1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14

« · 1593461 · » Till forumet

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2013-10-14
Fem godkända och tre underkända mål i Ängelholm nu.
Kommentera

Andra gången i höst som vi tycks spela 0-0. Sådana resultat förekom ju aldrig förr. Målvaktsbenskydden har blivit alldeles för stora!!!1
Kommentera

Kämpa in en puckdjävel nu då!
Kommentera

Känslan är ändå att Hunden syns lite mer idag. Kan det bero på matchens tempo månne?
Kommentera

Nu är vi lite illa ute ska erkännas...
Kommentera

En mäktig orgie i missade målchanser...
Kommentera

Knylan: Och så säger folk att 0-0 matcher är tråkiga. Det här är propaganda för sporten!!1
Kommentera

Det är en stor ishockeymatch vi bevittnar ikväll.
Kommentera

Smokey:

Ett C för mycket...?
Kommentera

Sputnik träffade jag! Bidde ett C för mycket i hallen...
Kommentera

Knylan: Bra där, angelägna frågor som måste ställas. Tankarna har gäckat även mig.
Kommentera

Skämmes över att sitta... Men tog en tur med knarrande knän till bortastå i pausen och stötte ihop med Sputnick och några till. 0-0 känns bra så länge vi inte torskar och vinner i sudden.
Kommentera

Wedin gillar jag, gott gry i pojken. Två ineffektiva lag som möts idag.
Kommentera

0-0 efter två perioder. Varför är man inte överraskad? Nej, det har inte varit mycket att hetsa upp sig över hittills.
Kommentera

Hur ineffektiva kan ett hockeylag vara? Är det något slags experiment detta? Är det någon som försöker spela oss ett spratt?
Kommentera

Bra tryck, men Boyce måste lära sig skjuta nånannanstans än i magen på målisen....
Kommentera

Okej, match från Boston i 10:an också. Nu blev det lite för mycket med det här...
Kommentera

hubbenorlen:

Ja, fast med lite finare sittplatser kan jag känna. Och juste med orgelmusik. Ingen jättematch direkt, snarare lite avslaget. Med lite plus för oss väl. Det händer lite mer i Ängelholm.
Kommentera

T T: Jepp, alternerar mellan matcherna, nu blev det lite längre "glapp" i dom så nu kommer man kunna se över halva detroit's 2a period när timrås 2a e slut :)
Kommentera

Ingen direkt megasuperhokkyperiod. Får skylla hafset på miniuppehållet. Men det ser ut som att det k a n gå!

Redigerad kommentar

Kommentera

Där satt den!

Zäta på TV10 alltså, inget annat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Porsberger kör på ordentligt alltså. Tror han pytsar idag.
Kommentera

DJ Hemp: Oskarshamns arena är lite lik gamla ishallen...
Kommentera

zigge:

Tack för den klassikern! Han hade ju humor, den gamle gamängen från Karlstad. Inget tvivel om det. För övrigt har jag blivit jämförd med Ferlin tidigare. I unga år i samband med den där dikten där han beskriver sig som mager. Man kanske skulle kolla upp Nisses samlade verk för att få lite tröst.

Fan, man kanske ligger lite väl långt ifrån den där 21,5 tumsskärmen för att kunna se matchen ordentligt. Men det verkar som att Timrå snurrar på ganska friskt till en början.
Kommentera

Då kör vi då gott folk. 2-2 och bonuspoäng till oss!
Kommentera

DJ Hemp, Smokey: OM det förekom! Annars skulle inte den gode Nils fått till detta alster:  Var han månne en tidig Timråit? :-)
Kommentera

Smokey:

Man tackar! Då är det bara att hoppas att man får en staty rest över sig i Klarakvarteren också. Spriten förekom tydligen frekvent även i den gamle bohemens liv. Och jag har också en viss skrivartendens dessutom.

Kommentera

DJ Hemp: Härligt Hempen! Du blir mer och mer hockeysnacks svar på Nils Ferlin i min värld. Och han är en legendarisk idol!!!
Kommentera

Smokey:

I kväll blir det fest oavsett. Lär nog ta en och annan stänkare (ej Explorer) till den där matchen. Och så blir det så där roligt igen. Till skillnad mot för stunden.

Kommentera

erathoo:

Man hade det på känn. Minst men inte sist alltså. Och det känns inte som att vi kommer att åka ur heller. I alla fall "Löven" och Almtuna är väl ändå sämre.

