1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589722 inlägg · 6216 ämnen

Hur vänder vi detta?

« · 807075 · » Till forumet

Sv: Hur vänder vi detta?
Helg Ernest: Sen när blev en trupp lika med laget som ställs på is?
Kommentera

Helg Ernest: Detta har redan tagits upp här och vi kom fram till att truppen är ju densamma oavsett vem som står, båda är ju med på papperet
Kommentera

Blir lite orolig!
Kenta snackar

Så avslutar han med

- Vi kommer till spel med exakt samma trupp som senast.

Blir det mao. Asplund i mål ?
Kommentera

Kan inte klaga på spelarna som dom spelade mot Brynäs. Dom visade vilja, o så länge dom gör det så räcker det för mig.

Tyvärr räcker vi däremot inte till på alla postioner i laget just nu. Det kommer att vända, men inte förräns vi har fått tillbaka Nylander, Pärssinen o Carlsson. Dom spelarna har betyder mer än vad vi hade trott innan säsongen.

Känns inte heller bra att Hahl blir borta resten av grundserien. Ser tunt ut på centersidan.

Wennerberg kommer ju från en lång skadeperiod så honom har man inga direkta krav på ännu, mer än att han ska gå in o ge järnet. Däremot blir han ju aldrig någon som lyfter laget.

Asplund däremot tycker jag ha gjort sitt som förstemålvakt. Han kan inte gnälla längre för nu har han verkligen fått chansen. Det farligaste för ett lag är att ha en målvakt som ger ett osäkert intryck.

Kenta är en kunglig tränare, men ingen bra coach, som jag skrivit tidigare. Ett hån mot Regin att han inte fick spela på slutet vid toppningen!

En annan anledning att det har gått dåligt på slutet beror ju förståss på alla skador, o då för att vi inte har kunnat spela på samma formationer som i början av serien. Nu har det blivit nya konstellationer varje match nästan, det är ju inte alls bra för kontinuteten. Dagens kedjeformationer känns inte klockrena direkt.

Skulle inte förvåna om vi åker på stor torsk mot LHC.
Kommentera

Kortsiktigt kanske en bra lösning att sparka Kenta men det är bara spekulationer från vissa ingen vet om det är en bra lösning.

Själv tycker jag att det skulle vara åt hel**te att sparka Kenta jag tror tvärtom att det bara skulle vara negativt då det enbart skulle skapa oro i truppen. Det känns dock inte som man behöver vara orolig för att Kenta ska sparka Kenta. Men om TIK väljer att inte förlänga med Kenta efter denna säsong så är det en helt annan sak. Att sparka mitt under säsong när laget fortfarande har bra läge på slutspel (det kräv förmodligen ca 20-25 poäng till och det ska vi klara att ta) är inte lösning tror jag.

Nääe det gäller att reda ut detta och bara mala på det kommer lossna jag tycker ändå man kan se det tendenserna i spelarnas agerande(bortsett från Asplunds agerande) på isen(OBS det tycker jag även efter Brynäs matchen).
Kommentera

Red Rocker: Har en känsla av att han vill se Johan S som ny tränare o coach.
Kommentera

Hahl Bundy: Håller med dig till fullo att överhuvudtaget försöka sig på en jämförelse mellan GIF och TIK tycker jag är felaktigt. GIF var ett bottenlag alla år i Allsvenskan något år tog de en mittenplacering. TIK är ett av topplagen dessutom med flera slutspel under de sista åren.
Kommentera

Baker: Som du läste i DB så kostade spelare av kaliber.
Jag hörde på Domustrappan att Mario Lemiuxe och Wayn Gretsky
Var på G. En comback i första line, med Warg.
Naturligtvis skulle dom ha med sina forna "Buddygardes"
så vi får 4 för priset av 2
Snacka om att motståndarna skulle bli perplexta.
Vi skulle kunna dubbla hallen och få lapp på luckan, fylla Globen osv.

Äger Mario fortfarande Pittsburg ? Annars kan vi ju få agera farmarlag åt dom med.
Kommentera

Baker: Jo det är sant. Men jag vill inte dra några paraleller med GIF. VI har ett bra lag, det har vi visat, mot för GIF.
Problemet är alla förbaskade skador som satt käppar i hjulet.

