Jadu: Vårt största problem är det som vi lagt mest pengar på. Usel defensiv och väldigt långsamma och dåliga förstapass och omställningar från våra backar. IKO har fått ordning på det och sätter på oss gång på gång i svåra situationer.
hubbenorlen: man får hoppas att det blir ordning på grejerna och det snart. Än så länge har vi varit utspelade av den tilltänkta bottenkonkurrenten. I alla andra matcher mot SHL-motstånd har vi haft en stark tredjeperiod. Är det nerver eller är vi inte vana tempot? Rattie är en positiv överraskning så långt. Även Lundin har steppat upp.
hubbenorlen: Domarna är helt under isen den här matchen tyvärr, solklar hög klubba 1,5 meter från huvudomaren på Madsen men han vill verkligen inte ta den. Dom dömmer efter tabelltipset. Katastrof.
Rallarn: det är Lodin x 3. Först armbåge i ansiktet och sen två hakningar runt midjan när han gjort sin gubbe. Att domaren sen missar en solklar hög klubba på madsen är bara lök på laxen.
Rallarn: Vi fick HA domaren Daniel Eriksson. Han borde blivit skickad nedåt i systemet efter den usla insatsen i HA men någon måste ha klickat i fel ruta i något formulär.
Woody: Vi har ingen sportslig chans med denna bedömning, vi är inte helt utspelade men domarinsatsen har mycket att önska. Hur det än går så är det inte nattsvart.
Rallarn: Njaee.. Timrå får åka hem och träna passningsspel och högre tempo och snabbare skridskoåkning och tuffare närkampspel. Annars kan vi lämna w/o resten av säsongen. Men första matchen iof och laget är nog lite skakiga och ovana. Kan bara bli bättre.
Rallarn: oavsett hur dålig domaren är så är det inte där matchen avgörs. Det är Timrås katastrofala försvarsspel som man visat upp under hela försäsongen och INGET har blivit bättre ju fler matcher man spelat. Det är ante Karlssons ansvar att det ser ut så här och det är hans fel att laget inte är förberett. Nu kommer vi skänka bort poäng i början av serien som vi absolut inte har råd med.
297: Eller så får man ordning på grejerna och gör bättre ifrån sig kommande matcher. Ungefär lika troligt som det domedagsscenario du målar upp. Tycker överlag att det var en godkänd debut. Sista perioden helt ok. Positiv debut från samtliga transatlanter.
hubbenorlen: godkänd debut? Är du kvar i allsvenskan? Mot ett lite bättre lag hade matchen varit död efter två perioder. Vi spelar hockey i 25 minuter, det räcker inte…och det var mot sämsta möjliga motstånd som vi blev utskåpade i två hela perioder.
hubbenorlen: Försvarsspelet är hafsigt och ostrukturerat. Obegripligt att man inte fått ordning på det med den rutin man köpt in. Men i tredje fick vi ihop spelet mycket bättre. JJ i målet var bra och Rattie är en riktig prickskytt som kommer att sätta en hel del puckar. PP:et är inte perfekt än, men ser lovande ut. Tycker också att kedjan med Liljewall och Hartman lyckades bäst med att trycka ned Oskarshamn i sin försvarszon, men Erik Anderssons idiotdribbel har jag svårt att förlåta. Tycker trots allt att det finns positiva saker att ta med sig till nästa match. Men Ante får banne mig vara mer tydlig på träningarna innan Brynäs. För uppenbarligen så har man inte fattat hur det är tänkt.
Är det det här vi har längtat efter så länge? Äntliiigen isf. Som man har saknat det svarta... Ångesten... och allt som följer med den. Det är härligt att vara Timråit! Är det inte? Välkommen du dystra svarta ångest... Vi om några vet vad det innebär... Hardcore!
297: Jag har varit ett Timråfan sen 70-talet men det är bara att konstatera följande. Om dom inte spelar bättre än idag kommer dom sluta sist med buller och bång. Vi mötte ett bottenlag och var utspelade i två perioder precis som du säger.
297: Som sagt, jag är inte lika benägen att hänfalla åt domedagsprofetior som du. Det var vår första match i SHL. Nervositeten lär ha genomsyrat såväl organisation som lag. Tycker att vi växte in i matchen och i tredje var riktigt bra i långa stunder. Jag väljer att fokusera på det, om inte annat för att bibehålla lite positivism. Men för all del, fortsätt du att döma ut laget på förhand. Det brukar du ju vara bra på.
