varför ska man spela så svårt i PP? man ska vara otroligt skicklig som lag om man ska spela som Timrå vill man saknar ju pucktempo utan dess like, Nä i min värld så hade skott från blå and crash the net varit mitt första alternativ om jag hade varit Freddan.
Raggaren Putte: De finns inge jävlar anamma i spelet!!! De finns bindor o bandage i båset!! Kämpa för fan käka kätting o skit taggtråd nu i tredje!!!!!!
roger_sundsvall: Som Olle skrev redan i första och än mer tydligt nu, så vi måste sätta dit chanserna i en sån här match om vi ska ha en chans. Vi har ju säkert haft 5 klara chanser i den här perioden men effektiviteten är bedrövlig.
Dessutom är det ju extremt tydligt att vi saknar en riktig kvalitetsback i PP som kan lassa iväg lite skott när vi saknar andra ideer.
Nisse1: Ser inte alls bra ut. Vart är farten o det frejdiga spelet vi ändå visade upp från början? De flesta underpresterar och verkar inte tro på sig själva. Känns som det behövs en ny röst i båset. Nåt måste börja hända nu annars är det godnatt! För detta lag för närvarande är inte alls i nivå med vårens lag. Vi måste i alla fall kunna få ut mer med detta manskap. Och hur Drugge inte får spela nåt med tanke på den klass många av våra backar uppvisar är ju en gåta! Är han SÅ dålig så är det ju märkligt att man överhuvudtaget värvade han...
{297}: Tillbaka.. Ja, det är ju 80procent minst som är av allsvensk modell. Vi kan vara de sämsta nykomlingen i SHL sedan många år. Det tråkiga tycker jag är att man inte kämpar, tacklar, åker skridskor mm. Det känns ju som att vi är mycket sämre än ifjol faktiskt. Även om SHL är bättre.
Surt, men så blir det när man inte sätter puckarna. Ett litet fall framåt bakåt, men underkänt framåt. Typiskt när Malmö kändes klart lättstörda. 5-3-spelet var pinsamt. Slow-motion FTW.
Bragd-Birger: haha så sjukt att se alla missade chanser och sen sätter Palmberg en puck som är 1 på 10.000, fladderpuck och halvvolley stenhårt, rakt upp i krysset. Vackert att se.
{297}: Vi kanske ska ändra taktiken till att köra mera höga fotbollsinlägg. Sedan flytta upp Printz som target-player som kan skarva ner puckarna till våra volleyskyttar.
Affe_TIK: ngt.är det som ligger bakom hans tid på isen. Tyvärr verkar det inte vara ngn.stake i coacherna, dem går med hängande huvuden & bara stirrar i sina block. Inget som får sig en rejäl utskällning...
Affe_TIK: själv har jag trashat Drugge hela säsongen men när man ser Hardegård spela ishockey så bara måste Drugge få en chans. Han förtjänar inte att stå utanför laget när Hardegård får spela.
Två som får plus idag tycker jag ändå är Brattström och domaren. Brattström känns avsevärt stabilare än Svedberg. Domaren har fan inte gjort en enda tabbe än så länge.
...och precis när man skriver det får Drugge spela och sjabblar till ett friläge åt Malmö :)
Det tråkiga i detta är att, ja vi var väl nära poäng kan man tycka. Men vi möter ett Malmö som är riktigt luggslitna och helt utan självförtroende. Ändå lyckas vi inte ta poäng. När ska vi plocka våra poäng om inte i dessa matcher. Domarna var kung!!! Wedin och Brattis 5plus. Resten är allsvenskt material idag. Spurten visade ändå på ngt positivt men vi är så uddlösa. Dagens enda mål kommer på ett "Zlatanskott", 1 på miljonen.
Fuck! Men, häng på Malmö och inte långt ifrån poäng. En mer effektiv kväll hade detta renderat en trea. Klart godkänt. Ser att några klagar på närkampsspelet, what? Tyckte man tacklade och krigade föredömligt.
KulltorpsOlli: Wedin gör ju inte sin bästa match direkt och då är vi chanslösa. Det som stör mig är att det är här precis som luleåmatcherna. Motståndaren spelar uselt men glider hem en seger ändå. Frågar du Malmö vad dom tar med sig från den här matchen så säger dom förmodligen ”ingenting” för dom vet att dom hade fått stryk om det hade varit mot fbk, lhc eller något annat fungerande hockeykollektiv.
{297}: dom hade mycket väl kunnat få stryk i dag också. Malmö sköljde ju över i början, men Timrå stod ändå upp och högg. Då kom dom av sig och började bli lite stressade. Skiter i vad dom tar med sig, Timrå ska däremot ta med sig en hel del.
{297}: Alltså nu är man sådär neggo igen men... Backssidan vet vi redan sen innan är grå och ihålig. Men som en skrev på Twitter och som man bara kan hålla med om. När Madsen är den bärande centern då vet man att man har problem..
Sputnik: ber till högre makter att vi överlever kvalet så vi får chansen att bygga ett riktigt hockeylag men det som känns surt i sammanhanget är att även om vi överlever kvalet så får vi ändå värva sist av alla. Kanske lättare att signera spelare med nedflyttningsklausul än med uppflyttningsklausul dock, jag vet inte.
Tikkare: ...Jag har så jäkla svårt att gilla läget.. Men man ger ju inte upp :-) F.ö. tycker jag att det var ett misstag av Nubben att signa Freddan på 3årskontrakt. Det är ett mycket troligt scenario att vi behöver en ny röst i båset vad det lider. Det tär på att konstant förlora matcher....