1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20

« · 1705497 Till forumet

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Han Brynisveen har ett jäkla bra poängkonto...

Han har fan ett finger med överallt...
Kommentera

Men titta, sådär "enkelt" kan det vara. Fortsatt riktigt bra tryck av förstalinan, konstruktiva och hårda. Brynis med poäng för fjärde matchen i rad. Tionde poängen på elva matcher.
Kommentera

Fick inte Hynning ett mål bortdömt efter att bröstat in en hur snygg kasse som helst för massa år sedan?
Kommentera

Historiens snyggaste måååååål!!!!
Kommentera

JobbaPuck: Hahaha nickmål!
Kommentera

Drömmål! Löven-Skellefte 1-2.
Kommentera

jå1: Äh, det var ju för helvete ingen utv.
Kommentera

Knylan: Han vet ju själv att chansen att vi gör mål är betydligt större i 4mot4 än i PP..
Kommentera

Säsongens viktigaste utvisning på Lindgren nu, closing hand on puck, i PP. Haha, ja herregud.
Kommentera

jå1: alltså hur kan vi bli utspelade av Leksand som just nu ligger under med 5-0 mot Almtuna.
Kommentera

JobbaPuck: Mm, nya sätt varje gång. För inte kan väl vi göra mer än 1 mål i en och samma match?
Kommentera

jå1: Magiskt. Vi kommer hitta ett sätt att förlora detta på också.
Kommentera

JobbaPuck: Så sjukt onödigt mål.
Kommentera

Sputnik: var det korrekt mål? Man kan ju tycka att Mattsson hade den där blockerad... Men visst lite rättvisa finns det väl i målet...
Kommentera

jå1: Marklundarn sätter sig på arslet. och tappar puck mitt i ett byte. Han skulle väl egentligen ha dumpat, men fintar skott, vänder upp och tappar skäret. Löven kontrar, drar den i ribban och Strömberg trippar spelaren som dundrar in i kassen med puck och Mattsson. 1-1 efter videogranskning. Löven - Skellefte 1-1. Löjligt.
Kommentera

Jockz: Om Ejdsell visar sig vara en klippa finns det nån chans att vi kan få låna han säsongen ut tror ni? Jag menar han borde väl utvecklas mer i Allsvenskan än j20, om nu inte Färjestad tänkt satsa på han redan den här säsongen vill säga.
Kommentera

JobbaPuck: Men herregud, vad händer!?
Kommentera

Fel att skjuta direkt, men har man 0 0 0 i kolumnen så, ja...
Kommentera

Johan J: Tycker du att han missar i passningarna eller? Vet inte om jag riktigt kan hålla med om det. Han är ju urtypen av back som kommer att kunna lira 25-30 minuter framöver, varje match, men som ändå inte gjort mer än max några assist när säsongen summeras.

Som sagt så har det ju blivit så att han både får förtroende och kliver fram offensivt mer än vad som var tanken när han värvades. Det är en intressant back på så sätt, svår att definiera. Han är ju inte fysisk heller, trots sin storlek. Kommer nog spela i SHL om 1-2 år, bara han får ihop koordinationen och snabbheten.
Kommentera

Knylan: Ser Fernholms raka motsats framför mig på den beskrivningen. Han är bra på skridskorna för sin storlek men katastrofal med klubban.

Vore jag tränare skulle tvinga kvar Fernholm på isen en timme efter varje träningspass för att träna klubbteknik. Och vore jag Fernholm skulle jag stanna en timme extra efter det för min egen skull.
Kommentera

JobbaPuck: Instämmer, fullt godkänd period av Timrå. Målvaktsspelet bra så här långt, backspelet likaså. Boxplayspelet godkänt även det. Hade önskat att Berglund passat i 2-1-läget istället för att fösa pucken mot mål fyra-fem meter från målvakten. Powerplayspelet inte så tokigt men krävs mer skärpa i avsluten.

Lånet från Färjestad Victor Ejdsell ser ut att trivas med firma Marklund/Lindgren. Dahlen behärskad.
Kommentera

Sputnik: Han ser hungrig ut och tar för sig direkt, gillar honom redan av det lilla man sett.
Kommentera

Sputnik: Lite trubbel med snabbpassningsspelet i början, såg lite ovant ut men sen började det lossna lite. Kommer garanterat kunna bidra, riktigt bra storlek att ha med sin långa klubba i forecheckingen. Vårt mål såg ut som ett sånt mål som lag med självförtroende gör, gäller att passa att kräma ut så mycket som möjligt ur honom tills han börjar sikta i magen han också.

Stark förstaperre, känns rätt bra, framförallt fartmässigt. Även om Löven onekligen haft sina chanser också. Vi måste försöka hitta några pucksäkra spelare med dålig skridskoåkning vi med, såna som inte hänger med i SHL men kommer helt till sin rätt i PP i allsvenskan.
Kommentera

Sputnik: Han ser bra ut. Kort och gott. Han och Marklundarn ser ut att trivas ihop.

