mike66: Konstigt att ingen har bett om min comeback ännu, :D , min släkt på riktiga pappsens sida garvar fortfarande åt det där! "Kan man inte åka skridskor, ja då kan man ju använda klubban istället!" säger man och skrattar.. Undrar varför.. ;)
Mats Edström: Men riktiga hemmadomare ska vi i alla fall ha. Man glömmer inte domarskandalen i kattlådan senast. Johan Thelin hette bondfångaren som dömde va?
Jimmy gick ju så långt att han slet i domarens utstyrsel.
gud: Jag är helt säker på att Moverare har rätt gener i släkten med tanke på var han ursprungligen kommer ifrån. Skulle det ha varit fel gener så skulle jag inte sitta här och skriva nu. Dom har gett upp.
Mats Edström: Pinsamt är bara förnamnet om dessa 2 valpar väljer Vip läktaren.. Det skulle bara sluta med att de 2 skulle försöka tackla varandra ner för läktaren..Självklart så ska dessa kombatanter vara på isen så dom får lära sig något nytt när den ödmjuke guden skrinnar in på isen...
Mats Edström: Jorå nivån i gästboken har markants höjts till skyarna efter månader av stilltje.
Rolle "30" Westin borde ha tillfrågats för längesen. Får man #30 som coach i tid så är jag helt säker på att vi tids nog också lär oss gåtan om hur det perfekta flippasset ska tillredas.
Ställer du upp som coach Rolle? Eller du kanske vill spela istället?
Helg Ernest: Horace och Clabbe är äpplen och päron, ojämförbara. Tänk dej bara Horace köra ett Rakt Över Disc...skulle nog ta en kvart innan han sa halv sju ens en gång. Därmed inte sagt att Clabbe skulle vara bättre...
Mike: Gud hjälpe mej, du och Moverare på läktaren drickandes maltdrycker gemensamt. Skulle kännas pinsamt, det enda som återstår sedan är väl fostbrödralag, eller?
Moverare: Du börjar även göra mig osäker på ett fjärde deltagande. Vore det kanske schysstare att sitta på vip-läktaren och klämma ett par bägare tillsammans istället?
Satan vilka griller du sätter i skallen min. Börjar man verkligen bli för gammal för sånt här? Nää, Mats är ju rena rama pensionären i sammanhanget och han gnäller ju inte.
Hmm, jaja, man kanske köper sig ett bowlingklot i framtiden.
Moverare: Ok..Ett perfekt tillfälle att provspela hjälmen på dårå.. Det gör ont,Det gör ont..Nanananana Det gör ont,det gör ont..
mike66... Men det var säkert värt det att slå undan grillorna på han.. Frågan är om du skulle göra om det?? jagar hela släkten dig ännu eller har dom gett upp??
Härligt att stämningen är på topp...Höll på att skriva hatet men ångrade mej i sista sekund, jag är en fegis.
Hörrni pojkar, ta nu och piska på actionleif och eran supporterklubb så att vi får till en match i er magnifika arena. Tjata på robert Carlsson och några ur laget att hjälpa till med coachning och annat. Även dom maatcherna har vi vunnit klart hitills. Rolle Westin är väl ett alternativ annars, han kan säkert vara tillräckligt jävlig mot både er själva och Wiklund.
gud: Nää det var förrförra. Kan väl erkänna att jag var lite väl feg när jag slog undan grillorna pån.
Det absolut vackraste nån har sagt till mig som håkkyspelare var efter denna incident.
Det var inte bara Frun i huset utan hela Movves jamtlandska släkt som hatade mig. Det gör dom säkert än idag eller så är det glömt och förlåtet. Bara att hoppas på att blåmärket nu är läkt och tiden brukar ju som bekant läka alla gamla håkkysår.
Pjöss i ljumsken och kärlek till hela Moverares släkt.
Moverare: Där kan jag hålla med dig...Blod och svett och självklart ska det göra ont..Då räknar jag med dig i nästa match.. Så kan du o jag lösa en del av detta...;0)
gud: Det var förrförra matchen jag hade lite ont i rumpan. I fjol blödde jag bara näsblod, stukade ett finger och hade ett blåöga, samt ett jag över näsan. Blod och ishockey är tufft tillsammans.
Moverare: Döm inte ut Lundell bara för att du inte har stått på knä i en snöstorm, bett till Gud om att få gå upp och ner för Hamngatan en gång till i ditt liv.
Undrar om vi inte får ha varsin ren "ruffline" i år... Tänk att få till en scen a la Slagskott, alla mot alla INNAN nedsläpp.
Moverare: Jaja, smöra lagomt. Bara för att jag lovat bort tre st tjyvsmällar så ska vi inte bli supportersentimentala nu. Du får en kvart på dig att skrinna ner på bandyplanen och gömma dig också. Nu jäklar får du ta och bjuda igen, vad har du att erbjuda, ställer du upp eller ställer du dig på alla fyra?!
Gard upp - in på rinken...!
Det fjärde mötet lär säkert bli det blodigaste och hårdaste av dem alla. Kom igen nu Movve, vi är ju förihelvete i våra bästa år.
Mats Edström: Varken Smokey eller mike66 lockar mig, då menar jag fighter och inget annat. För trots månader av snack blir det aldrig nåt. Ifjol kapade jag Smokey bakifrån så att han for i isen om en Scud-missil. Det enda han sa till en fjunig lagkamrat var "Låt bli honom". Ja, ja, han var väl rädd att lillgrabben skulle få stryk, och det var ju omtänksamt, förvisso. Men alla måste få lära av sina egna misstag. Och jag hade gärna stått till tjänst som läare i hockeyvåld.