Överlag spelade Oskarshamn mycket rejälare och låg tightare o pressade än våra spelare i två perioder. Lägg till mängder av misstag och pucktapp. Känns som vi ska vara nöjda med att bara förlora 4-5.
9566: Bohm vilken bom värvning,tim erixon har mycket att bevisa albin carlsson har problem med tempot obegripligt att westerlund inte platsade från start där ger vi bort matchen,walli i boxplay given
Bragd-Birger: Håller med, uselt försvarsspel och noll fysiskt spel (Hartman undantaget) Backsidan ser svag ut, framförallt bakåt. Många måste ta stora steg i utvecklingen och det snabbt. PP-bra, Johansson godkänd, Rattie bra med 2-mål.
Sputnik: LaLeggia och Zjaac skall inte spela ihop i 5-5 spel, Totalt ihåligt bakåt men de har skills framåt. Sätt dom ihop med en stabil back vid varsin sida istället. Sen måste försvarsspelet upp över hela isen. Man får ju skämmas över hur det såg ut de 2 första perioderna, inte bara backar som är problemet utan pucktapp på helt fel ställen från forwards. Det måste dessutom spelas mer kompakt i egen zon, mer tight ihop i slottet.
Detta är inte HA där forwards kan fuska och komma undan med det. Det hårda "tråkiga" jobbet måste göras, annars smäller det direkt på den här nivån, till och med mot Oskarshamn. Offensiven får komma i andra hand och kommer också blir fruktsam om man tightar ihop och återvinner puck på rätt ställen!
Sen vet jag inte varför man splittrar en fungerande checkingkedja, sätter Walli utanför och in med Oloffson och en kall Blomman? Olofsson är det tack och hej för, orkar inte se hans nonchalanta spel på isen längre!
Sen har Freddan lite att bevisa när det gäller SHL för mig, nu har han ingen Dahlén som själv kunde avgöra matcher i HA. Det såg inte bra ut senast vi var i SHL, vi hade inga bra backar då, men när det ser precis lika katastrofalt ut så börjar man fundera lite.. framför allt så har man inte råd att klistra och klippa ihop kedjor som många inte förstår sig på. I det läge vi är i som nykomlingar med allt det innebär så måste vi optimera allt ända från Ledarhåll till Spelare
297: kan hålla med om att det är Antes ansvar, har aldrig förstått hans storhet. Vore han så bra så hade aldrig Färjestad kicka han. Sen undrar jag va Ramselesonen gör för nytta? Nån medlare och hockeypsykolog? Nu vill jag inte gnälla, men jag har en obehaglig känsla att lagledningen känns sådär.
Sputnik: LaLeggia tycker jag spelade helt okej. Zajac däremot var rejält svajjig bakåt och tappade en del puckar. Det positiva är att vi håller pucken rätt så bra inom laget i offensiv zon när vi väl kom dit. Men man ser skillnaden hur de avväpnar oss typ 8/10 gånger vi ska lyfta laget, medan det är omvända siffror 2/10 när Oskarshamn vänder spelet.
9386: Färjestads försvar har varit fritt fall sen man lät Ante gå, var rätt bra faktiskt när Ante styrde det. Betydligt mer hönsgård i Färjestad när Popovic styrde defensiven. Där kan vi snacka överskattade tränare..
hubbenorlen: i tredje perioden såg det bättre ut, Oskarshamn hade också en tvåmålsledning att spela av matchen på så det är inte så konstigt att Timrå fick ha mer puck. Vet du under vilken säsong som 85% av alla matcher såg ut precis så här? Förra SHL-säsongen.
Spelet kommer säkerligen bli bättre, även defensiven. Frågan är bara hur många poäng vi tappat innan dess.
Nisse1: Gillar ST:s totalsågning av Timrå : De var för klena i närkamperna, för ostrukturerade över hela banan och hade noll koll på motståndarna när de kom i mittzon.
De släppte till målchanser i power play (!?), missade enkla passningar och såg i perioder ut som att de inte alls hängde med i tempot, någonstans på isen.
Sputnik: jamen Popovic🤣😂 bara för att dom var i fritt fall betyder väl inte att Ante är nån höjdartränare.. varför behöll dom inte Ante då om han var så bra, gett han ett fett lönekuvert?
IKO har fått ordning på det och sätter på oss gång på gång i svåra situationer.