Kapten Lindow: Jag kan ha fel, det kan vara så att Zäta inte är engagerad i detta. Men jag har hört någonstans att han finns med på ett hörn. Hursomhelst är det jättebra produkter för alla olika ändamål, just inom hockey.
Kapten Lindow: Jag är mycket väl medveten om hur det ser ut. Föräldrar som ser viktigheten i att öva skott (och som har de ekonomiska musklerna) bygger ju egna skottramper till sina barn hemma på gården för att de om möjligt skall få en ärlig chans att just träna skott. Det finns ju ett mycket bra koncept som bl.a. Zäta är delägare i, där man kan bygga sin egen träningsbana...
Jag vet också att detta är uppe på i princip alla styrelsemöten i US, dock utan någon större framgång. US lever sitt egna liv och om de vill satsa slant på bättre ramper så är det upp till dem. Det hade kunnat vara verklighet redan nu om det inte hade varit för att väldigt mycket pengar i US försvann i och med rekonstruktionen. Det ständigt återkommande problemet är just pengar. Hoppas dock att detta är en prioriterad fråga hos US.
mikenomad: Vi har väl egentligen bara varit sämre än motståndarna i matcherna mot Västerås, Almtuna och Karlskoga. I övriga omgångar känns det som att vi varit väl så bra som de vi möter men avsaknaden av spets har kostat minst fem poäng, om inte mer. Nu är det ju den verklighet vi lever i för tillfället men skillnaden mellan plats 3-5 mot nu 7-12 hänger väl i princip på den där målskytten vi saknar.
Nu ska vi ändå avfärda ett lag som Oskarshamn sett till spelet igår men då vi inte får de flygande anfallen som mot Karlskrona kanske man satsa på ett ännu enklare anfallsspel med mycket skott och trafik på kassen. Nu letar man istället öppnande passningar och blir fast i sarghörnen och får ta dåliga/enkla avslut.
Redigerad kommentar
fredriko74: Jo, det är möjligt. Jag hoppas dock att man håller på och ser över förutsättningarna för att kanske få in något lite mer rutinerat. Peningan finns inte men man kanske försöker sälja några gamla korvvagnar eller något. Vi är inte i något superstort behov av ytterligare en liten juniorforward vars adelsmärke inte är det offensiva.
Hundertpfund var okej idag, var ju millisar från att göra mål dessutom. Men man hade gärna skickat honom och tagit in någon åsidosatt förstaårssenior med handleder från något SHL-lag.
Nyss åter hotellet, en prommis som jag gjorde med dåliga vibbar, trots 1 pinne i Oskarshamns arena. Mysigt place, som påminde om gamla tider hemma i ladan.....Men?
Jag kunde inte se någon glöd idag, bara oskärpa och dålig inställning. Nu måste Nilsson å Karlsson ta i med hårdhandskarna, spelarna måste lämna handväskorna i bussen. Sedan måste det till fart, fart, fart och hitta nätet.
Nått positivt, kan bara vara pinne vi fick med oss, samt ett hyfsat målvaktspel.
Puben fick man inte heller besöka, sicken kväll ;-(
Om nått var värre ikväll, så var det vi i klacken, inte ett ända pip. ;-(
Nej, jag är inte nöjd. Det var inte SÅ uselt, men fanken inte bra heller. Serielunk för medelinkomsttagande hockeyjobbare. Leka jobbis, lagom dag på kontoret?
Mer OT. Ser att Thomas Storm marknadsför den här firmans grejer också. Thomas är lärjunge till den legendariske Verner Persson som på 60-talet startade hockeyskolan i Timrå. Har jag hört av en fd NHL-spelare som tränat för båda.
Verner Persson verkar ha varit en sjukt inflytelserik ungdomstränare, förtjänar en bok eller åtminstone ett långt tidningsreportage.
Länk till Per-Erik Eklund som pratar om denne Verner.