Helvete också. Men en otroligt knapp 2-1 seger är ju inget att lipa för, vi förlorar ju mot ett lag som även på förhand ska vara "ett nummer större" enligt B-B
Bragd-Birger: Tyckte du HV va bra? Var ju lika usel som timrå ikväll... Backe stog å sov när davidsson sköt.. Ojojoj. Dags för challe fixa detta tills på lörda!!
Varför spelar inte Kokko? Andra matchen han sitter på bänken!?
Uddan: ja naturligtvis det tänkte jag inte på,jag är jävligt trött ikväll.och till alla timrålovers,det är ingen skam att förlora med 2-1 mot hv borta,och börja nu inte prata om nån måstevinna match på lördag,för så är det inte,det finns andra lag som har det värre,fölunda tex.
Katastrof!!! Sundh, Regin och Backe är de enda som är värda att kalla sig hockeyspelare idag!!! Fan, man har sånt bra lag och törs inte ens gå till anfall och spela sitt eget spel utan väntar på vad HV ska göra. Första och främst måste man åka skridskor för att spela detta spel över huvud taget!! Första femman som kostar ett antal tusen kronor per månad ska helt enkelt skämmas. Liten tröst är att HV inte var mycket bättre, men dom kom ju in i zon och kom till avslut. Närmare 10-1 än 2-2.
Uddan: HV var väl ungefär lika grymma som LHC var i första matchen. Med undantag för Modo-matchen känns Timrå fortfarande alldeles för mkt försäsong.
Kokko spelar inte för att han är 7e back. Sundh-Regin-Axelsson var bäst idag framåt men missar ju de lägen de har. Backlund spelar väl bra men har inte varit så grym hittills
RocknRolf2: Sluta löjla dig. HV är, just nu, ett nummer större. Just nu. Jag vet att du alltid tycker att det är timråspelarna som avgör om det ska bli vinst eller förlust, men det finns ett motståndarlag också. Och just detta motståndarlag var sisådär fem klasser bättre än, exempelvis, Modo och SSK. Dock: ta det piano. Timrå kommer.
Uddan: Bra och bra. Bättre. Timrå koncentrerade sig till ungefär 99% på att försöka ligga rätt i banan eftersom dom visste att det skulle smälla annars. HV styrde och ställde. Sedan vill jag ge Timrås defensiv beröm, dom fick ner chanserna till en klart hanterlig nivå. Dock på bekostnad av ett eget offensivt spel.
RocknRolf2: Kankse dags att sätta in Kokko då när dom andra går på knäna. Koskinen till exempel han är inte snabb tillbaka han.. Sen så håller ja me att oskar,peter,anton var bäst idag. Inge snack om saken.
Men Johan kan inte stå och sova i mål heller.. Den pucken skulle han tagit.. Men men tidigt på säsongen fortfarande..
Bragd-Birger: nja defensiven var väl så där.. Tappa ju till 1-1 pga markerings miss.. Sen när davidsson glider in i zon å skjuter är väl inte heller särskilt bra defensivt arbete..
Bragd-Birger: Varför koncentrerade sig inte HV på att ligga 99% rätt i banan mot Timrå. Dom vet också att det smäller mot Timrå om man inte gör det. Men då måste man tordas gå till anfall och inte bara backa hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bragd-Birger: Visst var HV bättre än Timrå idag, fine. Fast jag vägrar hålla med om att HV var så jäkla bra idag. Noway. Men visst, det var inte lika uppenbart att Timrå föll på egna grepp idag som mot LHC
Kul match... Det var inte ens tränarhockey, det var skithockey.
Visst, defensiven först, men vi ska inte ställa upp på det här viset med det skridskoskickliga material som vi har. När man hörde Challe efter andra så fick man ju dock en hint om att det inte var matchplanen, men ändå.
Långa stunder var det bedrövligt och offensiven totalt obefintlig. När sedan Backe har förvana att göra en tavla numera så är det svårt att vinna. En annan sak som avgör är vår brist på speldugliga backar gentemot HV:s pucksäkra diton. Inte ETT enda uppspel eller ens en uppåkning av klass från de nedre regionerna idag och det är bara för dåligt. Kladdet ska vi inte tala om.
Taurus: Därför att dom var något bättre. Något som tillät dom ta tag i taktpinnen och föra matchen. Smälla bakåt hade det kunnat göra ändå. Med full effektivitet hade Timrå kunnat vinna med 3-2.
Bragd-Birger: Som sagt säger bara som de var..De va du som sa att de va en bra defensiv insats idag.. Och jag håller inte med.. För 2 missar 2 mål=förlorad match...
Sen att inte vi gör nåt framåt är mindre bra de me.. Men som ja sa tidigare så är de den sämsta matchen på länge från timrås sida.!!
Jo, men timrå ger dom ju taktpinnen för att man går till anfall med en gubbe i princip. Varför inte försöka spela samma spel som de gjorde i måndags mot FBK. Får ju aldrig nåt tryck i anfallszon då alla gubbar står kvar på röd. Då kommer ju HV i våg på våg.
Uddan: Tycker inte matchen var så jävla dålig som de flesta tycker. Tror inte mång lag i Världen kliver in och spelar ut HIV-71 på bortaplan. Visst ingen tokoffensiv från Tik sida med inte heller från Hv. Tajt match med få målchanser.
RocknRolf2: Men fuck it, jag säger inte att Timrå mötte svenska mästarna: Fantomerna från Jönköping. Men det var det bästa motståndet hittills. FBK var också vassa, och om Timrå kört samma huvudet-under-armen-hockey är det möjligt att vi fått en liknande matchbild. Men, med tanke på att Kenta coachar HV tror jag snarare det hade slutat med en sönderkontrad 4-0 - örfil.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·