PEAP: Nu borde svenska pamparna rycka in och godkänna Rosa för spel. Vi förhindras av en liga och ett lag där de vägrar att betala ut lön till spelaren i fråga. Och nu förhindrar de övergången. Helt jäkla bizzart.
PEAP: Svettryssar vad less jag blir. Först skiter de i att betala ut lönen åt Rosa. Sen nu det här. Va fan har de för jäkla liga där borta. Svettryssar!!! (Fast jag själv har ryssblod i mig).
Enligt Tomas Ros hockeyblogg i AB är Rosa ej spelklar ännu. Ser inte ut som att han kan vara med ikväll. Nubben måttligt road över samarbetet med ryssarna.
Kerstin_k: Håller tummarna för att era inköpta spelare levererar på en gång, vill se en bortaseger nere i Kinnarp, så är rekordet utom räckhåll för HV.
"Andreas Jämtin såg het ut på uppvärmningen i förmiddags. Det ska inte vara några problem för Jämtin att anpassa sig eftersom han känner många av spelarna samt känner till HV71:s sätt att spela. Det är lite skillnad i jämförelse med Timrås nyförvärv Marko Jantunen och Pavel Rosa. Timrå tränade också i Kinnarps Arena i förmiddags och enligt rapporterna så verkade Jantunen ha en del problem på övningarna. "
Bo Bly: Jag hoppas ju att Nilsson slipper husera i 4:e kedjan. Han har ju visat mycket bra inställning efter jul tycker i alla fall jag. Fast å andra sidan vet jag inte heller vart han skulle kunna tänkas ta en plats, kanske i 3:e linen istället för ström? 1:a och 2:a kedjan såg ju ut som väntat. Spännade att se vad nykomlingarna kan uträtta.
Första femman Sanny Lindström, Teemu Aalto – Kent Manderville, Frans Nielsen, Pavel Rosa. Andra femman Andra femman: Mats Hansson, Pär Styf – Per Hallin, Fredrik Warg, Marko Jantunen. Tredja femman Tredje femman: Johan Svedberg, Anton Strålman – Mattias Wennerberg, Peter Regin, Peter Ström. Fjärde femman Fjärde kedjan: Robban Carrlsson, Kristian Gahn, Magnus Nilsson.
epa: Visst kan det vara bättre och roligare att spekulera i femmor .. jag bara svarade på tidigare inlägg .. du kanske skulle slänga upp ett kedjeförslag istället för att gnälla ? vad vet jag ..
SMÅLAND: Ingen hoppas jag, detta är första gången på HELA säsongen som det har blivit kamp om platserna i spelarbåset.
Låt dom som inte platsar sitta på läktaren ovan avbytarbåset så att dom kan kasta avundsjuka blickar neråt och sedan knyta knytnäven i byxfickan och tänka , "nu djävlar skall jag visa dom att jag är värd en plats"
Man fick ju inpräntat redan i lumpen att ryssen inte var att lita på, då garvade man åt det. Nu är det fan allvar !