Skarin: Inne på din linje oxå,höjde lite på ögonbrynen när jag fick höra att vi hade 3 st. Överlag är väl klassbackar den största bristvaran som finns i Svensk hockey idag. Tyvärr tror jag de beror mkt på att folk inte ens vet vad en klassback står för.
Gidde: jag har suttit o läst lite den senaste timmen och jag kan ju säga att nivån blir lägre o lägre så ett inlägg om musik gör inte saken värre iaf... tydligen har man slutat snacka hockey här inne utan övergått i personliga dilemman o dyliga saker.. men men nu ska jag återigen gå i dvala..
För bara ett år se'n var du så´n som alla skulle vara för bara ett år se'n använde du inte kayal å mascara du kunde få allt du ville ha-a-a jag fick en chock när jag såg dej ner på sta'n
Svart läder, skinnkläder, sylvassa klackar å kedjo
Dom sa du va galen nånting hade gått snett dom stod som i koma ville Inte tro vad dom hade sett du kund bara ta allt du ville ha-a-a jag fick en chock när jag såg dej ner på stan
Svart läder . .
Men det här har ju heller inte med hockey att göra, så det passar nog bra i den här boken ;-)
Laken: De retoriska frågorna haglar... Min åsikt är att du har fel i det mesta du skriver här inne och min ståndpunkt är att jag aldrig diskuterar hockey med folk som helt uppenbart inte kan komma med något i utbyte.
Laken: Jag tycker absolut inte att Sanny har uppträtt som någon klassback denna säsong. Möjligtvis i landslaget. Tyvärr åkte han ju på en hjärnskakning och blev borta ett tag. Kanske det spelar en viss roll. Dit jag vill komma är att jag tycker det är svårt att kunna kalla Sanny för klassback. Så bra är och har han inte varit i Timrå. Och det är jävligt synd.
Jag håller inte Sanny mycket högre än Styf i det defensiva arbetet. Vissa matcher har Styf varit riktigt dålig, det kan jag hålla med om. Tyvärr måste jag ju säga detsamma om Sanny. I det offensiva spelet vet vi ju att Styf är lite bättre. Trots allt.
Poffa: Kan inte heller påstå att jag hade några problem med att förstå Ambroos inlägg. Trots att jag som snabbast skumläste denna fantastiska diskussion.
Agneijska: ...Och vart kom du ifrån? Vad har du bidragit med i debatten? Jag känner inte alls att jag målat in mig i ett hörn, har endast redogjort för mina åsikter och ståndpunkter. Nu väntar vi med spänning på dina...
FM: Nej, Strålman kan man nog inte klaga på! Sjödin är ett unikum, alltid rätt placerad, ser aldrig stressad ut. Gör oerhört sällan ett misstag. Honom hade inte varit fel att ha denna säsong...
Talangscouten och Laken: Det är väl bara att erkänna att ni målat in er i ett trångt hörn? Det är lika bra att släppa garden och somna in en stund. När ni vaknat föreslår jag att ni läser "Icehockey for dummies vol. 1 & vol. 2 - special price for you".
Laken: Hm,gillar iofs de backarna också men faktum är att Strålman och Lotvonen har sämst +/- av backarna i Timrå,ändå är de klassbackar i dina ögon ? Prioriterar man verkligen defensiven då ? Nu spelar ju Anton rätt mkt så att han är inne på ett och annat bakåt är ju inte så konstigt. Lotvonen var väl nästan bara med "när de gick bra" för Timrå så hur han kan ha -8 är ju en gåta.
En klassback för mig är en spelade back (Magnus Johansson,Sjödin,Åkerman). Ta sin markering och vara stor o stark i egen zon tycker jag snarare vore ett krav för att överhuvudtaget lira ES.
FM: Ja till att börja med ska han vara bra i egen zon, det defensiva arbetet går först enligt mig. Man ska hjälpa målvakten så han ser puckarna, ta bort returer o.s.v. Sedan skadar det ju inte med bra speluppfattning, balans och skridskoåkning (som Strålman). Då kan man lösa de flesta situationer.
Talangscouten: Fattar egentligen inte vad du svarade på ? Jag undrade vilka de övriga 3 backarna var efter som du skrev för typ 13 min sen : "Koskinen är given på två backpar om han håller sig frisk".
Så jag undrar bara,vilka är de 3 övriga backarna (eftersom 2 backpar = 4 backar) om man utgår från att Kalle är frisk ?
"Fel av mig, han skrev "föredettingen som vi fick", trots det var det enkelt att räkna ut vem han menade. Framför allt då han pratade om nyförvärv i allmänhet."
Han pratade bara om Kokko, han var också ett nyförvärv inför säsongen.
