1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591251 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2010-10-28

« · 1296771 Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
erathoo: Jo i och för sig...men jag tror mer på Pitkämäki just nu iallafall.....
Kommentera

Åkerblom i 6e: ...det hoppas jag me...
Kommentera

erathoo: Pitkämäki med
Kommentera

Timrå Icon: ...men är inte Åkerlund en "HV-dödare"??
Kommentera

Är det bara jag som tycker att Pitkämäki borde få fortsatt förtroende mellan stolparna.....?
Kommentera

Perra inför matchen...
Kommentera

erathoo: Spudie verkar angelägen om att ha Frögren med i kvällens match mot hans MöDiom ;-)
Kommentera

spud: har du läst JimmyH's blogg så tror jag karamellen trillar ned - det handlar väl mer om konsekvens inför anmälningar eller inte till lotterinämnden.

Sen är det väl naturligt att det blir diskussioner härinne när TIK:are varit i ropet i 3 av fallen.....
Kommentera

spud:

"Hehe, om man tar bort det som saknar innehåll i ditt inlägg, så lämnas ett även till bokstäver tomt inlägg. "

Du om någon borde veta. Det är ju så 99,9% av dina inlägg ser ut.
Kommentera

spuddie: Det diskuteras mer på temat inkonsekvens än på ett inkonsekvent sätt.
Kommentera

spud: tjeeena pojke! äntligen är du igång varför har det dröjt?
nja jag tyckte nog att pikkas tackling på mäntymaa var lite mer diskutabel än frögrens armbåge.

jag har varit lite duktig å försökt se saken ur lu93rowa´s synvinkel å då kom jag fram till att pikka ev kanske lite i ena hörnet hade med sig lite väl många skär å hög fart in i smällen. han tar inga nya skär precis innan smällen men han hejdar inte farten på de 13 han tar i momentet innan heller. pikkas avstängning kan jag leva med!
Kommentera

Simmalugnt:

Hehe, om man tar bort det som saknar innehåll i ditt inlägg, så lämnas ett även till bokstäver tomt inlägg.

Så att ena stunden argumentera för vårdslösa tacklingar inte ska rendera till avstägning till att sedan vända kappan låter inte inkonsekvent hos gemene tik? Spännande.
Kommentera

spud:

Nämen ser man på Överste Troll är på krigsstigen igen, men jag förstår att du hänger här när inte ens dina egna gillar dig.

Vad är det som är snurrigt? Inkonsekvensen ligger väl hos DN snarare än i denna bok.

Jo, det är absolut så att det är oacceptabelt när en av våra spelare blir tacklad, helt rätt. Hur vore det om du tog dig iväg och såg ditt favoritlag på deras hemmaplan innan du fäller sådana idiotkommentarer?
Kommentera

söder över: Tycker att det saknas konsekvens i denna bok, när Pikken sänkte finnen i VF då grinades det här över att han fick avstägning, men nu när det accepterades farliga tacklingar då grinar ni över att det inte blir avstägning, för att i nästa stund anklaga domarna för inkonsekvens.. Hel snurrigt.
Hur ska ni ha det? Ska man få tackla så länge det är en jycke som tacklar? Eller är det bara när jyckar tacklar vårdslöst som det är acceptabelt? Eller är det oacceptabelt när en jycke blir tacklad?
Kommentera

erathoo: ja alltså det är juh som en äcklig canser svulst det här med tolkningar.
jag tror också att frögren hade fått sisådär 5 matcher om det var davidsson eller någon annan utav det "folkkära" hjältarna.
det borken snabbt nämner å avslutar chatten på neetet med: att pikka nog fick smaka på sin egna medicin. är ett tänk som de som ska skipa rättvisa och se till spelares säkerhet absolut inte får ha! då blir det ju ännu farligare att vara spelare i sverige ju!
men sedan har nog vilket lag som ska drabbas utav avstängning mer att göra med tolkningen av tacklingar att göra än vad jag ville tro tidigare. nu vet man lite vart skåpet skall stå.

för jag tror inte att det här med att äta sin egna medicin gäller alla lag...
om halonen knätacklar thörnberg lite lagom sådär ni vet så att det "bara" blir en rejäl blödning lågt på lårmuskeln isst för ett söndertrasat knä med ledband å korsband hängandes utanför så tror jag inte en sekund på att det kommer heta -Thörnberg råkade ta en dos av sin egna meduusin! i media sedan...

nää snarare: Halonens våltäckt se den här! eller En av de största genom tiderna inom svensk hockey nära att tvingas avsluta sin karriär! sedan i under texten står att läsa: mentalt störd timrå idiot... osv...

det är ganska tröttsamt med tanke på att thörnberg nästan borde innehava en trofée för sitt knätacklar rekord!

