Mackelito: ? södertälje leder ju,allt annat skiter man ju i än så länge komma undan kvalserien är vad som gäller slutspel har man ju slutat hoppas på för länge sedan.
Tycker det fan är tragiskt vilket läge klubbledningen sätter detta lag ! 3 ordinarie backar 1 center och 1 juniorback.?! Hur ska vi orka? Tycker synd om grabbarna, man får ju inte en ärlig chans.
En mycket bra bortaperiod. Framför allt att vi vågar spela med så hög press. Mycket olikt oss tidigare i år.
Tacklingen? Såg ok ut, men ett gränsfall. Skulle vilja se den från motsatt håll för det ser misstänkt ut som att han träffar huvudet med tanke på hur klockrent som hjälmen flyger iväg.
Ambroo: jaa..det e ju helsjukt att hockyligan tillåter det..och Vinnerborg han håller klart på HV..att ingen i Timrå reagerar på det...tycker Vinnerborg ofta dömer tik matcher...
Måste säga att jag inte direkt håller med Aarto i att det på något sätt skulle vara positivt att spela resten av matchen med 5 backar. Det här kommer att bli svårt.
mikenomad: Göra sitt bästa? Det gör jag med hemma men inte hjälper det att jag försöker med det! Nä, mer krav! Då ska du se att det blir farrt på isen!
Det måste till att resultaten syns. Annars får man göra om, göra rätt o göra det bäst! Just det ja! Landstingstyrelsen gör sitt bästa dom oxå. Se vad som händer med det.
Hahl Bundy: Nä, jag tycker att vi kan kräva att spelarna försöker att göra sitt bästa. Mer kan vi inte kräva. Jag är jättenöjd om dom gör det. Försöker alltså.
mikenomad: Ähh jag räknade in SSK matchen oxå. Glömde säga det. Så krävande är jag inte!
Varför nöja sig med mindre? Det har vi gjort alldeles för länge denna säsong. Våga ställa krav! Det har min fru lärt mig! Hon vet detta med att ställa krav.
söder över: Det jag vill se ikväll är ett klassikt Timrå hemmaspel på bortaplan. I alla fall som man spelade förut på hemmaplan, dvs en hejdlös forechecking och skridskoåkning utan dess like. Nu är det dags att man bjuder upp till spel på bortaplan. Vill verkligen inte se ännu en bortamatch av slätstruken och avvaktande karaktär!!! Lindbäck agerar vägg a la Kapanen, Skogs(om han nu kan spela) agerar som på den gamla Mora tiden. Forwards måste fullfölja sina tacklingar och köra musten ur HV-backarna samt att rensa rejält om det behövs i egen zon och inte detta förbannande duttande(Hynning, Moe m.fl.) Kom igen nu TIK! Nu åker vi! Mot solen! FORZA!!!
Hahl Bundy: Vi ska nog kunna lyckas gneta till oss en poäng ikväll. Vad sägs om ett härligt 0-0? En trepoängare mot Rögle känns som en nobrainer. De håller ju på att träna ner sig inför kvalserien. Sen sätter vi in nådastöten mot Telje och börjar mysa lite inför OS med vetskapen om att SSK i princip är avhängda. :)
mikenomad: Själv kräver jag tre poäng efter bortamatcherna mot HV och Kickers. Jag ser dock som något mer troligt att dom kommer mot seriejumbon än mot serieledarna.