1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2007-01-22

« · 822609 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-01-22
Poffa: Så Poffa äntrar ringen också! Scary... :-)
Kommentera

Talangscouten: Det här är inte klartext...

Du snubblade ju på repet innan du ens klev in i ringen!
Kommentera

Ambroo: Jo men faktum kvarstår vi vet inte vad han går för så därför kan man inte heller imponeras av Piteå. Hade han varit så j-vla bra så hade han väl gått till något annat lag?
Och jag ser inte Niskanen som en föredetting utan som ett bra back-komplement när vi hade och har alla dessa skador. Dessutom kanske han är billig, har du någon gång tänkt så?
Ekonomin måste gå i första hand, annars kan väl vem som helst värva på...
Kommentera

Talangscouten: Som utomstående hade jag inga problem att förstå vad Ambroo menade.

Behåll luktsaltet, du verkar behöva det själv.
Kommentera

Ambroo:

Går väl inte att läsa om o rätt när du skriver helt befängt. Du skriver om Kokko, helt plötslig så är det Niskanen du menar. Hur ska man veta att det var just han som var inne på 4 mål bakåt?

Fram med luktsaltet, Ambroo har just blivit knockad!
Kommentera

Laken: Hur skulle det vara med en pungspark?
Kommentera

Laken: Det är iaf svårt att hävda att han var prickfri igår... Han var det heller inte mot vare sig MIK eller FBK. Har jag sagt att man ska värva honom då? Jag skrev, återigen, att det är imponerande av Piteå att ha en sån kille på kroken då allt vi fick napp på var en föredetting (NISKANEN)... Jämför man Piteå med Timrå och om den värvningen går i lås för dem så är det ungefär som att vi skulle knyta till oss Lidas... Förstår du vart jag vill komma? De spelar i ettan och vi ligger topp sex i Elitserien.
Kommentera

Ambroo jabbar men får hela tiden en uppercut tillbaka! ;-)
Kommentera

Ambroo: Så nu är det fel på Niskanen också?!?
Men varför inte i så fall inte byta hela Piteås trupp mot våran...?
Erkänn istället, du hade fel i sak man kan inte värva en okänd finne enbart på information ifrån en statistik sida.
Dessutom har Timrå säkert inte råd att värva mer, har aldrig den tanken slagit dig?

Jag tycker både Kokko och Niskanen varit godkända denna säsong.
Kommentera

Nått nytt om pärssinen
Kommentera

Talangscouten: Läs om, läs rätt... Niskanen är föredettingen som vi fick napp på och det var han som var inne på fyra bakåt igår. Du får iofs ett halvt rätt med tanke på att han matchade med Kokko...

Jag gör det gärna, men jag hoppar helst den stolsrad där ni bögat loss...

Ska vi fortsätta med det här kuddkriget där du låter mig kväva dig och Laken långsamt eller ska jag sprätta upp örngottet och låta er andas?
Kommentera

Ambroo: Andas så går det bättre.
Kommentera

Ambroo:

Nu skriver du ju igen att du hellre hade sett den där finnen i stället för Kokko, så uppfattar man det när man läser dina inlägg.

Hade jag styrt skutan hade vi tagit SM-guldet redan. Det första jag skulle göra som klubbdirektör hade varit att anställa Laken som sportchef.

Din roll hade varit att städa stolsraderna, efter varje match.
Kommentera

Ambroo: Hmm, det är tungt med stavningen idag...
Kommentera

Ambroo: Det ska stå; för liten hjälm...
Kommentera

Talangscouten: Var nånstans hyllar jag honom? Jag har heller inte sagt/skrivit att jag föredrar honom iställer för en sån som Kokko! Jag konstaterar bara att det är imponerande av ett lag som Piteå att ha en sån spelare på kroken då allt vi fick napp på var en föedetting som var inne på fyra bakåt igår...

Det hade vi säkert gjort, men frågan är ju om vi ens funnits om du suttit vid tyglarna.