Det kändes lite som att timrå vek ner sig efter smällen mot pikka i matchen mot färjestad innan den smällen tyckte jag timrå stod upp bra mot sina motsåndare.
jag förstår dock om några killar inkl pikka blev lite skakade eftersom det såg rätt otäckt ut!

vidare så tog man heller inte sådana jätte onödiga utvisningar mot fbk tycker jag så lite positiva saker fanns det allt att ta med ner till jkpg ikväll!

alltså : ingen jävla nervikning ikväll! halonen jokela ev. skogs karlsson granath å grabbarna får minsan stå upp hårt för våran målis! det brukar sprida sig till resten av laget då...

corso får jätte gärna vara irriterad på allt å alla ikväll med fast kanske försök lägga lite mer fokus på spelet å definitivt inte tjafsa till sig en jävla 10 igen!
Kommentera

Frella: Ja det är Karl Anka över allt som har med domare och disciplinnämd att göra! Usch.
Kommentera

Frella: Rätt roligt det här med avstängningar. Många har säkert glömt att Halonen fick TVÅ matcher för sin armbåge mot Fasth! Som alla vet så spelade Fasth i nästa byte....
Kommentera

Frella: sorgligt men troligen sant....
Kommentera

JimmyH: Är rätt övertygad om att ifall tacklingen landats på t ex Davidsson så hade Frögren varit avstängd. Större förtroende än så har jag inte för dessa herrar.
Kommentera

73Sjöbba: Äääh vi tar in Machulda igen. Nu måste väl revbenet läkt...? Eller har han full atp och pension nu? :-). Han var nästan den ende i TIK då som inte hade mjölktänderna kvar ;-)
Kommentera

JimmyH:

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar?

Din tolkning ligger i linje med den uppfattningen som jag och många delar, nått är surt, eller kanske en hund är begraven. Ett beslut som inte kan ändras är ett dåligt beslut, eller?
Kommentera

73Sjöbba: Jag diskuterar inte tolkningen. Jag diskuterar sättet han presenterade sin tolkning. Jag gillar inte när någon stoppar ord i mun som jag inte har sagt eller vill stå för.

Jag har för övrigt skrivit om Frögren-grejen igen om någon vill ha något nytt att tolka:

Kommentera

JimmyH: Även jag tolkade det som Nisse, men det kanske var en dålig tolkning från min sida.
Kommentera

Nisse: Ja precis. DU tolkar. När man studerar får man även lära sig att se skillnaden i att något ÄR på ett visst sätt och att skriva att man TOLKAR något på ett visst sätt.

Jag hade föredragit det senare.

Kommentera

JimmyH: Jag trodde i min enfald att det läsaren gör är att tolka det skrivaren skriver. Åtminstone är det det som jag lärde mig under min studietid. Utifrån detta tolkar jag det som om Du är negativ till att ta hit Sonnenberg.
Kommentera

Nisse: Visst får du tolka som du vill men skriv då att det är en tolkning. Nu skrev du på ett sätt som att det skulle vara en accepterad sanning att det funnits en veva där jag varit negativ mot att ta hit Sonnenberg. Det stämmer inte.

Jag ställde några diskussionsfrågor till mina läsare.

Kommentera

Timrå Icon: Enda berömmet dom kommer att få här är när Sonnenberg bekräftas och det inte är för sent att nå slutspel :-)
Kommentera

Nisse: Möjligtvis då de värvat någon riktigt vass för att få lite beröm ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Inte alla, men det finns dom som ........Det här är en fråga som skulle vara som vikt för vadslagning, om man nu kunde få ett sanningsenligt svar även offentligt och inte bara i " slutna" sällskap. :-)
Kommentera

Nisse: Inte fasen läser de här inte :-)
Kommentera

Nisse: ALLA vill ha hit Sonnenberg! Även TJ och Jimmy! Troligen de flesta i laget också. Förutom den/de som eventuellt måste offras. Tror iallafall jag....
Kommentera

Timrå Icon: Jag har aldrig trott eller tror att Timrås styrelse kommer att fatta sina beslut utifrån en blogg och bloggare, däremot läser dom vad som skrivs både i bloggen och här på HS.
Kommentera

JimmyH: Jag tolkar i alla fall det Du skriver den 18 oktober innan spelarbetygen som negativt angående Sonnenberg. Men jag kan ju ha fel och då är frågan om jag som läsare tolkar på mitt sätt eftersom jag vill ha hit Sonnenberg eller att Du som skribent uttrycker Dig på ett sätt som kan tolkas olika....
Kommentera

Nisse: Nog för att Jimmy är en av landets mest kompetenta hockey-bloggare och mest troligt skulle kunna vara sportchef i bra många elitserielag men jag tror ändå inte han påverkar vår styrelse i den frågan. En blogg är en blogg. Sedan tror jag inte han är negativ till Sonnie i truppen heller. Men vi har inte ekonomin. Just nu...
Kommentera

