1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2007-01-22

« · 822102 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
RocknRolf2: Machulda vem faan är det? Släpp honom ur tankarna.
Kommentera

Talangscouten: Ja timrå måste börja o smälla på det är ingen jävla syjunta man är på.Kom igen timrå gör en bra 3perre nu o ta med den på flyget hem och lämna dom andra2 i jönköping.
Kommentera

RocknRolf2: Jo han var mycket bra i höstas men Tik var då av en annan kaliber då än vad man är i dagsläget, man är bättre nu än för en månad sedan likaså Backlund.
Kommentera

Efterlyser härmed betydligt mer aggressivitet och vilja. Ska vi komma någonstans så behöver vi åtminstånde en utav ovannämnda egenskaper.
Kommentera

Det är riktigt dåligt av alla spelare i den här matchen, samtidigt så spelar HV bra och sätter sina chanser.

Vi har haft ett par, tre fina lägen också, men vi träffar ju inte mål och då blir det svårt...
Kommentera

RocknRolf2: Enda problemet med Styf är när han missförstår sin egen storhet och får för sig att han har obegränsat med tid fast han har två motståndare på väg i 190. När han spelar smågrinigt och enkelt med mycket sarg-ut är han en enorm tillgång.

Ska bli intressant att se tredje perioden. Till skillnad från moramatchen svider den här inte alls. Även om man har ommöblerade backpar kör man med fyra kedjor och har egentligen ingenting att skylla på. Förhoppningsvis - och troligen, säger mitt positiva jag - blir det här en nyttig läxa inför vad som komma skall. HV har fullständigt urinerat på allt vad 'game plan för Timrå' heter. Etta på pucken, mycket mer skridskointensiva, suveräna i positionsspelet (kolla hur snyggt dom överlappar/fyller på och räknar gubbar)...you name it.

Backlund, tja. Han funkar enbart när han har backar som tar bort alla 'omöjliga' räddningar - två mot ett, pass snett inåt från bakom mål, osv. Då funkar han jävligt bra. Förmodligen speluppfattningen som brister. Reflexer har han, men dom kan inte rädda honom när han inte ser vad som är på väg att rullas upp.
Kommentera

Laken: Jo de e de jag menar ;)
Kommentera

Talangscouten: Eftersom vi pratar Petri Kokko så må du ju kunna lägga ihop ett och ett... Tala om för mig vilka kvaliteter han har som gör honom till en bra back?
Kommentera

RocknRoffef2:

Det har ingen som helst betydelse, spelarna är mentalt rädda för två borta matcher under säsongen, Mora borta i smidjegrav o HV borta i kinnarps.

Vi är slagna på förhand i dessa matcher. Idag hade man kunnat satt 10000 på HV71 på Unibet. Hade varit som att stjäla godis från småbarn...
Kommentera

ÄlskarTIK: Du menar kärringarnas fel? Jag har då inte sett några backar...
Kommentera

HV71 är kraftig guldfavvorit jag tycker HV spelar ruggigt bra iofs kanske inte TIK spelar så bra idag men ändå, HV tar guld i år. Nu går vi ut tar en fight sedan snyggar vi till siffrorna och vinner perioden med 2-0.

Förlust mot HV på bortaplan är faan inget att skämmas för, möjligen är siffrorna för stora.
Kommentera

Usch jag blir mörkrädd av att se detta. Nu är ju inte jag klok nog att kunna sitta här och peka på fel men att något är på sniskan det kan jag se. Kna inte nubben vinna på triss och fixa några fina slutspelsvärvningar nu
Kommentera

Ambroo: Tja, det är onödigt att byta i sidled.
Kommentera

-Gurra-: Där har du rätt, jag tkr inte heller att man ska bara ska skylla på målvakterna när det går fel. Det är ju minst lika mkt t ex backarnas fel!
Kommentera

Talangscouten: Jag undrar hur stor del av mitt-i-säsongen-budgeten vår vän Machulda tog. Eventuella Mandervillepengar som rök där?
Kommentera

Inte svårt att överlista Backlund när vi bara har KÄRRINGAR framför mål...
Kommentera

Ambroo:

Det beror på hur du definierar ordet back, ska det vara en offensiv eller en defensiv back?
Kommentera

RocknRolf2: Skillnaden är bara att Aalto har nånting... Han är en grym PP-back med ett fantastiskt bra skott. Kokko har ingenting... Offensiven är snudd på sämre än defensiven.
Kommentera

RTS: Han gjorde ju uppenbarligen det i höstas.

Jag tror fortfarande på teorin om att Kentas tidiga övergång har sin klara betydelse i lagets nyckfulla beteende
Kommentera

Gusse:

Bara vi gör första målet så spikar Backe igen, inga problem. Då är han landets bästa målvakt. Men när vi släpper in första då är det rullgardin ner.

Svar nej, vi har ingen Swedbank Arena med 7000 åskådare i snitt så vi har inte råd att värva.

Däremot hade vi kontrakt med Kapanen, men han fick en skada o flyttade hem till finland. Nu spelar han i HV. Känns tungt det.

Hade inte Finland haft sin stängda j-vla liga så hade inte dom avsågade lagen kunnat släppt sina bästa spelare.

