1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592045 inlägg · 6217 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK back-to-back

« · 2142979 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: vilken överaskning
Låst ämne

söder över:

Jag håller med dig till punkt och pricka!

Americanos sätt att spela är att
Filma, förstärka, hålla fast och haka...

Alla de spelförstörande momenten som innan säsongen skulle stävjas bort. I nuläget är det bara Lodin som fått böter för diving? Helt sinnes.

Det är så jävla ruskigt tråkigt att se. Man blir bara arg och produkten ishockey är verkligen inte värd att engagera sin tid i om det här är vad som kommer bli den nya standarden.

För att dra en parallel till fotboll. Det gick inte att se den senaste Europa League-finalen. Inter mot Sevilla var som ett Sammelsurium av "förstärkningar" och fasthållningar i en salig blandning. Svensk hockey måste motarbeta en sådan utveckling, det gör den inte när Americanos kommer undan.
Låst ämne

jå1: Såg att Lodin blivit anmäld nu också av domarna .
Låst ämne

Spock: Bra sammanfattat. Synd att sälarna får för sig att spela hockey mellan svanhoppen bara 😂
Låst ämne

jå1: Nu känns det som hockeyspelare mot ett dyksälskap.
Låst ämne

BoyceBoyceBoyce: fast det mentala var väl en anledning till att han kom tillbaka?

Jag är övertygad om att han kommer bli ännu bättre framöver. Mina småpojkar har honom som favorit och jag tycker det är en alldeles utmärkt förebild
Låst ämne

Förra säsongen såg det ut som pojkar vs män när vi mötte löven, de var betydligt tyngre och mer rejäl än Timrå då. Tycker inte att det ser ut så när lagen möts nu och det borde ju spelarna känna också rimligt vis.
Låst ämne

kulltorp: Dahlén var ganska bra senast vi gick upp, då det gällde som mest och Timrå var underdogs reste han sig som få gjort förr och var den största anledningen till SHL spel, låt oss inte glömma vem vi snackar om när vi slänger oss med sådana sågningar. Ingen kan ha ett mentalt övertag på den mannen.
Låst ämne

Sputnik: Nä det finns ingen anledning till panik eller begravningsstämning. Som jag skrev så är resultatet inte superviktigt för oss. Vi sitter ju i den fabulösa sitsen att vi kan se samtliga återstående grundsäsongsmatcher som försäsong, träningsmatcher inför slutspelet. Så är det faktiskt. Så med det sagt är det kanske bara lite nyttigt med mark-känning för det här laget
Låst ämne

mikenomad: Tycker vi matchar fel idag när vi plockar bort Reinhart och Lindholm halva matchen. Vi leder serien betryggande och har 2 matcher på 2 dar. Löven har kort om backar senare delen av matchen, hade passat med energispelare då. Känns som Freddan ville ta poäng till varje pris idag. Själv känner jag att vikigaste är att inte dra på sig skador. Långt ifrån säkert att vi kommer möta Löven i slutspelet.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Kommer aldrig att glömma när Mikko Lehtonen tappar skenan som siste man mot HV i semi. Tror vi hade tagit HV annars. Detta är ett ärr som sitter kvar resten av livet.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Näe, tänk dig rubrikerna.
"Timrås nyförvärv stoppad, fick vända och åka hem"
Tycker jag känner igen det från någonstans🤔
Låst ämne

mikenomad: Tycker ändå det är 2 riktigt tighta matcher. Det går ändå inte blunda inflr att vi saknade en toppback för mycket dessa 2 matcher. Skön känsla inför P.W med.
Med förhoppningsvis full backuposättning kommer vi både kunna få en till dimension i offensiven men också stänga ner dom effektivare.
Jag gråter inte jättefloder efter dessa 2 matcher utan anser att grabbarna känt mentalt att Löven inte är övermänskliga.
Låst ämne

Villervalla: "Inför semifinalen väljer högst rankade laget motståndare bland de två lägst rankade lagen (baserat på tabellen"

Vi lär ju inte välja varken BIK eller Löven i semi utan det sämst rankade laget viket det nu blir. Tror BIK och löven slutar 2a och 3a i serien och isf kommer de att mötas i semi om de vinner sina kvartar. Oavsett vilket lag av de två Timrå får i en final bör det gynna oss om de har spelat många tuffa semifinalmatcher mot varandra, kanske 7 matcher t.om. De kan då vara lite slitna och vi kanske har vunnit med 4-0 eller 4-1 och får mer vila.
Låst ämne

På tal Patrick W...har TIK koll på covidrestriktionerna vad gäller inresa i Sverige? Behövs tydligen negativt test för inresa...
Låst ämne

