men tack till killen med mini-gitarren som jag tror fick till lite ballader om hockey och Timrå som jag hoppas på att få höra igen. :)
Man undrar kompetensen av folket i fjollträsk när man efter matchen blir hånad och skall "dra hem till Lappland(?)" och är "skoterraggare". Nej resan på lördag till Skellefteå ser jag fram emot och än en gång tack för en underbar resa!
Kommentera

DJ Hemp: Skitjävla ST säger jag bara! Jag anade igår att vi skulle torska, men förstod det i morse när jag såg matchtipset! Varför, ST; när ni säger att ni tippar matcher utifrån hur det känns på redaktionen, varför tippade ni inte EM-kvalet... kändes det ingenting, eller? Amatörer!
Kommentera

friskan:

Visst är jag gammal - skitgammal och numera riktigt gråhårig dessutom. Men engagemanget i Timrå IK:s öden och äventyr har inte minskat. Däremot hatar jag upplägget kring sporten ishockey. Varför 55 jävla omgångar när det räcker med 44? Varför åker inte två lag ur direkt? Nerven saknas nästan helt och givetvis har den försvunnit för länge sedan. Jag älskar Timrå IK, men den så kallade serielunken känns inte alltför intressant. Först när det vankas streckstrid tänder det till på fullaste allvar...

Giffarna befinner sig rejält i träsket mellan svensk elitfotboll - dit superettan räknas - och skugglandet där under. Här handlar det om viktigare saker än liv eller död och två stackars lag åker ur direkt medan ytterligare två riskerar döden efter ett minst sagt nervigt kval. Nu snackar vi sport på allvar! Ifjol gick det fullkomligt åt helvete och detta efter några felbeslut av ledningen och några därtill följande taskiga marginaler i seriespelet. I år går det ännu sämre. Vi fans lider alla helvetes kval och håller på att gå upp i limningen...

Men just dessa faktum gör det hela intressant! Det finns inga livlinor och därmed är varje match viktigare än livet självt. En torsk i en elitseriematch är inget mer än just en torsk i en elitseriematch...
Kommentera

orion:

Hmmm... Har inte ST, men gissar att matchtipset var typ 2-3?! Antar att de körde på med ett tips om uddamålsvinst, eftersom det varit så i samtliga tidigare bortamatcher för vår del. Men det håller ta mig fan inte att agera enligt slentrian - skärpning ST!

EM-kvalet - Jaji! Källan till denna aftons sportsliga glädjerus. Sverige gör en rakt igenom gedigen laginsats mot förmodat svårspelade Spanien. DJ är imponerad och får i avsaknad av Timrå IK:s åttonde raka seger glädjas åt SvFF:s helgjutna triumf...
Kommentera

tjobba: Tycker faktiskt att han har rätt i det han säger. Stundtals var klacken värdelös. Det finns förstås olika anledningar till varför det blev så, men jag är inte förvånad. R e s a n var riktigt rolig, åtminstone på hemvägen.
Kommentera

Hmm.. förresten tror jag att jag anmälde mig till Skellefteå nästa helg. Kan det bekräftas eller dementeras, Roger?
Kommentera

Knylan:

Tufft att ge en dödsdom åt sossarna.
Lite som att binda ris åt sin egen rygg när det gäller att bli sponsrad.

Ni gick med "tiggbössan" och jag vet flera sossar som lade pengar i den. Hur mycket blev det?
Kommentera

Knylan: Håller med dig om de skulle verkligen behövts en trumma i en match som denna, känns som allt blev otakt mest hela tiden tyvärr, dock rolig resa, mycke folk och glada miner. =)
Kommentera

Strindlund: Du skrev i alla fall upp ditt namn och det på en lapp.
Kommentera

Strindlund: Jag håller nog med dig. Eftersom jag satt mitt på långsidan mellan klackarna kan jag väl säga att det var rätt jämt. Järnkaminerna lät mer än vad de brukade (framförallt när funktionärerna kom dit) och tik-klacken mycket mindre än vad de kunde ha gjort.

