Serieledarna Timrå kommer med fyra raka segrar till Ljungby. Personligen tror jag att vi spelar mer som i början av hemmamatchen och inte som i tredje perioden. Persson stekhet och gör mål. Vi vinner och drar ifrån mer i toppen.
El Maco: Back to Back är det segerreceptet på veckans borta turné? Utifrån lagen vi möter ska det vara 6 enkla men det är sällan så enkelt som det ser ut!
Tuff vecka, men ingenting är omöjligt och vi ger aldrig upp!
lungan: Nja, jag vet inte det. Troja har 13 raka matcher på hemmaplan där dom plockat poäng. Det är över tre månader sedan dom kammade noll i Ljungby Arena. Men fördelen är ju att våra killar inte kan underskatta kvällens motstånd. Snart beger vi oss mot Ljungby och hoppas på det bästa.
Olle: Skönt att det mål som ska vara mål också blir mål. Däremot tycker jag inte att Troja spelar hockeydödande. De åker mycket skridskor och har bra fart - vi får väldigt lite tid. Imponerande.
”Hockeydödande köttmur” ???? Man har väl aldrig sett ett lag med sådan hög forecheck som i första mot oss. Vi verkar aldrig se samma matcher du o jag...
För övrigt hoppas jag att Nubben har påbörjat ett kontraktsförslag till Gallo även nästa säsong . Lite Robban Carlsson vibbar . Hårt arbete , kämpa , slita och måla ibland
TD: tycker man ska bänka Olofsson. Vissa matcher är han fullständigt under isen och i den här matchen kan han inte slå ett pass, inte behålla en puck och inte vinna en tekning.
The great one: Inte har dom skönspelat sig hela vägen till nedre kvalstrecket iaf. Sen att dom uppträder piggt och kör över Timrå IK, det säger nog mer om vår inställning än deras. Timrå kör den klassiska ”ställa ut skridskorna”-taktiken mot div.1 motståndet denna säsong.
Att vi inte fått en utvisning med oss ännu, det är också ett problem. Tyckte vi blev rånade av zebran förra matchen och det fortsätter på den inslagna vägen även denna match.
Olle: Med såna vecka spel dumma backar som molinder enock klart det går åt helvete. För övrigt måste man vara det mesigaste laget i serien ser ju livrädda ut i närkamper små klena (förutom Strömberg)
Modano: Molinder är ingen överraskning, Enock tycker jag ha lyft sitt spel bra mycket dom senaste matcherna. Men Olofsson däremot, han måste nöta bänk!! Han är ett sånt sänke för sin kedja i denna match, han slarvar bort pucken i vartenda byte.
roger_sundsvall: Det ser lite ut som Sverige-Spanien i handbollen i går. Vi vet inte riktigt hur vi ska agera mot deras aggressiva försvar. Vi kan väl för f-n inte låta dem få fler chanser än oss i vårt PP!!
Andersson: De andvänder inte kroppen skiter i vad de väger man ska fan inte spela om man inte vill våga fysiskt spel. Men du vet ju ALLT ------------ hur de ska vara professor Andersson allt är bra för dig spela ingen roll om de torska så är du nöjd hahaha