Modano: Önskar att jag kunde känna mig lika säker men jag tycker det är väl mkt handväskor och kiss i byxan när vi möter lite riktigt motstånd. Hoppas det är formsvacka, tristess, väntan på allvaret etc
Låst ämne

Propagandus: alltså, när hade Timrå en back med detta tillslag från blå? Finnen med tappade skenan var väl i klass med Patrick W. vad gäller skott...
Låst ämne

Modano: håller med, Bofors känns farligare!
Låst ämne

9348: Stabil källa? Varför skulle han lämna ett topplag i Finska ligan?
Låst ämne

söder över: Är det inte alltid dålig stämning när BIK spelar?
Låst ämne

9348: Är det så alltså?
Låst ämne

Bad_Brett: det Är tur att EK komer tillbaka
Låst ämne

Inte ett dugg orolig om man få möta detta Löven i en final patetiska filmare ligger och grina efter varje tackling de får.Karlskoga känns tuffare att möta Lövens fysik ork inte i närheten av Timrå.Plus att vi ska in med Hardegård Albin Letang Kanadicken Madsen och en Forward till så koppla av ALLA.💯💯💯%SHL 🕳🕳🕳💪💪💪
Låst ämne

är mkt om..hur bl bla bla
i slutspel kan allt hända
inget är givet
en fråga...som 1.a i HA...välja motstånd?
2,3,4 osv....får dom välja? lottas?
Låst ämne

Zäta75: Vi flyttade upp från Sthlm 1976 och jag började följa Timrå på allvar säsongen 81/82. F.ö då vi torskade med 0-10 hemma mot Löven. Knökfulla läktare, var där med farsan och led hela matchen. Båda lagen låg i topp inför den matchen med sedan rasade vi och åkte sedermera ur
Låst ämne

roger_sundsvall: Finns tyvärr inget tak i svensk elitehockey. Typ enda landet utan tak i Europa.
Låst ämne

297: Faktum kvarstår. Det är 7-1 i matcher till Löven under två säsonger. Jag darrar inte på rösten när jag säger att det är ett ruggigt bogey team för oss. Men, likväl. Finns inget lag jag hellre vill slå i finalen än dem, men jag önskar att vi slipper möta dem. Det är bara Löven som kan slå oss i en final.
Låst ämne

mikenomad: Jag kommer ihåg någon match 0-10 eller något sådant. 😢
Låst ämne

mikenomad: Har sett alla Timrås matcher sedan mitten av 80-talet. Du?

Jag vet att vi historiskt har svårt mot Löven. Men det var längesen vi hade ett så starkt lag som nu i mitt tycke. Väljer att se positivt på det och tror att vår vilja och laganda gör att vi slår ut löven om vi möter dem i slutspel.
Låst ämne

Zäta75: Måste nästan fråga dig hur långt bak din hockeyhistoria sträcker sig? Alla som varit med ett tag och som sett Timrås möten även den här säsongen vet att Löven är något av en mardrömsmotståndare och att de har ett klart mentalt övertag på oss

Vi blir a l l t i d lite mindre när de gröngula står på andra sidan. Undantaget första säsongerna när de gått upp från div 1 har det sett ut så.

De är det lag jag absolut sist vill möta i ett slutspel. Deras energistölder kommer fortsätta, domarna kommer inte förändra sin syn på dem. Det blir upp till oss att hantera det och hittills har vi inte hittat nyckeln till det. Våra stjärnor har dessutom en förmåga att vika ner sig mot dem.

Mkt oroväckande och här har Freddan o co verkligen något att jobba med!
Låst ämne

Varför blev det dålig stämning mellan Bik och björklöven senast?
Låst ämne

297: Håller med dig lite där, målen (de flesta) är på kanonmackor och i öppet mål på utvisningar. In med Hartman eller Walli i den kedjan istället, då jäklar blir det fart.
Låst ämne

Villervalla: men skit i Löökes brist på fysik, han står i slottet och skjuter i magplattan eller uppe i plexit, det är inte vad han är anställd för. Han blir serverad gång på gång men kan inte träffa mål, skicka ner honom i hierarkin och låt någon annan får åka snålskjuts på Dahléns gloria. Han måste börja om och förtjäna den där platsen igen.
Låst ämne

297: Dahlen, Lundin och Lööke måste tillåtas ha en svacka de med. Nu tycker jag dock Lundin varit väldigt jämn hela säsongen. Dahlén har sjuka förväntningar på sig utifrån och han ställer höga krav på sig själv, med det sagt så kanske det inte är rimligt att kräva 2-3 per match från hans klubba. De har även kunnat spela mer av ett smokinglir under större delen av säsongen, så när det blir ett tightare spel är det säkert svårt att ställa om. Men det blir nog bättre med tiden då det börjar dra ihop sig, men visst det är tråkigt att det inte fick med sig en tre poängare av 6 möjliga på detta back to back möte. Nu tycker jag ändå att Timrå var värda poäng sett till prestationen dessa två matcher.
Låst ämne

Zäta75: Ingenting är avgjort ännu. Nu handlar det om att fortsätta jobba varje match och förbereda sig inför kommande slutspel. Otrolig säsong så här långt, eftersom vår längsta förlustsvit är 2 matcher om jag minns rätt.

