Villervalla: det värsta är att OJ, Mieho och lundin mår lika dåligt efter detdär när Lundin är han som bär hela jävla ansvaret för vad som händer.... Än värre att han är en jävla center och gör ett så omdömmeslöst beslut
Så jävla irriterad! Man skapar hur mycket lägen som helst, ändå kan man inte vila i det, utan börjar fuska och finlira ännu värre. Varpå man går ifrån 40 spelade minuter med ett ynka skott ifrån oavgjort. Helt jävla sinnessjukt.
HV lär ju high-fiva varann i omklädningsrummet och känna att "det här ska vi fanimej ta". Och Timrå lär gå ut med lite defensiv lutning, vilket kommer ge HV utrymme att anfalla så som dom vill. Och då är det nog fan kört med ens poäng. Timrå m å s t e fortsätta pressa, det är ju sanslös utdelning på det. Men: noggrannhet och inget jävla finlir när missat mål innebär risk bakåt.
Dubbeld: Var är idioten som kom på att man skulle räkna mål i stället för puckinnehav... så jäkla fyrkantigt, ändra regelverket.nu
För att muntra upp klipper jag in en skön kommentar från HV-forum där man anar lite kritik mot Nubbz. "Båda lagen är såna fuskbyggen att arga snickaren kommer bli intervjuad i paus" :-)
Zäta75: Jag gillar den där "killer instinkten" när man har målchanser. Det riktigt syns att man vill trycka pucken genom målis, nätet och sargen. Nu får man sluta att snacka om tålamod och att det lossnar förr eller senare. Sicket skitsnack! Visa lite desperation och jävlar anamma.
Zäta75: Förlorar vi detta får dom fan ta och se sig själva i spegeln och verkligen fundera på hur mycket av detta "kreativa" spel har påverkat dom negativt denna jävla säsong..
Ja vi skjuter mest men det är till stor del att vi har några SKÖNA lirare som leker runt och sen till slut har vi SKÖNAT oss till ett värdelöst läge där enda alternativet är att skjuta i magen på valfri målvakt.
Dom kan fan sätta en plywoodskiva med 5 fotbollsstora hål och vi kommer endå skjuta mitt på den
NDR: Skillnaden är att jag betalar för att se dom. Dom får betalt… hiskeligt bra betalt… för att leverera. Mitt pappsyke är inte bättre än smörgåspapper. Det borde deras vara.
josha840: Ja jag gav inte upp när vi var en slagpåse i HA och var på ruinens brant och jag kommer verkligen inte ge upp för det här. Men man blir frustrerad när man håller på att kasta bort denna säsong med potentialen som verkligen finns i laget. Nu vill jag se att Lander brinner av och bara köttar in ett mål på ren villja!
Zäta75: Oerhört onödigt att ge bort momentum på ett så katastrofalt sätt. HV har inte förtjänat ett enda mål, ändå har dom häng inför tredje. Det är så surt.
Gillar ändå Petterssons svar. "Vill att vi ska våga spela hockey". Sant. Men det mest störande är ju det obefintliga hemjobbet i sekvensen.
Nåväl. Nu är väl ett så gott tillfälle som något att faktiskt kliva fram som grupp och fortsätta på spelet man ägde i långa stunder av andra. Våga vinn!
söder över: Att passa runt så tredje-gubben får försöka ta avslutet är ett sätt att undvika att ta ansvar. Dåligt självförtroende och man vill inte vara ansvarig för att ha missat.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.