1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2005-11-03

« · 609032 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
DJ Hell: Gunno=)
Kommentera

Icetea:

Yeah, många grovjobbare - inga målskyttar. Timrå vinner skotten i match efter match, men torskar minst varannan. Detta håller inte om guldet ska hem. Nu känns det som att en lång och tråkig förlustsvit har inletts, likt den som pågick från omgång 2 och framåt. Prio 1 vid transferfönstren - en pålitlig målgörare!!!
Kommentera

Icetea: "Nä in med en junis, värva Lintner, + en målskytt. Ta hem Gunno eller nå´t
Låna/hyr ut 3 av ovan nämnda grovjobbare + en back. "

du får det att låta väldigt enkelt :)
Kommentera

Knylan: Vi måste ha en en riktig målskytt för att ha en chans på topplagen.
Med de chanser vi har skulle det ha varit 2-0 till Timrå i stället.

Hallin, Koskinen ser rätt så slitna ut. Wennerberg, Nilsson får inte ut nåt alls och Ström likaså. På 15 matcher måste man väl visa nåt??Laakonen fick bara 6 matcher även om han inte trivdes eller vad det nu var.

Med Ström, Sloan, Nilsson, Wennerberg + även Hallin, Robban, Manderville så har vi många grovjobbare men ingen riktig målskytt. Ser ut att vara lite snett fördelat här eller....

Nä in med en junis, värva Lintner, + en målskytt. Ta hem Gunno eller nå´t
Låna/hyr ut 3 av ovan nämnda grovjobbare + en back.

Gör nåt nu under uppehållet - skönt att vi inte har nån på landslags uppdrag!! Träna ihop 2 powerplayfemmor. Sätt Sloane i en annan femma!

Det är min önskan det men vad f-n - vad vet jag??!! Lätt att vara expert på läktarn... men det är så här när man älskar TIMRÅ IK....

Långskott på Salo på lördag så kanske vi kan göra mer än 2 mål/match

FORZA TIMRÅ - ALLTID
Kommentera

Knylan: Tack tack. Ja sådana finns det ju gott om i FBK redan och alla är som du säger hatade, kanske var lika bra att Looben sparade på de pengarna då.
Kommentera

eltifoso: Han gör väl det han ska egentligen, varken kass eller sensationellt bra. Grovjobbare, ettrig. En spelare man hade fullkomligt hatat i FBK-tröjan, men det säger å andra sidan inte speciellt mycket.

Han är den typen av import som Wikegård inte gillar, även om han ändå har lite mer än en vanlig typisk grobjobbare.
Kommentera

Knylan: Hur var Sloan ikväll och hur har han spelat i de matcher han hunnit med, stats? Kan vara intressant att veta hur bra grabben var som valde Er före Looben.
Kommentera

Det är så fruktansvärt typiskt Timrå att trycka på i princip hela matchen och sen få nått jävla skit-mål i röven, och även så fruktansvärt signifikativt för ett topplag att få dom målen, även fast man inte alls styr matchen.

Men frågan är fortfarande, vad gör Karl Koskinen? Jag blir så jävla less. Nu skulle vi ha avgjort detta tidigare, om det funnits en tillstymmelse av en målskytt i det här laget. Nu har vi inte det, utan lyckas bara göra mål när det är mindre än en minut kvar av matchen. Har man sett det förut? Mm, ja det har man. Och frågan som jag ställde var alltså vad Karl Koskinen håller på med när man har tryck i offensiv zon och helt klart har chansen att kvittera till 2-2.

Vilken satans tomhet man känner just nu.
Kommentera

RocknRolf2: Okej.
Kommentera

Jag tycker vi gjorde en av säsongens bästa matcher i kväll.
Tyckte det var Timrå som ägde pucken större delen av matchen
Men jag är ju enögd och tycker Lärking gjorde sitt bästa för at HV skulle få mål i första.

Det var bara slumpen som avgjorde att HV vann.
Asplund storspelade i kassen, hade det varit Oksa så hade det förmodligen varit en helt annan matchbild.

Strongt kämpat tycker jag, sedan att "vi" inte kan göra mål underlättar ju inte.

Bra kämpa insatts och kanon match. Synd bara att HV fick första pyttsen.
Kommentera

Hälge: Jovisst Timrå är bättre. Tack vare dem gamla spelarna.
Kommentera

RocknRolf2: Vi har 23 poäng, Leksand har 6.

Det tycker jag ändå är mer talande om lagen, sedan kan man säkert få ut lite det man vill med statistiken.

Men jag håller med dig om att det skulle sitta fint med någon som gör mål, ny eller befintlig spelare spelar ingen roll.
Kommentera

Lugn i backarna.
Det är inte HV vi ska lugga på poäng.
Njut istället av att vi är med i tabellen, vi spelar jämnt mot lag med dubbelt så dyra spelartrupper(HV & FBK) och vi håller på att få fram sveriges nästa storback...ANTON STRÅLMAN!!!! Vilken kille!! Lidaskopia utan dess like!

Nä nu laddar vi om!!!
Kommentera

Hälge: Leksands nyförvärv har gjort 15 mål. Timrås 9.
Leksand har iofs värvat ett par spelare fler än Timrå.

Säger inte allt men säger en hel del. Det är ju faktiskt Leksand jag jämför med, laget som lyckats ta 6 poäng hittills!
Kommentera

För övrigt,
vi är timrå och vi ger aldrig upp
Kommentera

RocknRolf2: Okej, men jag kan ändå inte vara lika besviken som dig.