Nu tar vi 🍺, och analyserar lite situationer och laddar inför nästa omgång...

❤️🤍❤️🤍
Låst ämne

kulltorp: Albin gör nog sitt men Lööke är inte så fysisk, då måste man alltså ha en offensiv back som gör jobbet. Därför det kanske funkar så bra med AC och Harde. Iofs visar inte Harde så mycket fysik fast bevisligen har han det, det borde han använda oftare.
Låst ämne

kulltorp: jag köper inte det där med mentalt övertag. Jag tycker vi visar att vi är ett bättre lag än löven i spel 5-5 trots att vi har många viktiga pjäser borta. Dom här två matcherna har varit dom mest besynnerliga matcherna ur domarperspektiv, tom Harald lider med oss och sågar öppet domarna. Jag tycker det är löven som är ur balans som filmar och gnäller konstant, det är inte ett vinnande koncept över tid. Vi förlorade mot Modo också i en match där jag tycker vi var det klart bättre laget över 60 minuter. En klar skillnad var att Modo spelade bra försvarsspel och låg inte och simmade på isen. Hade vi förlorat på det sättet mot löven hade jag varit lite mer orolig. Man kan inte fuska sig igenom ett helt slutspel.
Låst ämne

kulltorp: Tycker att du överdriver när du säger att de har ett gigantiskt mentalt övertag på oss. Tror spelarna liksom vi supportrar känner att Timrå varit minst lika bra som löven i dessa matcher. Bättre skulle jag vilja säga. Och vi har vunnit en match mot dem i år. Löven har haft flyt med domslut och studspuckar. Det kan hålla i två matcher, men knappast över en serie av 7 matcher. Hemma är vi dessutom ännu starkare med eller utan publik.
Låst ämne

söder över: 😂🤣
Låst ämne

Nåt roligare att se efter denna skitmatch
Låst ämne

Zäta75: håller helt med..små marginaler som avgör
DOCK...bara inte domare o annat som avgör
då ere skandal..
vi har ett par nivåer upp..kan mkt mer..ej orolig
Låst ämne

297: Jag säger ju, att när det hettar till och motståndarna sätter in hårt fysiskt spel på Dahlén så är han över, eller han får det svårt.
Dahlén har absolut noll fysiskt spel i sig, men är gudomlig när han får spela på fria ytor.
Hans omgivning måste ge honom den ytan, eller iallafall bidra mer än Lööke och Albin gör...

Det ser alldeles för bekvämt ut när den femman spelar. Jag tycker de ser lite rädda ut när det hettar till.

Detta är min oro inför slutspelet..

Nu har Löven ett gigantiskt mentalt övertag på oss, tyvärr.....
Låst ämne

297: Jag är inte alls orolig trots 2 förluster mot Löven. Det är små marginaler som avgör. Timrås matchstraff på Walli blir och de andra utvisningarna när de gör 2 mål blir rätt avgörande. Med Hardegård, Carlson och Wiercioch kommer det att se helt annorlunda ut. Vi får bättre uppspel, boxplay, pp ja allt. Ser med tillförsikt fram emot resten av serien. Vi är fortfarande favoriter att gå upp med tanke på vårt spel och poängskörd över säsongen. Men vi kan inte leva på gamla meriter utan måste komma tillbaka till vårt spel som gjort oss så framgångsrika. Kan vara bra med ett par förluster på ett sätt så att spelarna inte blir mätta utan fortsätter att jobba ännu hårdare.
Låst ämne

JoseGonzales: kolla...
Vallson visar vägen!
Låst ämne

Sputnik: det är klart att det kan påverka det fysiska spelet. Men jag anser nog att Timrå lider lite brist på spelartyper som kan hantera spelet bra längs sargerna, de duellerna behöver man vinna.
Låst ämne

8906: Förhoppningsvis blir det lite skillnad på fysiskt spel när Pee-Wii kommer in. Hoppas han är en sådan som får andra att ge järnet.
Låst ämne

BIK vs löven
är inte såå säker på löven vinst
BIK riktigt rövarlag
Låst ämne

« · 2142979 · »