Olle: Den enda spelare som jag är lite besviken över hittills är tyvärr Eronen. Var det inte han som var stjärnbacken vi övertalade att vara kvar när ingen annan nappade? Hoppas jag har fel och att han levererar framöver!
bar mofftak: att släppa tre frilägen i samma period är ganska dålig defensiv. Det var ju inga tillfälligheter heller utan man missade helt enkelt markeringen.
Kände redan efter deras 1-0 att jag typ inte var orolig. Tycker vi är det lag som har något spel utöver Kalla Anka-kontringar. Men dessa får vi ju dessvärre inget grepp om. Mer orolig nu i ledning, än jag var i underläge.
Tycker vi är så sjukt mycket tyngre och skickligare hittills. Många verkligen dryper av klass i rödvitt. Men hur mycket ska de få fiska? Typiskt jävla piss-OINK att ha någon tonårig fiskartaktik.
Har säker nämnts, men vilket skämt är det inte att de trots fuskdispens inte ens fyller deras skokartong till arena??
Villervalla: vi gör så sjukt många missar i defensiven men på nåt sätt är Oskarshamn lika slarviga. Ser ut lite som en allsvensk match när det gäller målchanser.
Tycker Pääjärvis kedja fortsatt är vår bästa/tyngsta.
Timrågogogo: Eronen har det tufft ikväll. Man bör nog sluta spela honom med juniorerna(förstaårsseniorerna). Nära friläge igen,.Edfeldt och Eronen på isen denna gång.
Synct: Alla deras forwards ligger och fiskar istället för att hjälpa till i försvaret. Vi måste utnyttja det och göra lite mål innan de lyckas få napp!
vonDöbeln: bra avvägning av domaren där, dvorsky kör in i ryggen på edfeldt. Känns som att det lika gärna hade kunnat bli ett matchstraff med årets domarnivå.
empa11: DHL-kedjan har varit offensivt bra i många matcher tycker jag men produktionen har varit noll och inget. Står fast vid att man borde bryta upp den linan men kanske får äta upp det innan den här matchen är slut 😅
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·