På samma sätt som alla här inne vet att vi kommer torska när det står 0-2 "Vi hittar ett sätt att sumpa det här" Precis samma sak måste ju gå i spelarnas skallar. "Det här lär vi tappa, vi kan inte stänga matcher" Klassisk losermentalitet.
KulltorpsOlli: Inte ens när vi får MEGA-flyt med oss på slutet och 3-2 kan vi hålla tätt bakåt i 2 minuter. Ska man verkligen behöva leda med 20-2 för att hålla avståndet med 2 minuter kvar?
Det här är något nytt denna säsong. Förra säsongen och den innan kunde vi hålla oss rätt bra på ledning, trots att vi spelmässigt många gånger var lika bra eller sämre än motståndarna.
Labban: Ante ser Jonte som vår härförare, vilket han inte är. Han är en småmysig joker med bra sinne för målchanser, och ska spelas därefter. Han ska coachas som typ Rattie.
9829: Hartmann bör vara kvar, MEEN det måste in en till högerksjutande forward utöver det! Rindell får vara kvar till rätt pris. Mieho och Erixon däremot får nog svårt att ta plats om vi skall fortsätta satsa mot att ta steg.
Synct: Dahlén har sina styrkor, men han kan inte vara given i avgörande lägen. Tror Ante har lite fel bild av honom eller något. Kör honom med Hartmann och Lundin, tror de skulle få bra kemi ihop.
Bragd-Birger: Jag är bara besviken. Hur kan vi förlora denna match? Ngt är fel. Vi spelar ut HV efter noter men vägrar göra mål och hittar vägar att förlora.
söder över: Det är inte direkt så att man längtar tills lördag och Frölunda borta direkt. Vi har väl inte förlorat mot dom i år, men nu tror jag att det kommer att ske. En sådan här förlust 3e i rad eller är det 4 brukar sätta sig på psyket.
Jag är så JÄVLA SJUKT BESVIKEN PÅ HUR VI KRAVLAR BORT FÖRSVARSSPELET INNANN 3-3. HELT I ONÖDAN, DET ÄR JU BARA ATT STÅ PÅ BENEN OCH SKICKA IVÄG PUCKJÄVELN... =(
sargad: Håller med om att vi saknar Per Svensson! I övrigt har vi byggt upp ETT JÄVLIGT STORT HÄMNDBEGÄR NU. JAG HOPPAS OCH TROR ATT DET HÄRHÄMNDBEGÄRET RÄCKER ÄNDA FRAM TILL SM GULD!!
Sputnik: Obs, det var ironi om tränarbytet men något måste hända i allafall. För som det är nu så har vi en potential som håller på att kastas bort totalt.
Nisse1: Jag gillar Dahlen men det vi har fått ut i år är inte mycket. Seriöst skulle vi inte kunna få in nåt bättre genom att frigöra hans lön som säkert ligger på över 400.000
Olli Hahl: Alltid gillat Ante som fan men nu börjar jag hålla med. Karln är fan på gränsen till coachdum. Och inihelvete för tjurig för lagets och sitt eget bästa. Upprepa inte samma misstag om och om igen i coachningen. Och vaska om i kedjorna för i helvete!!!! Orkar inte med detta, stängde av i sudden, det var heeeeeeeeeeeeeeeelt jävla givet hur det skulle sluta
Alltså...jag finner fan inte ord. Hur i helvete kan man vara så jävla klappusla på allt utom att spela snyggt?
Sånt jävla superunderbetyg till Ante detta. Hans beslut att spela Jonte med två minuter kvar är fan inget mindre än tjänstefel. Hur i helvete är det möjligt?
Nej, det här kan bli en riktigt jävla bajsbrun säsong. Spelarna lallar på och är sköna, och Ante belönar dom med istid och förtroende. Om allt ändå är upp till spelarna, vad fan har vi då en coach ens?
Så. Jävla. Besviken. Det här uppträdandet var rent patetiskt. Syntes redan i första perioden vilket mindset man var i, och var det skulle barka när man brände chans på chans.
"Ante kan väl inte göra målen??1". Nej, det kan han inte. Men han kan trumma in mindsetet, och han kan bestraffa spelarna med reducerad istid när dom flair-spelar. Men icke. Bänka 4e i 3e, låt Jonte spela så mycket han orkar.
Blä. Vårt "nästa steg" med den här "intakta truppen" blev ett steg bakåt. Applåder, verkligen.
Vet någon med säkerhet Sheriffens skadeprognos? Vårat kollektiva självförtroende och hårdhet är kört i botten. Vi är i stort behov av Per "John Wayne" Svensson.
Kerstin_k: Jag är på och skriver under papper direkt om ni ordnar en namnunderskrift till Kapanen att man måste agera med mental coach och ändrade kedjor samt byta bort Mieho mfl. Vem ordnar papperet?
Något måste hända nu. Upp med Wedin till 1a kedjan direkt. Och in med en stor jävel som kan stå framför mål som Alvarez. Skeppa Mieho Det kan man iaf börja med.
roger_sundsvall: nya tag på lördag va? Baaaaaaah! Man blir tokig på ALLA mentala och taktiska misstag, ....men.... återigen...coachen måste för h-e kunna lära sig att samla sig och spelarna, och spela RÄTT spelare när det behövs. Han erkänner ju själv att detta är en följetong....Jaha .....
palleparling: JJ gör många avgörande räddningar. Men du kanske helt missar allt kaos vi har med det egna spelet? Typ låter spelare stå framför mål och styra helt ostört. Skyll inte den här skiten på JJ, tack.
I 50 minuter stångar sig svensk elithockeys trubbigaste offensiv blodig mot en målvakt som, för dagen, hyllas av kommentatorn för hans förmåga att ta väldigt många skott rätt i magplattan.
Motståndarna snubblar in en puck och hela laget ser ut som att de hittat en landmina i frukostgröten. Svetten lackar, ögonen är stora och svarta som en statist i Trainspotting när man står och stirrar på pucken och bara hoppas: hoppas det inte är jag som gör bort mig den här gången. Inte en tanke ägnas åt att man faktiskt ska vinna, ingen vill vara den som leder till förlust.
Sen händer det. Igen.
Och det är är ändå en match där HV i princip gör allt jobb åt oss vid 2-3 - de går hårt på mål och slår in retur, i sitt eget mål bara. EP har öppet mål från 8 decimeter och slår pucke rätt på målvakten SOM LIGGER UTANFÖR MÅL.
Slutspel kan vi glömma nu blir det att rädda kontraktet som jag varit inne på : ligger vi 9 10 håller det inte. Ante måste spela de bästa spelarna men det blir svårt..