Kommentera

Oskarshamns kanadensare Leavitt fick tydligen lämna laget i dag... Bra eller dåligt? Själv räknar jag aldrig ut dessa smålänningar. En pinne och det blir fest!

Kommentera

El Maco: Mest välhängda i hela Allsvenskan
Kommentera

erathoo: och snyggaste. Och de bästa älskarna.
Kommentera

DJ Hemp: Timrå IK är det Yngsta, kortaste och lättaste laget i Hockeyallsvenskan....
Kommentera

Smokey: ok får hålla koll på folk med Timrå halsduk då. Så får vi se om våra vägar korsas. :-) Det är ju kul att att få se ansiktena på legenderna här på HS in real life. härligt att grabbarna ser tända ut med.
Kommentera

Smokey:

Nej, den här upplagan av Timrå IK är väl knappast den mest välväxta. Inte för att jag kan påminna mig om att jag har sett någon spelare i civilt tillstånd, men jag har för mig att både medellängden och medelvikten är rätt låg.

Kommentera

El Maco: Ha, ha, ha. Kände mig mer som "farsan Baloo" när jag stötte på gänget i Oskarshamn. Du vet när Baloo hittar Mowgli och uppgivet ruskar på huvudet över den lille pysen...

Alla hockeyspelare borde fan ha skydden på dygnet runt. Man blir ju orolig för mindre;)

Kommentera

Den här kvällen ser lovande ut. Man kommer alltså att kunna kolla på Rögle vs Björklöven på TV:n och Oskarshamn vs Timrå via datorn. Och som av en händelse har man sedan tidigare skaffat en större bildskärm till denna. Stereotittarlyckan blir därmed total. Om nu inte matchen går åt h-e. Nåväl, spännande blir det nog! Jag blev smått imponerad av insatsen mot Karlskrona senast...

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey: Ställde du dig på bordet och berättade om när du cyklade från Köping till Timrå? Mana på dem!
Kommentera

Sputnik: Jag är är inbjuden till Oskarshams Arenan i kväll. Därför lär jag måsta sitta en del som en del i lite kundtelaterat smörj:(
Men jag finns där i rödvit halsduk! Och kollar gärna in möjligheten att frotera med andra rödvita vid tillfälle!

Träffade nyss spelarna som käkade lunch! Samlade grabbar som såg tända ut!
Kommentera

Smokey: ska du se den på plats? jag ska nämligen dit ikväll med. Sitter du eller står du i så fall?
Kommentera

lungan: Under FAQ så står det:

"Q: Kostar det pengar?
På Viasatsport.se behöver man varken inlogg eller betala." 

TREVLIGT! 

Kommentera

erathoo: Dagensmatch tror jag är gratis på Viasatsport.se under Webb-TV.

Någon som har samma uppfattning som jag?
Kommentera

Då är man på rulle mot Oskarshamn. Rammsteins Du hast mich, Sweets Ballroom Blitz, Thory Bernads Sjöman, Inperiets Ett hjärta alltid rött och Delta Rhythm Boys med Flickorna i Småland på högsta volym!

Oskarshamn är äckligt jobbiga. Lyckas vi kriga till oss en pinne, då blir det efterfest tills korna går hem!

Annars gillar jag Oskarshamns tränare Fredrik Söderström. Har Ni inte kollat in hans Twitter? Gör det. En tränare jag gärna skulle se någon gång i mitt älskade Timrå!

Får jag tillfälle mellan kallsuparna (alltid Explorer) kan det dyka upp en och annan mysko rapport från djupaste Småland.
Kommentera

Dream Team: vad kostar en match på viaplay om man inte är viasatkund?
Kommentera

Dream Team: Väldigt märkligt
Kommentera

Dream Team:

Då är de ju bara köra över motståndarlagets bästa spelare , sen när man får en avstängd kan man ju låna in en annan  ....  låter väldigt konstigt

Kommentera

ante08: "- Vi har en liten backkris med Oscar Engsund avstängd och dessutom Juha Uotila skadad, säger sportchefen Roger Jönsson."

Följdfrågan på det blir: Får man ersätta avstängda spelare precis som man vill? Ett personligt straff bör väl få ha sin gilla gång, alltså att det blir en viss form av bestraffning såväl för spelaren som inte får delta men även att laget får vara utan berörd spelare och därigenom också bestraffas?

Redigerad kommentar

Kommentera

Oskarshamn lånar in målvakt och en back.
Kommentera

Dream Team:

Tack för den!
Kommentera

« · 1593461 · »