Nic hade en för liten hjälp eller var det huvudet som var för stort?
Kommentera

Ambroo:

Hur kan du hylla en spelare efter att bara ha sett honom på elitprospects o kollat statistiken? Samtidigt som du sågar Kokko.

Du skulle alltså hellre vilja ha en okänd finne i stället för Kokko?

Tur att det inte är du som är sportchef i alla fall. Då hade vi lirat i korpserien.

Du tyckte väl Nic Zupancic var bra också, eller?
Kommentera

Laken: Det tror jag inte.
Kommentera

Laken: Av den enkla anledningen som är att vissa har svårt att förstå.
Kommentera

Ambroo: Betraktaren kanske är korkad vad vet jag?
Kommentera

Ambroo:
"Nubben har missat i scoutingen tidigare, han gör det i nutid och kommer så även att göra i framtid."

Varför påtala nåt så självklart?!
Kommentera

Laken: Du gör dig inte vidare bra i betraktarens ögon just nu... Fick nyss en bubbla där det stod nåt i stil med; "Är Laken dum på riktigt eller skämtar han bara?" Det får stå för den som skrev det för personligen så tror jag att du är på det bästigaste av det skojigaste, clownhumöret och driver hejdlöst...

Ett förtydligande; För din egen skull så hoppas jag verkligen att det är som jag tror.
Kommentera

Ambroo: Du antydde ju det i ditt inlägg nedan.
Kommentera

Laken: Varför påtala nåt så självklart?! Menar du att han inte skulle ha mitt då eller?? Skärp dig!
Kommentera

Ambroo: Alla människor gör misstag. Nubben har i alla fall mitt allra största förtroende.
Kommentera

friskan: Mycket möjligt, men ändå icke...
Kommentera

Laken: "Ambroo: Se mitt inlägg ifrån: Igår kl. 22:36."

Ja det var ju djävulskt uttömande och genialiskt i all sin enkelhet...ungefär som dina betyg.

"Ambroo: Nej men Nubben kanske..."

Nubben har missat i scoutingen tidigare, han gör det i nutid och kommer så även att göra i framtid.
Kommentera

Ambroo: Nej men Nubben kanske...
Kommentera

Ambroo:
......å inte Krykov "ryssen" som kom.
Kommentera

Laken: Precis, men det visste vi inte om Kokko heller...
Kommentera

Ambroo: Äh, du vet ju inte ett skit om honom förutom statistiken!
Jag längtar tills Lotvonen är tillbaka!
Kommentera

Ambroo: Se mitt inlägg ifrån: Igår kl. 22:36.
Kommentera

Bissett19: Tja, iaf mer än merparten av dem som sågade Backe vid fotknölarna igår... Jag är dock otroligt skeptisk till målvaktsparet i sig och det har jag varit sen det spikades i våras. Som det är nu så spelar det ingen roll hur dålig Backlund är när Asplund ändå är rena katastrofen... Det som irriterar nåt fruktansvärt i det här ämnet är att en gammal hjälte som Kapanen hamnar i HV. Vi hade världens chans att till relativt billig penning få in en utav serien bästa backups, en målvakt med en grym vinnarskalle som vet hur det är och som har förmågan till att spika igen och vinna i ett slutspel/de avgörande matcherna. Ingen ska komma och påstå att inte TIK erbjöds hans tjänster först...

Men det är trots allt främst på backsidan vi behöver förstärka och det roar ju en inte direkt när man ser att Piteå(!) är på väg att knyta upp en sån här kille; www.eliteprospects.com/player.php?player=7426
Kommentera

Ambroo: Vad vet Bängt-Åke om håkky?.....;)
Kommentera

Laken: Apropå betyg... "Trots att Timrå gjorde en av säsongens sämsta matcher
fanns det två spelare som imponerade på
förbundskaptenen Bengt-Åke Gustafsson.
– Anton Strålman och Johan Backlund var riktigt bra,
säger han."
Kommentera

Någon som har (skade)status på Niskanen???
Kommentera

friskan & LingaN: Jag så matchen på tv men det var inte svårt att sätta betyg igår. Endast Strålman kom ju med på (plus)listan...
Kommentera

Spelades lördagens match om igen fast dif hade tiks tröjor och tik hade hvtröjor?? har faen aldrig sett en sämre match med timrå.