Men det vänder snart, det är jag överygad om.
Kommentera

Hahl Bundy: Javisst, men det finns en sportchef i Sundsvall som myntade uttrycket "Det gäller att ha is i magen...", det året åkte GIF Sundsvall ur Allsvenskan! :-(
Nu tror jag inte att TIK åker ur Elitserien, men ett missat slutspel är ett JÄTTESTORT misslyckande både sportsligt och ekonomiskt.

Men jag antar att frågan redan har varit uppe i styrelsen eftersom Nubben nu går ut i Dagbladet...
Kommentera

actionleif: Ja, jag orkade inte länka.
Kommentera

F.ö tycker jag Nubben låter verkligt förnuftig i intervjun i Dagbladet idag.
Kommentera

Red Rocker: Jag kan svara åt Roffe eftersom jag frågade detsamma igår.
På fråga 1 svarar han NU på en gång.
På fråga 2 svarar han Nubben-Micke.

Själv gråter jag, stor karln! (OBS inte synligt, men inombords!)
Kommentera

RocknRolf2: Då har jag två frågor till dig

1. Hur pass snart vill du ha bort Kenta, nu på en gång eller menar du efter säsongen?

2. Vem ska ersätta Kenta?
Kommentera

Självklart ska inte Asplund stå imorrn, eller nån mer match i Timrå eller i elitserien överhuvudtaget.

Det fattar alla - Asplund har stått sin sista elitseriematch, om nu inte nån Timråtränare gör bort sig...

Bort med Kenta, endast det, och ENDAST det, kan rädda laget idag.

Tro mig.
Kommentera

Janken:
Sorry!

Dålig länk... den ena!

Borde funka bättre!

hem.bredband.net/struten/timrarular.mp3
Kommentera

Laken:

Vi börjar med att peppa varandra med denna....

hem.bredband.net/struten/timrårular.mp3

Sedan avnjuter vi denna......

hem.bredband.net/struten/jonte.mp3

Sen håller vi den positiva fanan högt!
Lever om som idioter på läktarn...

(Båda låtarna finns på min julsida... Länk nedan)

Snart kommer det en till... En mollstämd sak att gnola på i hockeybussen efter förlust!
Kommentera

finns bara ett sätt att vända det här och det är att böja ner huvudena och köra!! inget j*vla finlir utan bara ren köttning tills vi får lite 3 poängare, sen kommer spelet igång, som en försäsong helt enkelt, lita på vad man gör och kämpa hårt!!

En gång tikare, alltid tikare!!
Kommentera

htikare: Backlund har ju i höst börjat ändra spelstil med hjälp av Tarvainen, MV tränare för Kimmo oxå, jag tror att Tarvainen är här varannan månad eller nåt sånt. Det kommer att ta sin tid innan han är trygg i en ny spelstil därför skulle Backe må bra av att ha en modern målvakt som back up eller konkurrent för att utvecklas än mer, tror jag, en simpel läktarcoach...

Kollade på IFK Helsingfors - Jokerit i kväll och i IFK:s mål dominerade Janne Lundell, mycket duktig.. Jag såg oxå Hiller mot Mora idag och han såg oxå stabil ut...
Kommentera

Långben: Dyngtorska ?! Timrå ?! Aldrig, grabbarna är ju på gång nu.
Passa dig du så jag inte ringer till Pisse Mugg.. (heter han så) så han får brotta ner dig ;-). Möjligt kommer det bli en tuff match, men visst ska vi väl hoppas på en någorlunda bra match iaf. Jag tippar 3-3.
Kommentera

Långben: Håller med, vibbarna är inte direkt lovande om man säger så!
Kommentera

Mappe: Nä...insåg sen att det naturligtvis kan vara så. Så då är det väl bara att hoppas på Backe då...
Kommentera

känns som att vi kommer dyngtorska imorgon!!
Kommentera

mikenomad: Jag tror Backe står i morgon. Backe var väl med i "truppen" senast oxå. Om truppen är densamma betyder det nödvändigtvis inte att startuppställningen är det.
Kommentera

mikenomad: - "Vi kommer till spel med exakt samma trupp som senast." Dessvärre verkar det bli Asplund ändå, åtminstone enligt "Kenta snackar"...
Kommentera

