"När blir Fredrik Modin klar? – Vår förhoppning är att det ska vara klart redan till på måndag. Och om allt går bra skulle även han kunna bli spelklar samma dag, säger Kent Norberg."
Tror nog inte dom gått i den fällan. Vad jag vet så har man redan skrivit över Modin till Timrå, nu då han klargjort att han faktiskt vill spela där. "Vissa detaljer" har dock inte varit riktigt klara, vilket man kanske ser ut att ha grejat nu.
Är det inte så att han (Modin) håller på att kolla ang skatten? Så man får väl hoppas att Skatteverket (eller vilka han nu pratar med) handlägger ärendet fort.
Maggan: Jag fattar inte skatteverket, betala förmögenhetsskatt på hela sin förmögenhet här efter 183 dgr??? Ok med skatt på det som dom tjänar här nu, men dom är ju bara här tillfälligt, dom är ju avstängda från sin arbetsplats. Jag fattar inte men så är jag grinig också.
Poffa: Som sagt, jag tror inte att TIK gör det misstaget. Man har säkert full koll det och har ordnat underskrifter på alla papper som krävs för att det inte ska bli nåt strul.
Nåt nytt om när Näslund/Sundström blir klara för spel då? Det bjuds ju inte ens på några trevliga rykten som man kan gotta sig i, menar jag... ;)
Poffa: Tror inte att det är kontraktet som gäller här. Det som är intressant när det gäller transferfönstren är väl registreringsdatumet hos hockeyförbundet?
Näslund och Sundström kommer nog inte förrän den 8 november, skulle jag tro. Eller så blir de klara så att det på måndag är Forsberg, Näslund, Sundström som är förstakedjan.
Då är frågan, kan man registrera en spelare utan att ha ett skrivet kontrakt? Som jag fattade det på en intervju med Sundström så var han förhandsregistrerad till MODO, men det hjälpte inte mot transferfönsterregeln.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
och hur blir det med Aki Petteri Berg?
nån som hört nåt?