Och vem fan hade gett timrågubbarna uppblåsbara klubbor??

Vad hände med sundh?? spelade bara drygt 8 minuter. Skadad?? Bänkad??
Kommentera

Ambroo: När slutspelet börjar så är förhoppningsvis alla krapparna hela.
Komplett Timrå IK = fyrfiligt till GULDET!!!!

GOOOOOO TIMRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Kommentera

Laken: Tant undrar om det är lämpligt av dig att sätta betyg på spelarna efter att du sett matchen på TV.
Kommentera

Laken: Niskanen klev av enl. svar från Ambro längre ner..bara att hoppas det inte är de besvär han hade på slutet av tiden an spelade i Hv..har för mig det var diskproblem i ryggen o vi behöver nog inte mer sånt idag så vi hoppas det var nåt lättare.
Kommentera

Varför frågar ingen efter Styf?
Kommentera

Laken:
Ok........du kanske såg matchen live och då förstår jag att det går att sätta betyg.
Kommentera

Några nya skador idag, någon back hade väl klivit av?
Kommentera

friskan: Ja det är bra! Det var inte menat speciellt till dig.Utan till alla här som ÄLSKAR TIMRÅIK!
Kommentera

friskan: Förstår inte frågan.
Kommentera

fighter:
Va? Jag är lugn.
Kommentera

friskan: Timråik är inte ensam om att spela ojämt det gör alla lag i årets serie.det här är lungt timråik kan slå vilket lag som helst vilken dag som helst.Nej nu suger vi in våra surläppar och tar nya tag på lördag.Det är 4omg. kvar till uppehållet varav 3hemma saik,hv71,mora och malmö borta 5-6 poäng tar vi och det räcker till slutspel det är jag ganska säker på.Tyvärr så är den här säsongen spolierad av skador.
Kommentera

Bragd-Birger: Njae, får jag då lov att skriva. Vi klarar oss bra mot lag som inte sätter press på oss, men det är inte många som är så generösa och bjuder på is i dagsläget och inte lär det bli mer av den varan i ett slutspel heller... Våra backar är generellt sett på tok för långsamma i spelvändningarna då ett burskydd verkar vara att föredra. Man slår även allt som oftast pucken i sidled eller transporterar den. Dessutom verkar man ha stora problem att hitta blad och om det beror på bristande teknik låter jag vara osagt... Det är helt enkelt ingen överdrift att hävda att på de premisserna så är det inte det svåraste för våra motståndare att checka fast oss eller stoppa upp oss i mittzon...

Visst är skadeläget vtterst betydande, men det är ändå på forwardssidan det har varit som tyngst. Problemet på backsidan stavas istället bristen av ett tryggt och enkelt grundspel... Vi har heller ingen Åkerman eller nån Niskala i offensiven och i defensiven saknas jättar som exempelvis Timander och Sjödin. Det ska alltså väldigt mycket till om vi ska nå en final...
Kommentera

Matchen mellan Hv och TIk blev inte alls
den förväntade toppmatch som man hoppats på.
Det var närmre 6-0 än 5-1 men Hv tapapde fokus
i tredje perioden.

Helt klart var TIK bleka i kvällens match men
samtidigt spelade Hv bra.Annars är man ju van vid
TIK höga och aggresiva forechecking när de gästar KA.

Det märkes att Hv var laddade och ville visa sin trogna
hemmapublik att man kan spela bra hockey även på hemmaplan.

Efter de mindre bra insatserna hemma mot MIF,BIF
så upptädde laget med pondus och beslutsamhet.

När Hv spelar som de gjorde i kväll är Hv riktigt svårslagna,
med högt tempo och tung forechecking i anfallszon.

Vad har hänt med Snygg Jonte?
Har tjejsjukdomen brytit ner han fullständigt då
han så lite blek ut i hockeykväll.
Kommentera

« · 822609 · »