Långben: Ja, inte Asplund iaf får vi hoppas. Agerar helt utan pondus och säkerhet. Tycker Nubben borde se sig om efter en ersättare faktiskt. Han kan under alla omständigheter omöjligt vara kvar över nästa säsong! Så det återstår väl Backe då...men i nuläget verkar det inte vara mkt bättre. Han har visat sig ha rätt låg lägstanivå dessvärre. Där känns det däremot som att några bra ingripande och lite medvind för laget kan göra att höstens storspel kan finnas inom räckhåll igen.
Kommentera

Teamreux: Måste hålla med..vi behöver en målvakt med den moderna stilen och en som är SMIDIG! ..vi har två storvuxna målvakter o där verkar Backlund lite smidigare men någon riktigt följsam typ. Krizan vore nåt såg tex. Davos HC vinna mot E. Berlin och där spelade deras målvakt (Hiller el. nåt sånt).. en enormt stor roll genom sitt otroligt snabba o elastiska benarbete resp. plock.. DISTINKT! var ordet ..inte enbart "puckmotare" ..som det kändes igår.. Men trots allt Backlund har potentialen att komma igen..

Tycker dock att vi har andra lika stora problem framförallt behovet av en NY stabil fjärde center så att spelenergin får fördelas som i början av serien då vi hade överskott av energi. skulle därför hellst vilja att Riku H. får fortsätta som vinge när han långt om länge kommer tillbaka.

Ang. backsidan så stod det att Lotvonen opererats o kan vara tillbaks inom 2-3 veckor någon som vet vad det är för operation?? Hans stablia lugn skulle behövts igår.
Kommentera

Långben: Skottsäkert plexi!
Kommentera

Långben: Backlund.
Kommentera

Laken:Vem ska stå i målet imorgon!!!!
Kommentera

Bragd-Birger: Du har så j-vla rätt i det du skriver!
Pärssinen måste tillbaka!
Robban Carlsson är också en alldeles strålande spelare i boxplay. Vilket gör att han kan avlasta övriga stjärnor, så de istället kan lägga energin på offensiven. Dessutom gör han en del (om än konstiga) mål!
Det behöver inte nödvändigtvis vara en nackdel att spela borta imorgon med två lag i kris och stort poängbehov. Kanske kan det till och med få Timrå att slappna av lite extra.
Kommentera

Nu kan vi ha taklagsfest:) Skål, (se länk)
Kommentera

Bragd-Birger: Klockrent skrivet. Jag tror dock att det är nödvändigt värva en målvakt som kan gå in och avlasta Backe för jag tror att han känner pressen nu med sviktande form. jag har sagt det förut och säger igen..
En målvakt a la Kapanen med den moderna stilen(butterfly) vore perfekt. Sedan behöver det ju inte vara Kimmo men jag tror inte han skulle göra bort sig heller - snacka om vinnarskalle!!!! Sedan har dom ju Tarvainen som MV tränare oxå..
Kommentera

Tror knappast Timrås ras beror på spelarnas eventuella vetskap om Kentas nästa klubbadress. Eller är det så att, exempelvis, Backlund inte orkar fånga puckar av uppgivenhet när han tänker på var Kenta befinner sig ett år framåt i tiden?

Nä, läget är bekymmersamt - men det är upp till spelarna att greja det. Skador börjar bli en tröttsam ursäkt, likväl: 3/5 av förstafemman är indisponibla. Oscar Sundh hör inte hemma i en förstafemma. När Timrå gick som tåget lirade han i tredje - och fick precis den typ av andrafiolsroll som en ung spelare på väg uppåt ska ha.
Pärssinen är Timrås bästa offensiva vapen. Han måste tillbaka.
Saknaden av Robert Carlsson kan inte underskattas. Han tillhör lagets nervcentrum, en uräkta timråit som härdats genom otaliga stålbad och besvikelser och inte vet hur man gör när man ger vika.