Skarin: Ja om man ser till samtliga hans matcher så tycker jag att han är godkänd. Han har dock en något vikande formkurva. Mot FBK hade han ju ett allvarligt misstag när Chrippe gjorde mål (om jag nu minns rätt).
Men problemet är, som jag ser det, att vi endast har tre riktiga klassbackar denna säsong Strålman, Sanny och Lotvonen. Styf tycker jag till exempel är på tok för ojämn. Och ett lag bygger man som sagt alltid bakifrån. Backlund har också blandat fullkomligt lysande insatser med mindre bra ingripanden men bör få chansen som förstemålvakt även kommande säsong. Däremot måste vi ha en backup som kan gå in och storspela när Backlund tappar i form och det har vi tyvärr inte idag enligt mig.
Talangscouten: Men för hel.... Du måste ju lida av grav dyslexi! Jag kan inte förstå hur nån kan missuppfatta det där?! Sen att jag missar i stavningen i just det inlägget är för att det är svårt att hålla sig kall och resonera vettigt med folk som ändå inte vill/kan förstå.
Du gör dig heller inte så bra i betraktarens ögon... Fick nyss en bubbla: "Han har inte varit sämre än någon annan in förlustmatcherna" -citat Talangscouten om Niskanen. För att 4 inlägg senare skriva "Helvete, jag läste fel på swehockey, okej minus 6 var ju inte så bra direkt" Sen klagar han på dej att du går efter stat.
Det sista som du skrev i ditt senaste inlägg syr dock ihop din dag rätt bra: "Även en talangscout kan göra fel..."
Tycker att min bedöming efter förra säsongen är klockren. Koskinen är given på två backpar om han håller sig frisk. Vilket han inte lär göra längre. Tyvärr.
Som det ser ut nu är jag mest orolig för målvaktssidan. Backe är vad det verkar på tok för ojämn. Håller med Wikegård, han är ingen målvakt som vinner matcher åt sitt lag. Han är bra då backarna är bra, är de dåliga är även han dålig. Kliver sällan fram och gör idiotmatcher och på så vis räddar poäng när övriga laget sviktar. Men går han sönder, vågar inte tänka på det, ja då kan vi snacka kris...då har vi ingenting! Asplund håller inte, så enkelt är det!
Talangscouten: Kan inte din bänkgranne försvara sig själv?!
Han har -6 (2:8)
Jo han har varit bedrövlig i de tre senaste bortamatcherna. Minns indianen mot FBK som definitivt sänkte oss. Såg du MIK-matchen? Och igår så var han som sagt bedrövlig tillsammans med Kokko och det är inget annat än fakta.
I det inlägget vi pratar om har han aldrig nämt någon nykomling!
Ambroo skrev:
"Talangscouten: Var nånstans hyllar jag honom? Jag har heller inte sagt/skrivit att jag föredrar honom iställer för en sån som Kokko! Jag konstaterar bara att det är imponerande av ett lag som Piteå att ha en sån spelare på kroken då allt vi fick napp på var en föedetting som var inne på fyra bakåt igår...
Det hade vi säkert gjort, men frågan är ju om vi ens funnits om du suttit vid tyglarna.
Nic hade en för liten hjälp eller var det huvudet som var för stort?"
Dags att börja lukta på det där luktsaltet nu hoffa...
Ambroo: Vad gäller Koskinen så lever man i det förgångna om han tror på det där. Han var sheriff i egen zon för 2-3 år sedan. De sista åren har han antingen varit skadad eller åkt runt och varit rädd för att bli skadad. Misstänker nästan att karln är hypokondrier eller nåt... Asplund kändes förra året som en ok back-up, men då jämförde vi med Oksa och då verkade det mesta ok. I år har det med pinsam tydlighet stått klart att han inte på långa vägar håller ES-klass...
Laken: Niskanen har hittills inte alls sett förtroendeingivande ut. Har inte gett den där stabila tryggheten i defensiven. Han har blandat hyfsade lösningar ute på isen med en mängd mindre bra sådana. Det positiva är väl att han gjort två mål. Om det räcker till godkänt är möjligt. Men då har jag inte sett matchen igår, förutom målen. Och där var han inte godkänd. Han får skelleftematchen på sig att visa lite stabilt backspel, om han nu inte går skadad.
Kokko får hittills godkänt av mig. Men inte ett andetag till. Enligt vissa rapporter var han riktigt dålig igår, som många andra iofs ;)
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla
Överlag är väl klassbackar den största bristvaran som finns i Svensk hockey idag. Tyvärr tror jag de beror mkt på att folk inte ens vet vad en klassback står för.