1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590302 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2012-11-13

1534121 · » Till forumet

Sv: HV71 - Timrå IK 2012-11-13
Blizzard: Sebbe fick en 4:a i ST. Kommentar?
Kommentera

Kan inte vara förvånad över resultatet. Vi möter det bästa laget f.n. på bortais, vilket iofs är bra om man ser det i ett historiskt perspektiv. Men med de frånvarande spelarna och glidarmentaliteten i matchen så klarar vi inte att vinna. Kändes värst i egen zon. Backarna fick jobba arslet av sig men de är i numerärt underläge i egen zon, forwards vafalls? Skärpning tills AIK-matchen tack.

Det jag är mest förvånad över är domaren, Vimmelstyret gör väl en hyfsad insats? Kanske har han skärpt till sig elller fått sig en skopa ovett efter de klassiska insatserna HV-TIK emellan, eller så spar han det till slutspelet. Å dit vill vi! Kom igen nu.

Kommentera

zigge: jasså . För han sitt lag till toppen . Eller åker han omkring och ser ut som han gör nåt men de händer ingenting .
Kommentera

Olle: nä vi kom verkligen inte närmare under tredje perioden...

Det understryker verkligen behovet av att spela ett bra försvarspel hela matcherna. Däri ligger våran chans att vinna...
Timrå ik måste se till att inte släppa in skitmål. Vi är för svaga offensivt för att knäcka hembackade lag... O det faktiskt med eller utan gunno.

Pp funkade hyffsat när hedström o co var på isen.

Erixon gjorde en svag match mot hv ikväll.

Såg något om att lee goren var på g till lhc... Inte mig emot. Något är skumt med hans lag hattande...

Betyder det att pyrret spelar mot aik? ;)
Kommentera

zigge: Ha ha vem bryr sig? Inte jag.
Kommentera

Mäster T: Vamp-Ola var bra ikväll - men han ville ju inte spela med er, går tydligen bättre med Väckxsjiö.
Kommentera

Olle: Till skillnad från Challe så hänger vi INTE gärna ut våra egna spelare!

Apropås Challe ja, knappast nån som saknar honom här uppe? Han gör ett GOTT jobb med DIF, hehe! :-)

Kommentera

Olle: Jag förväntar mig som sagt var inte mer. Bara bra om ni är ovetande.
Kommentera

söder över: fast man kan inte spela en tredjeperiod som vi gjorde idag när man jagar kvittering. Det håller inte. Det fanns inte en enda farlig chans på hela perioden. Nordgren saknades, det var väldigt uppenbart. PP-spelet såg ut som förra säsongen.
Kommentera

NuMo: jag såg bara sammandraget och du kan väl inte förvänta dig att man ska se mer Modo än så? Jag frågar för man vill ju inte hänga ut någon felaktigt som filmare, det är ju en synd av gigantisk proportion.
Kommentera

Olle: Nu filmar ju Modoiter av hävd mer än TIKar, så det vill vi inte avslöja, speciellt med tanke på att ni inte kan räkna ut det utan den hjälpen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: fast jo om timrå ik hade varit på tå i egen zon så som dom varit tidigare under året så hade inte hv fått varken ettan eller tvåan...
Det var direkt svaga insatser i egen zon.

Just spelet i egen zon är juh det som skall vara prioriterat...
Kommentera

zigge: grattis till segern. Men jag måste få veta: Vem är spelaren i Modo som faller framåt på mage när han blir hakad? Jag behöver dom uppgifterna till min svarta bok av filmare :)
Kommentera

zigge: vi hade behövt mer än lite flax i kväll, i tredje kom vi knappt in i zon. HV71 är bra när dom är dåliga när Timrå är usla. Så skulle man kunna säga ungefär...
Kommentera

mikenomad: Pyrret vore mumma nu....
Kommentera

mikenomad: Längtar Du fortfarande till Hockey? Elr gick det snabbt över?

Nä, trist, ni borde kunna stulit 1 pinne med lite flax. Vi hade Storflax o stal 2, trots uselt spel.