Det är betydligt svårare att vinna nu än det var tidigare på säsongen. Målvaktssidan har gått ifrån utrops- till frågetecken. I tunga tider är en överjävlig målvakt värd sin vikt i guld. En som kan bli sönderpepprad mot FBK borta och likväl bärga en 2-1:a åt sitt lag. Dit har Backe långt, långt i dagsläget. Och frågan är hur - och om - han kan hitta tillbaka i den nervpressande situation som laget befinner sig i. Låt oss hoppas och be.

Utan skador är Timrå anno 06/07 ett av seriens mest välkomponerade lag. Med skador endast nyansskillnader ifrån 05/06. Ändock: så här jävla illa ska det inte behöva gå. Det måste finnas vägar att grisa sig till ett bättre poängutfall än det man mäktat med dom senaste 12-13 omgångarna.
Att man tydligen smällde på igår är ett första positivt tecken. Nu vill jag se en tätning modell större bakåt. Jag är absolut inget fan av mittsäsongsvärvningar - bl a därför att det inte är en gren som utgör Nubbens styrka - men målvaktssidan är speciell. Backlund måste igång snarast. Annars finns det inget alternativ än en panikvärvning.

LHC i morgon är en perfekt match, om man vågar ta den för det. Precis lika usel form, om än med bättre råmaterial på isen. Den som kontrollerar nerverna bäst har ett gigantiskt överläge. Låt det bli Timrå.
Kommentera

Undrar om det beror på att spelarna ev, vet om att Kenta är i Jönköping nästa säsong.?
Kommentera

Shadar Logoth: Amen!
Kommentera

Hahl Bundy: Att älska TIK är att lida....
Att vara Giffare är nästan lika djävligt.

Det skall tydligen inte gå att bedriva elitidrott i denna del av Sverige som gud glömde.
Kommentera

RocknRolf2: Nubben- Micke?? Då tror du att det kommer att gå bättre?
Låt Kenta arbeta sig ur det här tillsammans med laget.
Vi ligger ju bättre till än på många år, trots att Malmö är klassen bättre än oss för tillfället enl. professor Wennerholm.
Tänk att Timrå alltid ska utmärka sig förresten, Först har vi en makalös höst o vi sätter nästan rekord i antal segrar, sen blir det fritt fall ner o sätter som serieledare nästan ett ofattbart rekord i frittfall.

Jaa, att vara Timråit är verkligen........... hmmmm..........som att vara i klimakteriet ungefär. Upp o ner, glädje o sorg, ut kommer man som en helt ny mänska!
Kommentera

RocknRolf2:

Jag tycker om Laine jag, fat inte Mångubben!!! Han har nog gjort sitt...
Kommentera

Hahl Bundy: ähum, Nubben-Micke menar jag
Kommentera

Hahl Bundy: behöver vi ens nån ersättare? Kenta-Micke i båset
Kommentera

Laken: hm, ja Koskinen och Laine finns det inte heller anledning att spara
Kommentera

RocknRolf2: Vem ska ersätta honom? Vem ska göra underverk på kort tid?

Jag vet inte, jag vet inte ens hur vi ska få upp självförtroendet igen.
Kommentera

RocknRolf2: Du kan se vilka jag vill "bli av med" under min profil...
Kommentera

Red-line: Jo, alla förutom dem nyss nämnda.

Mest akut är det med Kenta.
Kommentera

RocknRolf2: Om du får som du vill blir det inga spelare kvar i Timrå...
Kommentera

El Maco: Han fick väl chansen hela förra säsongen ? (kass) ...dessutom har han varit kass efter comebacken nu. Finns ingen anledning att ha kvar honom mer än max säsongen ut
Kommentera

Hahl Bundy: tyckte Timrå var bättre än Brynäs på i princip allt och man skapade fler klara målchanser. Skillnaden var en undermålig målvakt. Får Asplund spela en endaste minut mer i Timrå är det tjänstefel.

Brynäs hemma slår vi alltid i vanliga fall
Kommentera

RocknRolf2: Wennerberg? Ska han inte få chansen innan du låter bilan falla?
Kommentera

« · 807075 · »