Som jag förstår det så kommer inte Kalle Koskinen till spel i morgon, Johan Svedberg tar hans plats, Erik Moe följer med som 7:e back. Kokko, Sundh samt Robban verkar vara helt 100% nu och spelar. Kvar på skadelistan är Timo,Hahl samt lotvonen,,,och Inte minst "magmuskel" nilsson. 3 backpar samt 4 kedjor som mot DIF, hoppas på en bra match imorgon
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.....Hur många kommer till Kinnarps Arena imorgon? TIK031? TIK013? TIK036? Södra Sverige? Östra Sverige? Norra Sverige? Västra Sverige? Kommer någon? Hojta till snälla.....Timrå IK behöver er!!!
Som konstaterats: satan, vilken tajt serie det är. Vinst i kväll och vi går upp på samma poäng som nuvarande serieledaren. Ett faktum som ger lite perspektiv, inte minst för den som skriker 'skit i slutspelet, fokusera på att undvika kvalserien!' efter en förlust. Och mig själv, som funderade på att ringa psykakuten efter moramatchen.
Nåväl. HV borta borde vara en jävligt svår uppgift, likväl är det positiva vibbar på förhand. Jag är inte superimpad av det dom presterat hittills i år. Bra när dom är bra, skitdåliga när dom är dåliga. Och det verkar inte finnas någon som helst anledning till varken det ena eller det andra läget. Det liksom bara blir.
Mårts förväntar sig hög press, och sedvanligt timråspel. Säger han. Får känslan av att han hoppas på att Kenta ska ta det som en uppmaning att överraska, och spela tokavvaktande. You wish, säger jag. Timrå ska ligga högt som fan. Vara aggressiva, småfula, obekväma och rent allmänt visa att man tar ett par brutna revben för poäng. Att hålla ihop defensiven är viktigt, men småbekväma humörlag som HV ska man icke överlämna initiativet till. Dom ska bli fundersamma, tycka att det är jobbigt och hoppas att någon annan kedja ska ta tag i matchen åt dom.
Om en vecka möter vi HV71 igen, fast då på hemmaplan. Enligt Expressen då med en av de största TIK-hjältarna någonsin med på isen, om än kanske som avbytare samt i fel lag. Kimmo Kapanen ska nu vara helt klar för HV71 och kommer presenteras inom kort!
Kapanen klar för HV71 ”Han får möjligheten att spela om SM-guld”
Kimmo Kapanens finska klubb KalPa har bekräftat att deras målvakt lämnar klubben och spelar i HV71 för resten av säsongen. - Han får chansen att spela om ett SM-guld och vi får möjligheten att låta Tuomas Nissinen stå och testa honom i en ansvarsfull roll. Efter säsongen fortsätter vi diskutera en eventuell förlängning med Kapanen, säger KalPas tränare, Pekka Virta, till kaleva.fi. Kapanen har tidigare spelat 3,5 säsong för Timrå där han gjorde stor succé. Under den sejouren så missade Kapanen en del matcher på grund av skada. Detta innebär att Erik Ersberg och Kimmo Kapanen är HV71.s målvaktspar framöver. Mycket talar för att Kapanen kommer återvända till KalPa när elitseriesäsongen är slut.
Fan, vilken rutten jävla start! Lika tamt bakåt som i Karlstad i torsdags. Så jävla onödigt att bjuda på tvåan. Dessutom har man pyntat för eländet... Skärpning Timrå, för helvete!!!
ÄlskarTIK: Jaha, 3-0, och HV har bjudits på samtliga mål. Här var det en spelvändning sör Sanny chansar offensivt, HV vinner pucken och kan kontra två mot en. Bedrövigt slappt.
Åh... Går vi mot ännu en makalös upphämtning mot HV? Jag hoppas innerligt det men känner samtidigt att det inte är så mycket som talar för det. HV var snuskigt effektiva i första medan Timrå var raka motsatsen :/
ÄlskarTIK: Den här matchen rinner oss ur händerna.Å andra sidan ingen kan ju kräva en vinst i heliga templet.Men för faan 3bjudningar obefintligt försvarsspel såg hur jonte bara tittade på.Nej dom måste spela mer fysisk hockey smälla på få hv spelarna ur balans.
Fy fan vad pinsamt! Det kanske är dags för Kenta att förmedla samma sak till spelarna som han säger till media? "Vi ska gå in och täppa till första tio...." Och eftersom spelarna alltid följer riktlinjerna så säger en av dem i pausen; "Allt vi pratade om innan glömde vi bort..." Jävla dravel! Snart inför Bet24 spelformen; 3-0 till hemmalag efter 15-16 min i mötena med TIK...
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Kokko, Sundh samt Robban verkar vara helt 100% nu och spelar.
Kvar på skadelistan är Timo,Hahl samt lotvonen,,,och Inte minst
"magmuskel" nilsson.
3 backpar samt 4 kedjor som mot DIF, hoppas på en bra match imorgon