Laban: Jo, jag ironiserar bara lite efter man hört Boorken och Wikegård...helt sjukt att Wikegård inte såg en enda bra grej TIK gjorde - HV bara "slarvar" , "bjuder" , "missar" , iallafall nämde han inget...men visst - HV blir alltid lite skitnödiga mot TIK när de inte får utdelning som förväntat.
0-2 ifjol var ju helt sjuk, bland det roligaste man sett faktiskt :-P
Tycker Hv gjorde en helt Ok match speciellt i första perioden då man parkerade i TIK zonen.
Men som vanligt denna säsongen är man för tok infektiv och det¨ straffar sig.TIk gör en helt Ok borta match där man såg lite av det "gamla" TIk med mycket skridskoåkning och vassa kontringar.
Visst var det maxflyt i första, men från en bit in på andra och framåt så kontrollerad TIK matchen relativt väl.
Tycker pastorn ser lite trött ut. Hoppas han kör på en sässe till!
Edit: När nån frikyrklig nämner ordet flyt i samband med hockey så kommer jag osökt att tänka på, 2-0 TIK, Lello, skridskoskena och tripping på Backe...
Förra året vann TIK med 2-0 borta mot Hv fast man var helt utspelade och förlorde skotten med 50-18.
I kväll var det Åkerlund som storspelade.TIk gjorde en bra bortamatch men det är fan imig ett under hur TIK lyckades leda med 2-0 efter första perioden.Hv hade många riktigt bra chanser men Åkerlund var bra men räddades av sina stolpar vid tre tillfällen.
Hockey går ut på att vinna och göra fler mål än sin motståndare och det gjorde verkligen TIk i kväll...
Nu ska jag knäppa mina händer, gå ner på knä med psalmboken i famnen och be till herren om att det var smällen över benen vid 0-3 som fick kung Timo att grina illa. Det får bara inte vara rygga! Det förtjänar inte han, det förtjänar inte vi, det förtjänar ingen...
Edit: Passar samtidigt på att be en bön för Kolan, chipset, hakan, toy, semlan... och Gynning.
Smokey: Det märkliga är att utvecklingen går bakåt. Mindre hockey live, mer framför TV:n. Om detta även gäller den sexuella biten kan vi nog förvänta oss jävligt klena årskullar framöver.
Fan vad jag älskar att slå äckel HV! nu kan jag inte sätta ord på de underbara känslorna som uppstår när man ser HV förlora som Hahl Bundy kunnat kanske, men fyfan va härligt det är att slå de där äckliga "VI HÅLLER PÅ HV BLÅÅÅ""!!
Smokey & lincoln: Ok, ok. Swehockey kanske inte är riktigt så oldschool som flaskpost, teleprinters och budkavlar men...wake up and smell the other side of Dackefejden!
Smokey: Riktig Old School ar att ringa till ST:s resultattjanst...som man gjorde pa den gamla goda tiden nar IFK Sundsvall hade bortamatch och man inte kom at sportradion. Fan...hmmm...vad var det for nummer nu igen? En telefonsvarare dar nagon last in resultat i halvtid etc.
liston: Då spud troligtvis har någon form av sexuell smygbesatthet av Timrå kan vi nog räkna med att han har nävarna någon annan stans än på tangentbordet för närvarande;)
liston: Personligen så är jag inte upprörd på Kuben. Visst, han missade Laines filning och highstickingen på Jokela. Normalt missar Zebrorna betydligt värre saker än så. Synd på målet dock.
Timrå Icon: Genom att prata småländska så gnider han in saltet djupare i HV-såren.
Han får dessutom gärna fortsätta med alla sina vidskepligheter (och gärna lägga till några) så länge som det leder till att hans vänskap med stolparna fortsätter.
Förbannat skön seger! Själv körde jag en oldschool i kväll utan TV och radio. Endast Swehockey och denna sida. Funkade ju ypperligt.
Men Timrå är märkliga i år. 1 pinne på tre hemma, sedan 6 på tre borta. Mot VF, FBK och HV. Skönt att Åke höll också, även om jag som sagt inte såg hur han gjorde det.
Och Snippan ångar på. Nästan så att man tar två wirrar i kväll. Eller, VF torskade ju också. Vi tar en trippel, och låter dimman ta oss!
fighter: "Utvisningarna kostade oss matchen" står den förbannade pottsorken Janne Carlsson och säger!!! Men tjena! Mysko då Åke intervjus och pratar småländska hehe
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
0-2 ifjol var ju helt sjuk, bland det roligaste man sett faktiskt :-P