El Maco: Det är bara en person, jag säger det igen, en person som driver detta hårdnackat och det är T J. Styrelsen har haft uppe att se över truppen och om T J skulle lägga ett förslag som innebär att inhandla Sonnenberg så kommer detta att gå igenom i styrelsen. Jag har skrivit att risken är uppenbar att det redan blivit prestige i denna fråga med Sonnenberg. Kom ihåg yttrandet. vad är problemet, vi ligger ju 3:a. Hur är vi till nu i serien ? Var kommer vi vara vid juluppehållet ? Ingen som vet. Men det vi vet är att truppen är riktigt tunn. Ambroo - helt rätt, inget slutspel. 250 kg. Just sådant kan ge oerhört mycket pengar, men det var ju skämmit.....
Kommentera

Nisse: Det har aldrig funnits någon veva där jag varit negativ till att signa Sonnenberg.
Kommentera

250kg kärlek: Jag säljer naturligtvis 200 000 "vanliga" bärkassar per år. Men det blir enorma volymer ändå om man räknar samman butikerna.
Kommentera

Nisse: Jag tycker att en enormt bra idé hade varit att man nu när Timrå IK-kassarna ska ut kunde göra något kring det. T.ex. Så hade man utan några större kostnader kunnat trycka upp Sonnies ansikte eller kanske en fyndig text att bäsrkassens intäkter går oavkortat till att ta hit/skapa möjligheter att få hit Sonnenberg.
Jag tror att Timrå IK får en krona per såld kasse. Och om jag säger att min lilla låda säljer ca 200 000 bärkassar per år så förstår ni hur mycket pengar det handlar om när de flesta butiker har kassen till försäljning.
Dessutom skulle man få ett mycket bra instrument på hur öronmärkts insatser skulle slå ut.

Hade det funnits plats för lite tankesmedja i föreningen så skulle detta vara ett klockrent sätt att åtminstone testa möjligheten. Undrar just hur många som skulle välja Timrå-kassen om ändamålet hade varit att använda pengarna för att finansiera Sonnie.

Nu vet jag inte hur mycket föreningen budgeterat i intäkter redan för kassen. För det måste man kanske lyfta ur den redan fastslagna budgeten. Jag tycker tanken är intressant.
Kommentera

Nisse: Jag gissar då på att man inte budgeterat med slutspel?
Kommentera

erathoo: Och jag menade varje stavelse.
Kommentera

El Maco: Ja annars lär han bli lika långvarig som Anna Book på en salladsbuffe'....
Kommentera

Nisse: om man har ett styrelsebeslut på att klubben ska gå 5,5 mkr plus (om möjligt) för att återställa ekonomin handlar det väl inte om klubbdirektörens ansikte och huruvida det sitter på sin plats eller inte? Ska TJ skita i styrelsen och bränna sparpengarna allt annat lika? Han lär väl hålla sig till just budgeten precis som man gör i andra organisationer om han är klubbdirektör?
Kommentera

El Maco: Pengarna finns. Budgetöverskottet är 5,5 mkr och det på en "snålbudget" för att täcka upp de två senaste årens underskott något så när. Detta betyder att om det går som dom tänkt och budgeterat så kommer Timrå att redovisa ett överskott på 5,5 mkr detta år. Då är frågan, finns pengarna eller inte i detta läge ?
Kommentera

Nisse: Prestigen? Tappa ansiktet? Det handlar väl om att ha pengarna?
Kommentera

Nu har T J ett gyllene läge att komma ur prestigen i fallet Sonnenberg i och med Hallins problem. Värva Sonnenberg och säg att " utifrån skador och en redan tunn trupp samt att lander med största säkerhet försvinner till VM så har vi beslutat att förstärka och bredda truppen med Sonnenberg". På det sättet har alla ansiktet kvar och laget har en rimlig chans att kunna gå runt på 4 kedjeformationer fast det är skador. Bit i det sura äpplet T J och släpp prestigen. Är det ingen som reflekterat över att T J:s senaste utspel om Sonnenberg kom i samma veva som Jimmy H. var negativ till Sonnenberg .......?
Kommentera

erathoo: hjärta jeremy! hoppas han kommer in i truppen inför hv
Kommentera

Ambroo: Vi har Jeremy......
Kommentera

Kerstin_k: Synd att Valdix skrev på för Oskars för det är såna här gånger man önskar att en sån som han vore tillgänglig.
Kommentera

Ambroo: Frågan är väl bara vem av alla bredspelare som får hoppa in på Hallins plats? Det finns ju ett gäng på bänken att välja mellan...
Kommentera

Ambroo: Får man spekulera i en fraktur och borta till jul? Blir nog ingen Sonnenberg utan två utfyllnadsspelare innan det är klart. Fast då kanske vi står oss. Eller kan vi plocka Wallén från GBG? Känns som han har mer i sig än vad han fått ut där nere.
Kommentera

HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Jag går ut försiktigt optimistiskt och konstaterar att det är skönt med bredd...
Kommentera

« · 1296771