Han gör ju inget försök att undvika att åka in eller åka därifrån, själv ser jag gärna mål i dessa situationer, men som reglerna är och som man dömt under säsongen så ska detta ej vara mål.
bar mofftak: Men pucken går ju ur målgården och sen gör Björklöven mål på nästa situation, målvakten är helt ur spel, snacka om att det där går att utnyttja.
Villervalla: Ja det där är nog ett av de sjukaste godkända mål man sett på länge. Alltså, ibland räcker det med en halv skridskoskena på bredden innanför och man rör inte ena målvakten för att det ska dömas bort.
Sen grät väl löven floder när Poulin skadade sig utanför målgården...
Villervalla: Vad tjänar man på att döma i hockeyallsvenskan? Alldeles för dåligt känner jag. Vi måste höja lönerna för den här nivån är ju tokig på riktigt...
JoseGonzales: det är ju inte så att timråspelaren forcerar lövenspelaren in i målgården. Hade det varit en rejäl knuff hade jag kunnat förstå men det där ska inte vara mål.
Herregud det där är något av det sjukaste jag sett.
Helt sjukt att man ringer, har man inget som helst självförtroende som domare? Är som att de inte vågar ta ett beslut på isen utan istället lämnar över detta till videodomare. Jag tycker det är sjukt svagt.
Rallarn: känns löjligt att kritisera en spelare som ligger tvåa i poängligan men Lööke är verkligen iskall. Lägen där det var 100% nätkänning tidigare är han inte ens nära nu.
innekillenskomp: Då är jag med dig. Det skrev jag i mitt inlägg också att vi haft med han också. Hartmann skulle inte fått 10 minuter och Ottosson skulle haft en tripping i mitten.
Rallarn: nu trycker vi sönder löven. Nu ökar vi ytterligare i sista där vi är grymt starka. 21-18 i skott just nu till löven men det blir ändring på det.