1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

HV71 - Timrå IK 2023-01-31

« · 2458723 · » Till forumet

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Forsberg 1978: varsegod
Låst ämne

Tack Timrå, er kan man lita på!! 👊😁👍
Låst ämne

Greven: vilka jävla frågor André Pettersson får av kommentatorn. Dom pressar ju ändå oss i dryga 45-50 minuter så någon halv-positiv fråga bör han väl kunna få?
Låst ämne

André Pettersson vet att det är kvalet som gäller. Syns i kroppsspråket.
Låst ämne

Zappaholic: Vassego, slit inte ut Jacke nu bara. =)
Låst ämne

Olle: Håller jävlarimig med dig!!!!
Låst ämne

Olle:

Bedrövlig insats. Knappast. Vi gör en ruggigt bra förstaperiod. Vi går ned oss i andra helt klart, men i 3:e krigar vi på Jvligt bra. Får ju fatta att vi möter ett desperat HV med ny tränartrojka även. Fn ibland vet jag inte om du ens hade varit nöjd med CCCP om du bott i Moskva på 80-talet.
Låst ämne

Om HV åker ut tycker jag vi kan fundera på att plocka Oliwer Kaski.
Låst ämne

empa11: haha klockren bild 😂
Låst ämne

bar mofftak:
vi har
tim juel
Låst ämne

Ha ha, vi är ett(1) plusmål ifrån att vara seriens bästa bortalag....Köng!
Låst ämne

The great one: ett desperat HV71? Det beror ju på hur man ser det eller hur? Jag säger att vi möter ett bottenlag med noll självförtroende och vi är ju några ramträffar i tredje från att tappa poäng. Hade vi mött ett lag på övre halvan med den här arbetsprestationen så hade vi inte vunnit idag.
Låst ämne

Oakleafer : Underbar seger ikväll! Skål!

Vi är nu 1p bakom Örebro och har 5p ner till Leksand som jagar

En till 3a pä torsdag så ser det riktigt bra ut
Låst ämne

Vi ä Timrå IK å vi ä SÅ FUCKING BÄÄÄSST 🎉🎉🎉
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låst ämne

SMÅLAND: Och där vart nog HV med allra största säkerhet klart för kval, dom tar aldrig in på Brynäs.
Låst ämne

Olle: Matcherna mot Örebro, Brynäs, LHC och nu HV har haft samma tendenser. Vi dominerar första perioden men viker ner oss och tappar momentum totalt.
Låst ämne

SMÅLAND: Bra jobbat nere i bibelbältet idag!
Låst ämne

Zäta75: Kaffe kaka, fjärde raka! Med lite tur. Jag tror vi kan bättre på torsdag.
Låst ämne

Forsberg 1978: Kul att Blomman måla! ❤️
Låst ämne

Tjena ”kamrater”!
Ville bara komma in och tacka för er för en stark seger mot HV och tacka för Jacke Blomqvist❤️
Låst ämne

Sputnik: Det är smågrejer som gör det. Typ att man börjar slå puckar på måfå så fort man blir lite pressad istället som i första att fortsätta vara kylig.. Så helt plötsligt så bor HV i våran zon. Men men, det fysiska spelet och defensiva hemjobbet var ändå bra, trots att vi gav bort initiativet i matchen och slutade vara först i närkamper. Viktiga 3p
Låst ämne

Woody: Ja hoppas detta var en läropeng. Jobba ändå in i kaklet nu på torsdag så befäster vi platsen i topp 6!!
Låst ämne

Woody: fan vad skönt att ni dängde dit jesuskrigarna
Låst ämne

Sputnik: HV är inget skitlag! Det är inte lätt att vinna borta mot något lag i den här serien!
Låst ämne

Tigerhjärta: 10 poäng nu ner till HV finns hopp även om saik var bleka
Låst ämne

Olle: Jaja, vi har alla olika "hockeyglasögon" :-) I mina, putsade och klara, tycker jag att man gör en riktigt bra bortamatch och det finns betydligt fler att ge plus förutom JJ. Rindell är ett fynd, han kommer att fortsätta växa.
Låst ämne

Sputnik: Malmö har ju hittat vägar att förlora hela säsongen men kval är kval så jag låter osvuret vara bäst i denna fråga. Helvete vad tråkig man blir när man inte längre har en stenklar åsikt om allting. Men att ta ut segrar i efterskott är lagom skönt det med.
Låst ämne

Kaffe och kaka 4e raka!

Det var väl förbannat vilken skillnad det blev när det blev lite mer backar till matcherna!

Jonas Lyytinen är jättebra idag!
Elmeri med!
Rindell lite mer anonym men han är där.
Erixon ramlade tillbaka till det där läget där han inte kan slå en pass rätt.
Hans tvåa kan man säga var överdriven av HV men för fan! Håll in armarna spela närkamp med axlar!

Dahlén är bra ikväll!
EP vinner en del puckar med! När muschen vinner dueller då vinner Timrå!

Stabil match!

Bli bättre på att spela vidare vid ledningar tack!
Idag var det främst HV som reste sig men Timrå är bra nog för att desarmera HV. Onödigt att ge dem vid i seglen!

Natti natti!
Låst ämne

Sputnik: Det märkliga var att i början av säsongen så var det andra perioderna som var bra, vad fan har hänt?
Låst ämne

The great one: Tycker ändå att 5 HV-skott i en tredjeperiod där dom jagar kvittering säger en del om försvarsarbetet i sista. Må vara att dom är ett bottengäng.