Finsk hockey är pajas.
Kommentera

Gusse: Det där är ett underligt men alldeles för ofta återkommande fenomen inom dagens hockey. Varför är det alltid målvakternas fel när det går som det gör idag.... egentligen ??
Kommentera

RTS: Nu svarade jag på dit förra inlägg.
Kommentera

Talangscouten: Hur definierar du en bra back?
Kommentera

mikenomad: Det vi ser ikväll är en av de större avklädningar jag sett Timrå åka på de senaste säsongerna. Vi har väl någon förlust med 1-8 mot Färjestad som väger bly i ryggan, men som vi uppträder ikväll så liknar det faktiskt ingenting. Det intressanta är ju vilken taktik som Timrå väljer att ställa upp med. Tror man sig kunna gå till match med förestsen att ta poäng genom "frejdig skridsoåkning och snabba spelvändningar" på bortaplan mot HV så behöver man nog läsa på aningens bättre. Vad är felet med att grisa? Har Timrå inte de spelartyper som klarar av det, eller vad?
Kommentera

timrå_ik: Ursäkta att jag frågar... Men vad heter din Svenskalärare ??
Kommentera

Bragd-Birger: Styf är den mest missförstådde backen i dagens TIK - skulle påstå att han hör till de mesta stabila. Ligger alltid på plus i +/- och kan skapa framåt också
Kommentera

Gusse: Du är från Ö-vik va?
Kommentera

Ambroo: Nej det är sant, men jag tycker han i väl många matcher gör enkla tabbar, Nu skyller jag inte denna match på honom förutom 1-0.
Han är inte en GP som vinner matcher på en egen hand likt, Krizan, Kristan, Modig mfl.
Kommentera

har sett matchen vi är med i matchen vi har lika mycket chanser MEN VI HAR IN´GEN MÅLSKYTT vi hade fri läge =skit av slut och backlund gör inte sin bästa match och hv71 har haft jävla flyt dom sätter chanserna
Kommentera

Gusse: Han är förbannat ojämn iaf...
Kommentera

Ambroo: Kokko går väl ungefär jämt ut med Aalto skulle jag vilja säga. Aalto gjorde ingen vidare andrasäsong, men många var dåliga ifjol. Många glömde snabbt hur bra Aalto var under lockouten
Kommentera

RTS: Jag måste få svara så jag klipper och klistrar detta: "Per HApps: Nja det får du väl tycka om du vill men ingripandet på 1-0 målet får han ta på sig.
Men tycker du han är ny Kapanen så okej för dig.
RTS Idag kl. 20:13"

Det är 2 mot 1... Han går ut på skytten... Backen misslyckas med att täcka av passningsvägen... Vad göra?
Kommentera

Talangscouten: Fy fan va ynkligt man skäms..............
Kommentera

Okej att det är serieledarna vi möter, och att dom har ett grymt bra spel.
Men vad är det för fel på att skjuta när man får chansen ??. Istället för att lalla som dom gör med pucken. Vad i h-vete väntar dom på egentligen !!??
Kommentera

Talangscouten:Börjar det inte bli dags att fundera på en målis till innan slutspelet börjar ..backlund tar er inte vidare från kvarten ..ser väldigt stabbig ut ..påminner lite om chesmanek faktiskt
Kommentera

ÄlskarTIK:

Men nu får dom väl ta o täta till! ta en fight, gå ut o skada en HV spelare, gör vad som helst!

VIK INTE NER ER!
Kommentera

...och där var det definitivt godnatt, och tack för kaffet. Onödig utvisning av Hedström, å andra sidan var den riktigt petigt dömd.
Någon som inte saknar Styf och Lotvonen i dag? Backparen ser ut som om dom träffat varann för första gången i samband med nedsläpp.
Kommentera

-4 mål nu...
Kommentera

Jag är inte en sån som brukar ge upp innan de e slut men nu känns det nästan hopplöst.. 5-0 till Hv :(
Kommentera

Ambroo: svedberg är väl ännu sämre
Kommentera

Ambroo:

Kul skämt...

Finnkokko kanske är överskattad med tanke på meriterna. Men han är ingen dålig back.
Kommentera

håll i detta nu så kanske vi kan få in en i sista.....men det gick inte....SUCK!
Kommentera

RocknRolf2: Javisst...asså, jag kan ta att man loosar borta mot serieledarna. Det är sättet man förlorar på som är beklämmande och det har varit lite väl många sådana förluster den här säsongen.
Kommentera

Röda Tallen: Jo :) Fast då gäller de att dom börjar få in mål nu snart.. annars kan det bli ont om tid..
Kommentera

RTS: Vad tycker du att han ska göra i kassen då?

Bryter man inte kontraktet med finnkoko till nästa säsong så har man inte ambitionen att vara ett topplag. Han värvades på vitsorden om att han skulle vara en skridskoskicklig PP-back med fina händer och ett bra skott... Är det talangscouten som hittat honom?!
Kommentera

Usch, detta är inte kul, precis lika jobbigt som vanligt när hemmalaget får ett tidigt mål på ett tveksamt ingripande av målvakten. Det verkar som om man tappar modet liksom........och sen rullar det på....sen är det förstås viktigt att få in nån puck nån gång....
Kommentera

Nä fyfan. Förluster är väl skitsamma så länge dem vinner då och då... Men att bortamatch efter bortamatch vika ner sig som vilket pissgäng som helst, det är oacceptabelt.

Undra om Kenta grubblar mycket över sitt val
Kommentera

ÄlskarTIK: Fast vi ska inte glömma att vi gjorde 5 mål i sista senast vi var i Jönköping.
Dett är bara att upprepa det så blir det bra.
Kommentera

Timrå får sig en riktig lektion, må jag säga. Ligga på är en sak, att inte ha något tålamod ö h t en annan. Att missa de lägen man skapar när man fyller på med fyra man en tredje.

Men HV är bra i dag. En sådan matchöppning och med den spiritualitet som dom uppvisar är det bara att vika sig. Avklädning!
Bara att lärdom av detta, även om det svider.
Kommentera

ÄlskarTIK: Näe, det är en ren parodi nu... sämsta matchen på länge
Kommentera

« · 822102 · »