Knylan: Håller med om att det ser riktigt intressant ut i juniorlagen. Men min poäng är att så länge vi ersätter spelarna som lämnar med några som kan träffa mål lite oftare så ser allting genast bättre ut, är helt sjukt hur många som missar mål och har svårt med direktskott i laget vi har i nuläget.
Knylan: Jag tycker att man borde titta på ledande div 1-spelare. Signa dom tidigt så dom är med under hela försäsongsträningen och får upp tempo och fysik. Se bara på Johan Persson. Såna spelare lär inte vara allt för dyra. Och en fixstjärna från Nordamerika borde vi väl ha råd med? Starta en insamling kanske?
Rip Kirby: Blev ju ett mirakel ikväll ändå, vi vann ju i förlängning för fan! Nu ska det bli intressant att se om Sundsvall tar klivet upp och om Modo tar klivet ned, mycket hockey kvar att se fram emot.
10:e plats var väl något som åtminstone jag hade varit riktigt nöjd med på förhand inför säsongen. Det är snöpligt att vi var så nära PO. Men med tanke på hur säsongen har sett ut var det här inget annat än en FUCKING BRAGD! We live to fight another day och som redan påpekat, tänk vad häftig om vi får möta Sundsvall och Modo nästa säsong. Det är dock alldeles för tidigt att ta ut något åt endera hållet. Nu måste prio ett vara att få halljäveln såld.
Rip Kirby: ja vi gör vårat iaf! Vilken jävla balja 3-3an var! Jag hade suttit och spytt galla i knäet på SMÅLAND om hur jävla omständigt vi anfaller.... Söker ständiga pass isst för att nypa till! åsså bjuder dom på 3 droppass i slottet och smack bara!
söder över: Intressant med nytt tv-avtal. Var har du läst det? Just sändningarna på HA:s hemsida har ju gjort att det känns som att vi spelar i nån jävla gärdsgårdsserie. Drömmen vore ju om SVT köper allsvenskan.
Som sagt vi vann i sudden för första gången på länge. Vi hämtade upp 1-3 till 4-3 vinst på bortaplan! Tack för en bra uppslutning och det var kul att se så många ansikten. Det var extra kul att göra tifot med dig söder över.
Största samtalsämnet hem var att vi missa Pelle Hallins klubba med en meter..förbannat att att svischa nätet annars hade den hängt på väggen nu!
Det var marginalerna dom avgjorde i år igen.. De tre sista matcher gick till förlängning och mot löven var det det en utvisning på slutet liksom mot Almtuna! Idag visade vi att vi gav upp utan visade att vi kunde vända och vinna.
Nu ryker skägget och vi tar nya tag nästa säsong!
Tack alla för idag och nästa år får vi organisera bättre uppslutning i södra Sverige.
Kul att se att det finns dom som åker 74 mil enkel för sitt lag. All heder till dom!
Nu tar jag mig något gott att dricka och firar segern idag@
hubbenorlen: My bad jag hörde att det fanns ett missnöje från ha mot bla viasat om att dom inte lyfter matcherna mer trots att intresset för ligan har ökat avsevärt de senaste åren...
Gällande avtal löper ut efter nästa säsong tydligen...
Hoppas att dom kan ordna något riktigt bra till nästa gång så det blir lite fetare produktioner runt matcher och kanske ett ordentligt vettigt veckomagasin som hjälper till att nå ut med våran tävling med! Sverige behöver få se sådant godis som vårat 3-3 mål tex! Ett fett avtal kan juh ge ett bra bidrag till klubbarna med. Våran ordförande som sitter i allsvenskans styrelse med får se till att jaga in dom där pengarna han vill se!
Vill tacka alla tikare som tog sig till oskarshamn, det blev en fin avslutning på en kaotisk säsong.
Sedan vill jag tacka runar up och hans grabbar för jag fick följa med, det får ske oftare tycker jag. Hoppas väl på tingsryd eller ljungby men det kanske blir svårt. Nåväl nu tar jag semester ifrån hockeysnack, vi ses till hösten då jävlar ska vi visa dom