Bra perre annars. Underhållande. Fart i buggarna. Rättvist resultat. Båda lagen har skapat.
Kommentera

Sputnik: Svårt att säga efter 1 period. Berglund i en 2 mot 1, lägger den i magen på målvakten, så dåligt får det inte vara när man har chans att gå upp till 2-0, speciellt inte när målskyttet inte är speciellt hett.
Kommentera

Johan J: Det har egentligen aldrig funnits några förhoppningar om klubbteknik från hans sida, han ska spela enkelt och rakt, vilket jag tycker att han gör. Sen har det väl blivit så att han får mer offensivt förtroende än vad man trott på förhand, då blottas såna där brister, men det är väl mer ett underbetyg till övriga spelare.
Kommentera

jå1: Hur ser han ut annars den där ejdsell?
Kommentera

Jockz: Kul att det börjar studsa rätt för Marklund. Han och Färjestadspojken ser ut att trivas ihop.
Kommentera

Lövenspelarna ser ut som knattar brevid Ejdsell.

Edit; och där gör han assist. :)
Kommentera

Johan J: Ja du ser ju vad jag skriver...
Kommentera

Varför ställer man inte in Ferna framför mål i päpä när de har en pygmé i buren? Han sölar ju bara ut puckarna ändå och skjuter aldrig.
Kommentera

JobbaPuck: Fler än jag som retar sig på Fernholms obefintliga klubbteknik?
Kommentera

Live is life dånar och det är 1997 igen.
Kommentera

Johan J: Lavander och Öhman i löven. De vinner på poäng även där.

Sen är det ju skönt att motsåndarna som vanligt får tillbaka en hel del spelare när just vi väntar på andra sidan.
Kommentera

Hallin bör stå på blå i pp , ett pp där berglund inte bör vara med
Kommentera

Knylan: Lander uppsatt som extraback också. Så bara där har vi ett mål mindre i baken.
Kommentera

DJ Hemp: Skönt att konstatera att det bara är en av spelarna på isen ikväll, Per Hallin, som var född 1981!

Mot tre bortapoäng. Kämpa Timrå!
Kommentera

Knylan: läste i ST att vi har forwardsbrist så Adam Ohre får hoppa in som extraforward. :p
Kommentera

Timråit H-sand:

Det stämmer att vi vann även hemma mot FBK. Som sagt med 2-1 efter att ha vänt på ett underläge. Har också jag för mig att just Foyn och Ericsson låg bakom mycket den gången. Sedan vann vi alltså även i Karlstad. Denna gång med 7-5, vilket faktiskt var säsongens största seger. Vi vann bara med uddamålet eller med två mål på den tiden.

Vinsten mot SSK med 8-0 måste ha varit i Allsvenskan 1983 och då var jag inte på plats. Det var sorgligt få matcher man såg under de alltför många matcher som vi inte spelade i Elitserien på den tiden. Minns ändå att vi blev trea i serien och onödigt missade den allsvenska finalen. Sedan blev det jävel i Kvalserien och därefter följde den ena hemska säsongen efter den andra.

Och nu är vi där igen.
Kommentera

DJ Hemp: Var som sagt ett debakel detta med Löven då! Hade glömt att vi slog FBK borta vilket givetvis var väldigt starkt. Vill dock minnas att vi slog de också hemma. 2-1 har jag för mig. Tror Foyn och Staffan Ericsson var segerorganisatörer då. Härliga minnen!
Och när man ändå är inne på minnen så måste bara matchen säsongen efter, den mot SSK nämnas, då vi krossade de med 8-0! inför 8000 åskådare. En tung lina då var den med bröderna Segersten och Finn Lundström. Pauna var väl också med liksom tror jag Abramssom och Wickberg. Tider det!
Kommentera

Även kvällens motstånd väcker dessvärre obehagliga minnen från säsongen 1981/82. Precis som Dr Dängroth tidigare har nämnt åkte vi på 0-10 hemma i Timrå Isstadion. Jag tror att det var i november och har för mig att vi hade slagit svenska mästarna Färjestad på bortaplan i omgången innan. Vi låg därför bra till i tabellen och höll på att etablera oss som ett mittenlag efter en minst sagt miserabel seriestart, där vi bland annat hade torskat med 9-2 i Umeå.

Men nu gick allting åt helvete. 19-2 till Löven över två matcher och vi sjönk som en sten genom tabellen.

Dessa är förutsättningarna inför kvällens drabbning.
Kommentera

Knylan: Har ju fungerat strålande sedan vi började kasta om inför varje omgång. Hallin har ballat ur fullständigt sen han blev nedgraderad till ren defensiv spelare utan tid i PP. Bara att förvänta sig ketchupflaskan i topp ikväll med typisk Timrålogik.
Kommentera

söder över: Är det något vi lärt oss av den här säsongsöppningen så är det väl att ingen kedja är beständig i mer än några matcher på sin höjd, så det är nog inte alls omöjligt...
Kommentera

Knylan: och nu vill jag gärna se Wedin och Öhrn ihop...
Kommentera

IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Ejdsell kliver in direkt i förstakedjan, Lindhagen ner på backen och Brändström lånas ut till Sollentuna. Jag tippar på att vi åtminstone lyckas göra två mål, vilket ju inte helt och hållet omöjliggör åtminstone någon pinne. Björklöven har inte haft det superlätt att göra mål heller, de har bara gjort fyra mål på sina tre senaste matcher.

Förstalinan med Ejdsell - Lindgren - Marklund kanske kan bli något.
Kommentera

« · 1705497