Bara hoppas att Alvarez och Andersson återhämtar sig snabbt från deras excellenta försvarsarbete.
Låst ämne

söder över: Nu fick vi ju inte mycket spel i PP och spelet gick ju inte via backarna nör vi väl fick det. Men ser gärna Rindell i första PPt och att man har ännu snabbare pucktempo. Allt måste inte gå via Dahlén och diagonalpass utan jag ser gärna vi har hot från backplats med.
Låst ämne

Sputnik: Haha, ser nu att ni möter HV igen på torsdag. Jaha, då ni vet vad som gäller även då!
Låst ämne

NDR: Rindell har verkligen växt in i det, jag håller med. Lyytinen har på något sätt tvättat bort dom där offensiva rusherna han ofta tog i början och jag tycker han är vår klart bästa back. Hans avvägningar i offensiven har blivit bättre. Sen Walli, vilken resa han gjort sedan han kom till oss. Han var oslipad och valpig men nu spelar han med en jäkla pondus och gör inte många fel på isen över 60 minuter. Det är bara att be till högre makter att han inte är förlorad för oss för han förtjänar en större roll än vad han får just nu.
Låst ämne

Bussen hem blev stel idag igen med alla HV-blivna runt om.

Matchen går i Jontes tecken
youtu.be/wtxKvhvD10k
Låst ämne

Sputnik: vi borde testat med Palola på vänstersidan isf EP i PP.
Sen måste man vara älska Lyytinen, vilken jädra energi, när han tappar pucken eller missar lite så blixtrar det bara till och så är han som en igel på motståndaren.
Låst ämne

Olle: Walli måste behållas, det kan inte vara någon som tvivlar på det, medan vi ändå håller på, förläng med Alvarez också, vilket jäkla jobb han gör.
Låst ämne

Olle: Hoppas att Walli skriver på ett flerårskontrakt.
Han verkar dock ha hamnat i ett fack hos både Freddan och Ante. Jag tror inte han får chansen på riktigt förens den dag det står en ny tränare i Timrås bås tyvärr.
Låst ämne

Sputnik: Han är ju helt perfekt i den roll han har. Tror också han är nöjd.
Låst ämne

Villervalla: Det är mycket som har hänt känner jag. Till och börja med var jag inte ens nervös innan matchen började. När hände det senast som Timråsupporter? Vännäs borta -97? Näe, nu djävlar njuter vi, avgå Sune. Nu åker vi. Eller förresten, vad säger jag, nu lär det gå åt helvete iallafall. Jaja, jag kan då trösta mig mig Peckas och Kjell Dahlins autograf på ett gult matchprogram från början på 80-talet. Det kan ingen ta ifrån mig. Vi är störst!
Låst ämne

Lyytinen är grym
Låst ämne

Olle: Walli måste man bara förlänga med! Han är grym i varenda match. Forecheckar, ligger på och åker skridskor. Ger inte motståndarna en lugn stund med pucken i egen zon. Hinner ikapp och vinner pucken i "omöljiga" lägen.

Ge grabben 3 år rakt av. Inget att ens fundera på. Otroligt viktig för Timrå är han.

En av de största publikfavoriterna ❤❤❤
Låst ämne

Olle: In Kapanen we trust, han har gjort "moves" under säsongen som har blivit löjligt bra. Walli skall absolut vara kvar, en personlig favorit som tagit jättekliv och en spelartyp som är grymt nyttig för ett LAG.
Låst ämne

Octagon: Hoppas innerligt det. Walli är ju verkligen en favorit. 🙏
Låst ämne

Jag vill uppmana herrskapet till lugn!

Ikväll mötte vi ett HV som på tabellen ser ut som ett totalt säckgäng som vi bör köra över, lite likt en ångvält vs ekorre.

i själva verket så är HV i detta skede mer som en rabies-smittad tvättbjörn på crack och vi är ett normalt hockeylag, med andra ord så finns desperationen på ett helt annat sätt hos motståndaren.

Jag tycker att vi löser situationen ganska bra i den rabies-smittade crack-tvättbjörnen's eget näste med tre friska pinnar.

Ingen spelare behöver avgå, det fanns ingen dålig attityd(vi har två spelare som lämnar plan efter täckta skott). Dahlén väljer att tacklas och spela fysiskt, och vår nya finne lyckades hitta mål i sitt första byte!
Vi hade bud på fler mål än vad som blev, men sån är sporten.
Låst ämne

Zäta75: Ja, frågan är väl hur sugen han är på att trampa på och trampa på i hemvändarnas skugga. Om han sticker lär det ju vara för att han lovas tid i första/andrakedja någonstans.
Låst ämne

Sputnik: absolut! Rindell i PP framför Eronen alla dagar!

Sedan…

Om nu Palola har ett vasst skott…
Kanske ge honom chans att visa det i den andra uppställningen.

Skicka signal om att mål görs även därifrån.

Jag upplever Hanzl som en bättre motor i PP.
Han kanske inte alltid är snabb nog men han är bättre på att bryta mönster och involvera hela uppställningen än Dahlén.

Dahlén känns lite för enkelspårig. Han vet vad som funkar och vill se det. Det blir läst ibland.

Men Vaffan vore segt om. Inget fanns att utveckla…
😁
Låst ämne

Tack Timrå!
Låst ämne

Zäta75: Walli ska inte ha 3 år, han ska fan ha livstid.
Låst ämne

Sputnik: Chansen å chansen. Vi behöver spelare som han lägre ner. En riktigt rollspelare. Han är ju som bäst i den roll han har nu. Tycker jag iaf.
Låst ämne

Jag såg inte matchen live. Kollar på den nu.
Det jag reagerar på är Laleggias intervju innan match. På frågan hur dom ska klara av Timrå och vinna så såg han ut som att han dog o nästan började gråta.

Känslan var: Vad gör jag här? Jag vill vara i Timrå.
Sjukt konstigt men förståeligt.
Låst ämne

« · 2458723 · »