Pinsamt för skribenten, vilket han inte ser själv, är ju att man kan vara så nöjd över att man kunde ge lite klack-konkurrens på hemmaplan att det är värt en sarkastisk krönika... :-D

Sen är det ju uppenbart att kaminerna inte har någon större förväntning på vad sittplats ska prestera om de tyckte att det var bra drag där igår... ;-)
Kommentera

SaraS: Dom är väl nöjd att de över huvudtaget kommer folk dit =)
Kommentera

friskan: Pengarna nyss räknade och det blev hela 4604:- insamlat igår!
Tack till alla som slängde i en slant!
Kommentera

Dalan: Riktigt roligt att folk vill skänka pengar, hoppas dom kommer till väl användning nu =)
Kommentera

General_Moisio:

På webbradion lät det bara enormt bra.
Ett Timrågäng som satt bredvid järnkaminerna säger också att Timråklacken lät bra.
Det är antagligen bara ni som stod mitt i smeten som uppfattade som att ni var i otakt.

Sträck på Er.
Hovets säkerhetspersonal strödde rosor över Timråklacken och våra
supportervärdar.
Kommentera

Tänkte slänga in ett tack till alla som varit med och arrangerat gårdagens resa. Tycker att det var bra arrangerat och det var fantastiskt roligt att intresset var så pass högt. Bra jobbat!
Kommentera

friskan: Finns det något skönare än att få beröm av motståndarlagets funktionärer? Jag kan omöjligt komma på något som kan få mig att må bättre. Vilken fantastisk känsla. Det är ju trots allt för deras skull som vi är där.
Kommentera

friskan: Äh, det låter aldrig bra med en så där stor klack. Det går två olika ramsor för jämnan, och vi är i otakt. Tyvärr så är vi beroende av trumman, det är bara så.
Kommentera

Knylan: Nu kan man sova gott när man vet att funktionärerna gillade oss iaf. Klacken var rent ut sagt värdelös, trodde det skulle kunna låta bra, en när det blev stopp med trumman förstod man att det skulle bli bajs av allting.
Kommentera

Red-line: Jag tyckte att det var sämre drag på centralen i år. Jag tror tyvärr att det var just för mycket folk. Det där med klackkampen är nog svårt att avgöra när man står mitt i smeten.
Ett stort TACK till Roger och dom övriga som hade ordnat en mycket bra resa iallafall.
Kommentera

Dalan: Nog tycker jag att klack-kritiken är överdriven.

Den låter mer än man tror, akustiken i Hovet är en liten bov där.

Att styra upp klacken hade jag huvudbry hela vägen ner till hur det skulle kunna göras. Utan trumma eller megafon så blir det många onyktra klackturister som tar på sig en klackledare-roll, inget fel med det egentligen. Men de får ofta bara med sig de som står runt i kring. Formen på läktaren är inte den lättaste att hitta någonstans att stå på heller där man kan nå ut till alla.

Sedan att det kom en familj som prompt skulle ha sina platser som det stod på biljetten precis på den plats där jag tänkte stå gjorde ju inte det hela enklare heller.

Vi hade en klart bättre klack än JK men kanske inte den tredje perioden, då är det alltid svårt då laget ligger under och det är spännande. Det är lättare att vara det lag som leder då i form av att få med bra ramsor och många människor.
Kommentera

JimmyH: Det var alltså fler än vi som råkade ut för det? Köper man biljett i klacken får man nog räkna med att ingen sitter (står) där de ska.
Kommentera

JimmyH: Vi hade samma problem, dvs att folk ville ha sina platser. Förstår inte riktigt hur folk tänker när de köper biljetteri en klack och tror att de ska få sitta på sina platser.
Kommentera

Red-line: Och sedan att våra guljackor stödjer de idioterna också och tror vi ska flytta oss... Har man bokat en sektion så ska ingen kunna komma och kräva sin plats.
Kommentera

Mr Danne:Vill också rikta tack till dom som jobbat med resan så bra man kan nog knappast förstå hur mycket jobb innan själva resan som ligger bakom att det fungerar så väl.
Roger naturligtvis men också alla övriga Ernie tex. som oförtrutet ligger i med lottförsäljning m.m o alla övriga inberäknat!
Kommentera

htikare: Jag instämmer i Tacket till arrangörer och entusiaster. Bra gjort att ro iland detta med 450 supportrar som ska vallas, daltas och hållas isär när det dåliga ölsinnet rinner till! Och tack alla Tikare som håller sig skinnet, håller humöret på topp och sprider Goodwill över hockeySverige!
Det är härligt att vara vackert Röd & Vit!
Kommentera

Red-line: Fick själv flytta på mig några gånger för att "en familj hade sina platser" där vi stod. Hallå, det måste ändå ha varit som ståplats igår, dvs fri placering på läktaren.
Kommentera

« · 762019 · »