Herminator: "Den ihåliga Oskarshamnsosten", bra sammanfattning av det laget i år. Viktor Lodin som sniper i 1:a liksom. Det kommer gå bra när laget ligger under. Edit: Tar på mig den jinxen.
Dubbeld: Erixon är expert på att fastna i egen zon, ställer sig bara och blockerar med röven i sarghörnen. Hans styrka är inte att snabbt få iväg första passet och sätta igång spelet direkt.
Dubbeld: sagt det förr o säger det igen, han är för klen i närdueller och spelar oftast sarg ut. Blir ganska lätt att behålla puck då för motståndarna. Så enligt mig, ja självklart spelar vi bättre
Dubbeld: Det ligger något i att vi SPELAR bättre. Han är en jäkel på att ligga på rätt sida hela tiden men det gör inte direkt att man kommer ur egen zon.
Hahl Bundy 2.0: Vi är riktigt bra nu. Imponerad av lugnet i anfallszon där vi föredrar att spela runt snarare än att ta ett dåligt avslut och riskera en kontring. Tvärtom mot hur DHL t.ex. spelade tidigare.
Johan J: Montén är körd efter intervjun med André Petersson nu i pausen. Han menade att det var strukturen som var fel och att ingen visste vad de skulle göra.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·