Det finaste nån sagt till mig var det actionleif väste när han skulle åka och byta. - Din fule jävel, sa han. Och jag tror inte det hade någon homoerotisk underton, han tyckte nog bara att jag var en oerhört duktig hockeyspelare enligt principen "En bentackling är också en tackling, men mer effektiv".
mike66: Säger bara..Power...Tyvärr är kroppen lite mer Spice girl idag än när den var som i den glada ungdomens ljuva år... Men en o annan smäll ska man väl kunna lösa..Bara man hinner dit...
Mats Edström: Kan skvallra att min fru skrattar ännu när jag drog upp detta om supportermatchen..Och det var för 2 år sedan..Och tyvärr så nämde jag om det nu igen för en stund sedan..
Och detta med att jag är snäll som en kattunge grundas på att det finns inga snälla kattungar..De små här hemma har fått tag på Bin Lades kattunge..Attackerar totalt okontrollerat och ofta.. Lite synd att inte "ditt" lag har lite av den nyss nämda kattfans power..;0)
Givitvis så är det ingen panikåtgärd att låta gud *host* ramla in på isen..Är ju där för Movves slagna själ..Vi måste låta han få tillbaks sitt hopp....Trasiga själar tycker vi inte om...
Mats Edström: Jag har spelat fopåll i samma lag som gud - det får räcka.
Har den mannen lika långa kvistar idag som han hade då på sina långa spinkiga smalben så lär han köra ner allt som hamnar i hans väg på rinken, inkluderat medspelarna.
I och för sig så finns det ju fina motorsågar så man ska aldrig säga aldrig....
Snäll som en kattunge...låter lite oroande det där. Är du konvertingsbar oxå? Snälla kattungar växer upp och blir...?
De flesta under som skett på isen var i första supporterderbyt och det största var nog att ingen skrattade ihjäl sig på läktarna. Tilläggas kan att Mattias Wiklund faktiskt, tro det eller ej, hade fixat syrgas ifall någon skulle behöva i paus.
Underskatta inte din egen förmåga. Det borde snart vara dags för er att tillgripa panikåtgärder för att vinna, som t ex att låta gud spela.
Paddan: De ska härdas..Är det en bortasektion så ska dessa hedningar hålla sig därifrån..Men jag undrar ännu om killen med det röda håret har fått tillbaka sin hörsel??
Mats Edström: Ingenting tycks få igång den gamle isprinsessan längre. Jag tror nog inte jag kan vara så mycket snällare än jag nu har varit så här i inledningsfasen av supporterderbyhetset.
Säg så här dårå: Jag lovar dig Movve att du ska få dänga på mig tre tjyvsmällar innan jag ger igen på allvar. Det tycker jag är jäkligt ödmjukt gjort från min sida. Jag tror nog att Smokey också kan lova ett och annat men det får han göra själv.
gud: Härligt inspirerande. Vi skall skapa en hockeyscen med en fruktskål. För att göra detta skall vi utgå från en ispists vita yta. Denna skall sedan redigeras till ett 3D-objekt likt en gummitrissa. Vi applicerar ett material (is från gamla ladan) på vår fruktskål och avslutar med en gudomlig rendering.
Måla på du...Själv så försöker jag hetsa Moverare, han har hotat med att INTE spela årets derby.
Mike:
Kan inte du prata lite lugnande med din "bästa" kompis? Tror han kommit in i någon form av personlig kris. Inte ens en fight mot dej och Smokey verkar locka längre. Är djupt oroad, kan tilläggas.
Smokey: Ruggigt är bara förnamnet. Negotipset 0-13 har aldrig förr varit så ruggigt som nu. Tur att Husse har ont i knäet i alla fall.
Nu till ett lite mer intressant ämne, nämligen supporterdebyt. Jag tänkte snacka lite om "När Rovdjursdriften Vaknar."
Thrillern "Moverare har folie i brallan" är ett skrämmande Iter Lapponicum, som beskriver en hockeyslagskämpes återkomst till hembygden. Han har varit i Sundsvall i 20 år och gjort karriär som journalist.
Murveldriften får honom att vädra nåt skumt, i den gamla kompiskretsen hemma i Järpen. Byn framstår som ett veritabelt Alaska där machomännen följer sina egna lagar men sluter leden för murveln som är lite för nyfiken.
Till slut har vi en ensam Sundsvallares kamp mot alla- situation, och berättelsen går obönhörligt vidare, trots att tempot är sämre än veteranhockeysävligt och dramat blir direkt omständligt.
Det beror dels på att det är svårt att skriva en riktigt briljant hockeybrottsberättelse som i genomförandet lyfter och blir ännu bättre, men dels på att det är en Timrå/Sundsvall-produktion. Därför blir den också obehagligare, för i besattheten på våra breddgrader ingår att saker drivs för långt - till slut har vi två supporterlag och en hockeymördare kvar.
Supporterlagens ödesmättade stämning förstärks av det enda musikaliska temat, Puccinis aria "E lucevan le stelle" som återkommer och understryker desperationen. Bara några takter nu och då och hockeyångestberättelsen tätnar.
Det talas mest norrlandssvenska i supporterderbyt, vilket är det normala och roligt att höra på. Men trovärdigheten brister totalt när Moverare öppnar munnen som flockens tuffaste hockeyboxare. Hans norrlandsjamtska brytning sitter inte bra, och hans karaktär, liksom det övriga supporterlagen kunde ha varit lite mer utmejslade. Nu finns bara 2 dimensioner, den skitstinna machoattityden tills det börjar gå åt fanders och skiten hamnar i byxorna.