Kommentera

Dream Team: Vi är öht oerhört dåligt rustade för att bemöta bra försvarsspel. Man kan tjata till dödagar, och det tänker jag göra så länge inget händer, vi är trubbigare än Jämtins tryne framåt. Och inte blev det bättre av att vi saknade Gunno. Det är inte pga uselt försvarsspel vi förlorar matchen.
Kommentera

mikenomad: Det såg heller inte ut som att HV gick på max, vilket bara förstärker vår underlägsenhet i matchen. Vi mötte seriens för tillfället bästa lag på deras hemmaplan och dom spelade ett tätt försvarsspel som vi inte hade några medel att ta oss igenom, svårare än så behöver det inte vara att förklara matchutgången.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Som i all lagidrott påverkas ett lag av motståndarnas spel. Att säga att vi skulle ha vunnit i kväll om vi bara hade spelat som vi gjorde mot Modo, är fullständigt befängt.
Hade vi kört på 100 procent hade HV spelat på ett annat sätt.
Och att HV var dåliga beror till stor del på vårt försvarsspel.
På samma sätt såg vårt anfallsspel illa ut eftersom HV försvarade sig riktigt bra.
Hade vi gått för fullt offensivt hade vi förmodligen förlorat med 5-0.

Kommentera

Vad hände? Vi skulle ju vinna. Jag är besviken.
Ja ja den viktigaste matchen denna vecka är mot AIK.
Jag tolererar inte en poäng förlust där.

Over and out.

Nu #flaskan
Kommentera

Blizzard: Fast vi var inte bra ikväll och jag håller i sak med dig. Tycker bara att ord i stil med "usla", "pinsamma", "värdelösa" etc är överdrivna.
Kommentera

Nä du Blizzard, den här förlusten får du ta på dig #matchtrådsjinx
Kommentera

Blizzard: Men kan du förklara för mig varför du som har sådan förkärlek till att könsordsbenämna utvalda spelare utelämnar Lundström med tanke på hans ingripande vid 1-0 målet när du antagligen hade spytt avföring på Bellan för samma sak? Oavsett övriga prestationer i matchen.
Kommentera

Blizzard: ja det tråkiga är att man under uppehållet säger sig ha tränat på sitt grundspel...

Hade man fått ut något av den träningen så hade man som hv spelare inte kunnat valsa in i slottet o trycka i en tunnel på lundström...

Det här var en svag insats o jag hoppas att dom får höra det nu efter matchen. Jag kräver mer än så här av dom o det hoppas jag nubben gör med i egenskap av chef...

Men men nu har jag gnällt av mig lite o morgon tränar jag damfotboll o på torsdag tror jag säkert att 3 poäng är fullt skäligt...
Kommentera

mikenomad: men såg du hur vi förlorade eller? eller är du en sån som bara ser hemmamatcherna live och f5'ar på swehockey när vi lirar borta? 

det som gör mig förbannad är HUR vi förlorar, hade vi kört 70% på det vi gjorde mot modo i 2:a hade vi vunnit, ni kör vi fan max 55% av vad vi kan, det var så jävla fet smäll i ansiktet till fansen som var på plats om det var några. 
Kommentera

mikenomad: ööh ja...
Timrå spelar denna match långt under sin nivå...
Så ja det var ett skit runk lag att hålla på ikväll...
Som sagts här nedanför så var man inte noggran i försvaret. I anfallen stod man för det mesta stilla o då tar man inga dumpade puckar...
Kommentera

söder över: första matchen efter uppehåll... isen verkade ju vara jättekass.

tempot var knappast bra om man jämför med saik-lule där var det ganska rejält högre fart. hade vi mött någon av dessa lag hade det blivit pisk med 6-0.

nu tar vi 3 friska på torsdag!

#motslutspel

Kommentera

söder över: Ja idag var inte HV bra, DET är ju mest jävla frustrerande, att vi gör att HV vinner, det är VÅRA misstag som är så jävla tydliga och hur vi uppträder i 3:e är pinsamt och tragiskt.
Kommentera

Sopor!
Hoppas att mästers rykten blir verklighet.. Här verkar det behövas en injektion...

Vi är sjukt tunna o jobbar ganska jätte trögt...

