mikenomad: Hur kan det bli 0-7 om Kolan gör två självmål....? Nu är det något jag missat på mattelektionen. 2-7 borde det väl bli...? Ja vi säger det...2-7 :-)
honhunden: jag tror på 5-1 timrå! där går jag all in. guld stjärnan å bonus poäng får jag om ko(a)lan gör 3p varav ett är mål gjort via rumpan... om jag tolkade mina ticks ryck i vänster lillfinger rätt...
honhunden: Tvivlar på Timrå? Det enda jag inte tvivlar på när det gäller Timrå är att man kan aldrig slappna av och lita på Timrå. Som Timråit vet man att lidandet och förnedringen aldrig är långt borta...
mikenomad: Det borde jag fattat då jag oftast gör likadant. Råkade göra det på en intern tippning MoDo-Timrå för några år sedan då jag kaxigt fyllde i 7-0 även då. Vi torskade med 8-1 men pinsamt nog vann jag ändå då jag vänt på siffrorna....en ful MoDo-tröja som ligger eeeeh i garaget
Timrå Icon: Ahh där sa du ett sanningens ord! Tänkte inte på det.
Jag har alltid på mig på matchdagsmorgonen: Hela kittet som jag skrivit om förut. Då är jag som snyggast, starkast o bäst, det behöver aldrig nån påminna mig om då.
edit: Jag är som allra snyggast, när jag har tjejens Timrå-linne på mig, som är tight o slutar ovanför naveln.
dr-nix: På pappret har vi ett klart svagare lag. Hade vi haft Corso och Sonnenberg så hade vi kunnat konkurrera men nu krävs det att Pitkämäki storspelar. Vi har ju slagit HV borta förr med ett sämre lag så...
Per HApps: Synd på Röymarks chans där, den skulle ha suttit. Helt omvänd matchbild än vad jag väntade mig. Det är vi som har tryck och HV71 som kontrar livsfarligt.
Olle: Som vanligt duktiga webradiokommentatorer i Jönköping. Dock är bisittaren en otrolig förespråkare för defensiv hockey. "Säkra hem med tredje gubben" är hans vanligaste kommentar.
Mycket trevlig period. Bra fart på rören och kreativt spel. Givetvis får HV en del farliga kontringar, men kan vi fortsätta så här så har vi bra chans idag.
John K: Bra period men det kunde lika gärna ha varit 1-0 istället för 0-1. Inte så mycket slarv (förutom kontringen på blå med 4-1), vi har mycket puck, vi har bitvis riktigt bra tryck och vi har haft några fina lägen till fler mål. Imponerande är att ALLA femmor jobbar stenhårt, inte bara finnfemman som kommer till farliga avslut.
åker ju inte ner och tittar på en förlust..
historian från linköping när jag var där och tittade ska INTE upprepa sig. =)
forza timrå alé alé alé!!