1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

HV71 - Timrå IK 2023-11-23

« · 2601485 · » Till forumet

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Labban: vad har ni för tråkiga Mods som tog bort mitt inlägg allvarligt? Va ju med glimten i ögat och inte ens taskigt
Låst ämne

Synct: Exakt så. Jag kunde knappt glädja mig åt 2-3, var helt övertygad om att det var en enpoängsmatch idag också.
Låst ämne

Jag tycker Jonathan Dahlén är en fantastisk spelare och person. Jag tvekar inte en sekund på att hans hjärta klappar 100% för Timrå IK. Precis som det gör för exempelvis Elias Pettersson. Skillnaden är bara att Elias är en bättre lagspelare. Jag förstår nu mer varför Jonte inte tog plats i NHL och att Elias gjorde det. I SHL och NHL räcker det inte att känna klubbhjärta och vara duktig offensivt. Man måste ta skitjobbet också. Ska Jonte vara en riktig stjärna i SHL ska han spela i ett bättre lag än Timrå och slippa spela när vi ska stänga matcher. Han ska avgöra matcher när vi ligger under, inte tvärtom. Ingenting av det är Jontes fel. Han blir matchad på ett felaktigt sätt. Jag är så besviken på kvällen.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Ser matchen i efterhand. Jag vet inte hur många klara lägen vi har, då menar jag solklara. Hållanders öppna mål, Landers miss som blev spark, 3 mot tvåor. Frilägen, öppna lägen i slottet mm mm
Varför ställer sig Ante i en intervju efter matchen??
Stäng in er och rensa luften.
Låst ämne

Veteranolle: nåja, riktigt så illa är det inte för er. sex poäng med målskillnad till andraplatsen med en match mindre spelad. det är så otroligt jämnt att det är svårt att hamna efter även vid några förluster.

förstår att det är irriterat nu och jag såg inte matchen, men jag konstaterar att hv är starka just nu och har sex raka matcher utan noll poäng, dom hittar ett sätt match efter match och verkar vara på gång. det var inte oskarshamn :)
Låst ämne

KulltorpsOlli: Om du verkligen vill sätta dig själv i ett slukhål mentalt: börja räkna antal returer vi är etta på.
Låst ämne

pingvin: Tycker man ska vara tydlig med att inget av det är Jontes fel. ALLA vet vilken typ av spelare han är nu och hur han inte ska användas, han är en sån som aldrig kommer göra skitjobbet så då får man använda honom på ett annat sätt.
Låst ämne

Sputnik: potential?...laget är.uppsnackat till skyarna.
Finns inget jävlar anamma i truppen. Ingen coachning ifrån båset . Man snackade om att man var så samspelta direkt när man bara fått in två nya inför säsongen.det pratades om att vi nog hadde SHLs bästa offensiv...
Kvalificerat Skitsnack kan man efter halva säsongen krasst konstatera.
Med Sånhär agerandepå isen drar man ingen storpublik till ladan.. eller drar in kapital för att rädda någon elitlicens. Är sjukt skeptiskt till hur lagets ledande spelare och ledare agerar. .
Låst ämne

Timrå4ever: hur mkt energi ger Marklund och Molinder i båset. O ser det ut som 😬
Låst ämne

Timrå är ett hockeybockylag, hockeybockylag, hockeybockylag, osv.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Men varför tar domaren inte utvisning för hakning i situationen där Lander misslyckas göra mål? Det är ju hur tydligt som helst en hakning/låsning av klubban som gör att Anton inte kan skjuta pucken med klubban!?
Låst ämne

Det roliga är ju att det inte finns något vettigt tränarnamn på marknaden ens.
Låst ämne

bar mofftak: Hur ska man spela Jonte då?
Låst ämne

Rip Kirby: Gör samma misstag som Timrå i vår zon - stirrar puck.
Låst ämne

bar mofftak: Det var det jag försökte säga.
Låst ämne

Synct: Problemet är att det finns inga ledartyper i laget. Inga vinnarskallar. Jag trodde att Lander o hemvändarna var det men det är dom inte.
Ställ krav på varandra. Visa att vissa saker inte är okej. Bra laganda… jomenvisst! Våga säga ifrån nu o granska er själva för det här är inte acceptabelt!
Stäng in er, prata ut o börja ställ krav på varandra. Sluta lalla!
Sluta håll varandra bakom ryggen.

Man skäms ju för pappsykena dom har! Loosermentaliteten behöver vi inte. Arbeta bort den…. NU!
Låst ämne

Nu kan det här vara pga surheten efter kvällens förlust, vi får se. Men nu börjar även jag fråga mig om Ante ska vara kvar och om man inte borde sätta Dahlén till att enbart spela PP. Å andra sidan har jag absolut ingen aning om vem som skulle kunna gå in som ersättare till Ante, så det är frågan om det ens finns någon bättre. Usch vad jobbig jag känner mig.
Låst ämne

pingvin: Håller med till 100% Inte många lag idag som har råd med glidare som inte gör jobbet över hela banan. Dessutom hämmas andra spelare som inte får samma chanser/utrymme
Låst ämne

Annaaa: In med Jonte Hedström!!!
Låst ämne

Det är nästan en bedrift att lyckas förlora denna match. Någonting är väldigt fel i Timrå.
Låst ämne

Dr.Krykov: Om vi är sjukt besvikna lär det nog inte laget vara mindre sjukt besvikna...Hoppas luften rensa ordentligt i omklädningsrummet. HV är solklart det sämsta laget vi mött tillsammans med OINK. Släpp ner axlarna, var skoningslös, agera på instinkt, sluta fundera.
Låst ämne

KulltorpsOlli: i pp möjligen annars inte.
Låst ämne

pingvin: Ja byt Molinder mot Jonte
Låst ämne

Oviktig statistik, ja vet, men fjärdeplacerade Rindell -13, femteplacetade Dalle -12 "jagar" de 3 spelare som ligger i toppen på bottenlistan.
Sedan har vi Mieho som bubblare på ca plats 15 med -7.