Visst skulle jag vilja ha någon som smäller in mål i parti och minut, men så länge de kämpar och skapar målchanser så tror jag på de spelare vi har. Det var inte långt ifrån att vi fått med oss minst en poäng idag.

Sedan köper jag inte ditt resonemang om att Nubben lyckats sämre än Masken...
Kommentera

RocknRolf2:
Nä, det som behövs är minst 5 stycken Manderville i laget, betänk då att Nubben inte valde att skriva kontrakt med honom förrän det höll på att skita sig bigtime.

Manderville sliter ju som en galärslav varje byte HELA matchen.
Kommentera

RocknRolf2: Gnäll, gnäll, gnäll...
Kommentera

Tung förlust ikväll. Fan.. vi såg ju något otroligt stabila ut. Kanske inte så överdrivet vassa målchanser. Men i tredje kändes det verkligen som om vi var på gång. Så är det så typiskt att vi ska skjuta rakt på motståndare som passar till fri spelare och gör ett skitmål. Irriterande minst sagt. Crippe var kung idag. Synd att kedjekompisarna inte kunde förvalta passningarna och chanserna han ger dem.
Kommentera

Hälge: Det var underbart. Särskilt att Oksa bevisade att han kan spela bra. Det är den offensiva satsningen som är en flopp istället
Kommentera

RocknRolf2: Inte jag heller!!! SM-Guld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

jag fattar bara inte varför inte folk är mer upprörda.
Det mest producerande nyförvärvet har gjort mäktiga 4+1 på 16 matcher.
Samtliga (!) nyförvärv ligger dessutom på - i +/-

Jag är fortfarande förbannad över den här antisatsningen och fattar inte att inte fler är det.
Kommentera

RocknRolf2: Det måste ha varit en tung period för dig när vi vann några matcher i rad.
Kommentera

Per HApps: Nä det är där det sitter. Vi skjuter oftas mest men inte i mål.
Självförtroende eller vad faen är det som saknas?
Mera köttning mot motståndarmålvakten efterlyses.
Kommentera

RocknRolf2: Du kanske inte vet det, men det är inte bara att välja och vraka bland lediga spelare serru!
Kommentera

Idag förlorade vi matchen återigen, pga ineffektivitet. Allrahellst i den andra perioden var Timrå det absolut bästa laget, och även stundtals i den tredje. Att vi inte hade ledningen inför sista perioden är ett mysterium..

Nu gäller det att avsluta snyggt på Lördag !
Kommentera

KFUS_Timrå: Inte vet jag om du tittade på samma match som mig, men inte gjorde dom en skitmatch snarare en till hedersam förlust!
Crippe het idag tilsammans med Carlsson och Gahn. Warg bra.
Tror att det är bara "Svebba" jag inte är riktigt nöjd med.
Kommentera

friskan:
Men det görs ju för fan inga mål.
Kommentera

RocknRolf2: Och vem hade byggt upp den stabila grunden?
Sluta gnäll på Nubben och Timrå hela tiden, det/du tillför ingenting! Vi vet redan vad du tycker. Snälla, vi har förstått din uppfattning.

Satsa på Hammers istället...
Kommentera

Jag tycker ändå att de spelar bra i den här matchen och hade de spelat så här mot SSK hade vi vunnit den matchen.

Det var inte så långt borta med en poäng här.
Kommentera

KFUS_Timrå:
Jag tycker det kämpades på bra, det var nära 2-2 där på slutet.
Kommentera

RocknRolf2: Ja fel och fel, du har fel inställning grabben.
Tur att spelarna inte ger upp lika lätt som du gör.
Kommentera

Herminator: Uscha. Tycker inte att HV var förtjänt av segern. Timrå skall ha all heder. Fortfarande svårt att göra mål. Undra om Nubben har nått på gång tills nästa fönster.

Nya tag hemma mot Frölunda. Kämpa Timrå!
Kommentera

Herminator: Kalle var jävligt nära synd, synd..
Kommentera

Vafan... jävla skitmatch dom gör då!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Herminator: Låt Fet kärringen ljuda först.
Kommentera

RocknRolf2: Nu är du jobbigare än en sten i skon....
Kommentera

Herminator: bara ett tröstmål
Kommentera

RocknRolf2: Yes! Krykan igen, jobba ända in i kaklet gubbs!
Kommentera

Ett trösmål iaf.
Kommentera

Laken: fan inte ett sämre jobb i alla fall. Skillnaden är att Nubben hade en stabil grund att jobba på. Det hade inte Masken
Kommentera

rupert: Ja jävlar, det blev en pinsamhet till...
Grattis grabbar.... ni är jättebra !!!! >:-(.
Kommentera

RocknRolf2: Inte ens du kan vara så korkad att du faktiskt tycker att Masken gjort ett bättre jobb än Nubben!
Kommentera

RocknRolf2: Njaee...SÅ illa är det inte! Nån kvalserie blir det banne mig INTE!! Tungt att inse att vi i år får kämpa för slutspelsplatsen dock...
Kommentera

Laken: stämmer. Det som räddar oss är de gamla spelarna
Kommentera

Va håller dom på med!!!!!!???????.
Inte f*n spelar dom hockey iaf.
Kommentera

RocknRolf2: Sure...
Kommentera

Rooster23: ett säkert tips
Kommentera

RocknRolf2: Jaså det tycker du...
Kommentera

Usch vad trist att få rätt. Det blir en hedersam förlust.
Kommentera

« · 609032 · »