Jag köper inte att håve är såååå jääääävla bra utan vi kommer upp i ca 55% av vår kapacitet...
Alla verkar glida omkring o vänta på att någon annan skall kliva fram... Nä det här var ett fett jävla kliv bakåt för oss...

Ok i kväll var lundström även om han var svag på deras första balja. Han gjorde likväl några riktigt bra räddningar som tex när törnberg mini var bortglömd mitt i slottet.

Piss ikväll var bla önerud som inte kom någonstans alls på isen och det räckte gott o väl med ett långfinger pet i bröstkorgen för att simon Skulle dra i isen som fura... Hur många i truppen är sjuka?
Kommentera

El Maco: såg hela matchen av timrå, och såg man sista perioden av timrå, tror jag vi har goda chanser att förlora på torsdag.
Kommentera

Blizzard: Frölunda har 29 p.
Kommentera

Hur många gånger nämna kommentatorn Jämtin idag? det är inte så att han inte spelat ES på 8år, han har bara bytt till ett annat jävla lag, hur fan kan man vara så jävla partisk som kommentator, han hade ju HV-blod ut i fingerspetsarna.
Kommentera

MEN MOGET ATT TA BORT INLÄGGET DÅ!

1. 1-0 MÅLET, MARKERING HALLÅÅÅ? HUR SÄMST KAN MAN BLI

2. 2-0 SE OVAN, VILKA SOPOR

3. VI HAR POWERPLAY, DET STÅR 2-1 VI HAR CHANS PÅ 2-2, VAD GÖR ERIXON? JO HAN DUMPAR NER TVÅ VÄRDELÖSA PUCKAR SOM HV TAR HUR JÄVLA ENKELT SOM HELST, TACK ERISON FÖR ATT DU FÖRSTÖR VÅRAT PP, HAN ÄR FAN SÄMST!

4. HAGOS, HUR DUM FÅR MAN BLI, HUR FAN KAN MAN GÖRA SÅDÄR MED 3MIN KVAR!!!! 
Kommentera

mikenomad: sämst var isen.
Kommentera

superfalle: Modo vann i OT.

Såg sista perioden med AIK. Jag tror vi har goda chanser att vinna på torsdag.
Kommentera

Blizzard: Ett Timrå med rätt många spelare borta förlorar mot serieledarna på bortaplan med ganska knapp marginal. Ja fy fan vilket jävla dynglag man håller på. Satans bögjävla runkspelare. Typ.
Kommentera

7. modo 30P
8. Frölunda 28P
9. Timrå 25P
10. Växjö 22P
11. AIK 20P
12  Rögle 19P
Kommentera

Å cp modo tappar ser jag . Fy faan
Kommentera

ersson: om man ändå hade bild som var värld namnet...
sitter på 100mbit/s lina o streamen körs i 800kbps....
Kommentera

söder över: tack hagos...
Kommentera

Fy fan va svagt av hagos
Kommentera

Lemmy: Stängde av ljudet till slut. Klarade inte av karln något mer.
Kommentera

I spelet 5-4 kan man kräva mer, tycker jag.
Kommentera

73Sjöbba: Kraven på att bli matchkommentator hos C-more kan inte vara höga. En avsugning räcker tydligen.
Kommentera

El Maco: jag kom på det, den krullhåriga Riksgrisen menade jag. :-)
Kommentera

Eftersom Bragdbirger är offline kommer vi vända och vinna.
Kommentera

73Sjöbba: med det kandu syfta på åtminstone tre spelare i HV
Kommentera

söder över:härlig propp av Andersson på Riksgrisen. 
Kommentera

73Sjöbba: snacka om kliniskt avslut uppe i högra krysset! Mumsigt!

Ni som kikar på matchen: kolla hur våra spelare agerar när vi har puck... Väldigt få som verkligen tar jobbet o gör sig spelbara... De flesta åker omkring i skugga o gömmer sig...

Svårt att vinna matcher på egen hand.
Molinder är värst vad jag kan avgöra... Totalt meningslös på isen om han inte vill ha puck...
Kommentera

73Sjöbba: Jo, men spelet....? Märks att vi saknar Nordgren. Anfallen blir alldeles för oorganiserade. Hoppas verkligen han är tillbaka på torsdag.
Kommentera

1534121 · »