Man bör vara en smula sparsam att spela dessa i avgörande lägen vid ledning.
Ett problem är förstås att vi tyvärr har en handfull spelare till som också är ytterst opålitliga i lägen där vi ska säkra ledning.

Hur skulle vi hobbyexperter sätta ihop en 5a för att stänga en match?
- Sheriff
- Lyytinen
- Boyce
- Hanzl (mycket för tekningarba)
- ?
Låst ämne

Rico01: Problemet stavas nog ekonomi som sagt. Vi måste klara licensen och att sparka tränarkojan och stå och betala för både dem och ny konstellation är inte hållbart tyvärr.
Låst ämne

Sputnik: Nej, det är det jag är rädd för. Jag tror också att det är i affekt och att jag kanske känner annorlunda imorgon. Men nu är det tufft.
Låst ämne

vi blev 5.a ifjol, med nästan samma lag
va ere som händer??
Låst ämne

pingvin: Har Hedström den tiden? Är han inte verksam i annan förening samtidigt som han är scout för Timrå?
Låst ämne

Rip Kirby: När vart det ett regelbrott att haka/låsa klubban?
Låst ämne

Jag saknar en spelare som väcker känslor! Anders Broström i Frölunda (ja jag är gammal…) Rahimi, Jonte Hedström, eller nåt annan galning. Nån som man älskar att ha i sitt lag men andra lag hatar! Vi är för slätstrukna!
Låst ämne

roger_sundsvall: Alltså, det är väl 6p eller något sådant mellan plats 2 och 10, men det riskerar dra iväg nu om vi inte får ordning på grejjerna.

Pingvin: återigen saknar jag Alvarez ta mig fan.
Låst ämne

Synct: Det kanske är så? En hakning av klubban är alltså inte en hakning trots allt..?
Låst ämne

Apropå Rindell så är han fantastisk när han visar upp sitt bästa spel. Men fråga är om han inte börjar ge bort lite väl många puckar nu. Var en drös passningar idag med fel destination eller att han blev stoppad i mittzon som ledde till spelvändning. Är väldigt kluven gällande honom. Hans naivitet och kreativitet är väl hans största styrka men också hans svaghet.
Låst ämne

DenRöda: Nästa säsong finns ju i varje fall både Filander och Rönnberg på marknaden så läge för tränarbyte när Antes kontrakt går ut.
Låst ämne

nåt är fel
så dåliga är inte spelarna
Låst ämne

BlackBay: Jag skulle inte tacka nej till Roger Rönnberg
Låst ämne

Rip Kirby: Nej man får låsa hur mycket klubbor man vill bara man håller det nedanför händerna.
Låst ämne

Rip Kirby: Nej jag tror faktiskt inte det. Det är väl hakning om klubban når händerna/handskarna har jag för mig.
Låst ämne

Rip Kirby: När HV kvitterade till 3-3 så utbrast jag "Det är inte sant". Jag försöker nu övertyga mig själv om att jag har rätt.
Låst ämne

pingvin: Rönnberg på 4 år ja tack
Låst ämne

Filander, ja tack
Låst ämne

BlackBay: Ingen Rönnberg snälla! Bara hårt jobb och bygga på brunkare, fast å andra sidan har han ju en historik av att vinna, så kanske..

Lite tvek på Filander med, men det hade varit intressant att se vad han kan utrötta med en bättre trupp!
Låst ämne

Vargher85: Jag mår seriöst dåligt efter alla dessa tappade ledningar och poäng. Det får räcka nu.
Låst ämne

Dahléns +- börjar bli löjlig nu. Med den där lätta kroppen borde hemjobb inte vara några bekymmer. Lite väl dyr att bara bruka i PP så vad gör man? Slå en signal till zäta som får förklara för pöjken hur faktiskt hockey kan spelas åt två håll och ändå spruta in poäng framåt. Blir boxplay efter varje anfall när han är på planen.
Låst ämne

Gällande coach så nästan vem som helst tror jag är bra så länge det är någon utifrån. Är för mycket mys i korridorerna just nu om jag får gissa. Behövs någon som kan ställa krav och inte dra sig för att ändra i formationerna pga några spelare premieras.

Men vi får se, Ante är nog 100ggr bättre än Freddan som coach totalt sett så det kunde varit värre, men ja är inte optimalt.
Låst ämne

Bee: exakt! Vi måste vara ligans absolut retursvagaste lag, och det gäller i båda zonerna...
Låst ämne

Timrå ik avlossar alltså absolut flest skott mot mål i hela SHL.. i den tabellen ligger man 1a..
I tabellen skotteffektivitet ligger vi ist näst sist.. på 13e plats.
Avslöjar åtminstone en väldigt stor del av timrås problem..
Låst ämne

Snart halva serien spelad. Ingen matchcoatchning. Inget grundspel och inga spetsfwds.Klubbchefen är inte orolig för licensen. Märkligt uttalande i dessa dagar.
Låst ämne

Läktarproffset: Man älskar ju Dahlén, det tar emot att klaga. Men det går inte att blunda för att hade det inte stått Dahlén och nr 54 på tröjan så hade kritiken haglat nått enormt från Supporterhåll.(tänker lönen som lyfts)
Låst ämne

Rip Kirby: domarn fokuserar på pucken och missar slashing/hakning, borde nog dömt mål egentligen.
Låst ämne

« · 2601485 · »